Net iedereen een antwoord gegeven, heel verhaal getypt, loopt de laptop vast! Grrr... Poging 2 dan maar (wel een stuk korter

!
Ik vind het trouwens echt heel fijn dat ik hier gewoon serieus word genomen! En ik hoop dat ik niet overkom als een naïeve, impulsieve tiener met ondoordachte ideeën...
kevinmp schreef:
Inderdaad zijn hier de meesten wat ouder, maar zoals ik je al zei vind je zat reispartners daar..
Van de ene plek naar de andere plek tijdens het vervoer bijvoorbeeld. Spreek je af om samen of met z'n allen hetzelfde hostel te boeken. En dan reis je weer verder voor een week en gaat een deel de andere kant op. In de tussentijd zijn er weer mensen bijgekomen. Daar hoef je je echt niet druk om te maken. Vaak kom je ze ineens op een andere plek weer tegen. Dat is juist wat het reizen mooi maakt..
Hoi Kevin, bedankt voor je reactie.
Na heel veel gelezen te hebben hierover ben ik er ook wel van overtuigd dat het vinden van reismaatjes niet zo moeilijk is in Thailand. Alleen mijn ouders zijn wat minder goed te overtuigen; mijn moeder was al verbaasd dat mijn nicht, die drie maanden naar Zuid-Afrika ging, ter plekke meiden vond om mee te reizen. Daarom denk ik dat het fijner is voor hen als ik van te voren iemand heb.
Jenny schreef:Overweeg bijvoorbeeld een paar weken vrijwilligerswerk met een organisatie als SIW. Voor jongeren hebben zij met name bestemmingen binnen Europa. Zij hebben bovendien voorbereidingweekenden waarin je op een leuke manier wordt voorbereid op reizen en cultuurverschillen. Gezellig voor jou, geruststellend voor je ouders
Ik zal zeker eens kijken naar SIW! Ook heel erg bedankt voor je andere tips!
Travelator schreef:Ik zou inderdaad proberen je ouders echt duidelijk te maken hoezeer het je bezighoudt en dat je het echt wilt, maar ook dat je bereid bent concessies te doen op punten waar zij het niet mee eens zijn. Dus dat je probeert een middenweg te vinden.
Als je moeder het afkapt, ga er dan misschien toch op door en leg uit hoe serieus je bent en dat je er goed over hebt nagedacht.
Lastig, hoor...
Klopt, ik probeer nu vooral te laten merken dat ik echt serieus ben. Waarschijnlijk dachten ze eerst namelijk dat het gewoon wilde fantasieën waren (wat het ook zijn) en niet dat ik het echt daadwerkelijk van plan ben!
ubiytsa schreef:Even een reactie van een andere kant:
Ik heb heel bewust gekozen voor een tussenjaar na mijn vervolgstudie en dat ik tot die tijd kortere reisjes zou maken.
Ik geloof wel dat het demotiverend werkt voor het vervolg van je studie en het brengt je misschien juist aan het twijfelen.
Daarnaast moet je nu keihard zwoegen voor een reisje, terwijl je als je 21/22 bent een veel hoger uurloon hebt waardoor je je niet hoeft uit te sloven.
Bovendien, maar dat kun je beter zelf inschatten, merk ik dat veel meiden van jouw leeftijd op reis (of iets ouder) een heel makkelijk doelwit zijn voor wat oudere reizende jongens. Veel meer dan in eigen land, zeker in Zuidoost-Azië. Alleen om de laatste reden begrijp ik je ouders al.
Ik wil je niet bang maken hoor en als je besluit om te gaan, dan wens ik je een geweldige reis.
Ik had een lang antwoord getypt op je reactie, maar ik kort het nu toch even wat in

Ik geef je gelijk over de vele nadelen, ricico's en consequenties van reizen vóór je studie op zo'n jonge leeftijd. Maar het komt er op neer dat ik bang ben dat ik heel erg spijt ga krijgen als ik niet eens m'n best heb gedaan er echt voor te gaan! Ik wil dit al zo lang, zo graag en ben echt bereid er hard voor te werken.
Anyway, wel bedankt voor je reactie! Een reactie van een andere kant hoort er ook bij...