Café Verweggistan

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Re: Café Verweggistan

Bericht door Yvonnetje »

Erik schreef:
Yvonnetje schreef:Gefeliciteerd, Erik! *O*

Werken & wonen in het buitenland is leuk, maar die visums elke keer.... |:(
Ben net terug uit de DPRK en weet nog steeds niet goed wat ik moet zeggen wanneer mensen vragen hoe het was.
Dank je! Wat is DPRK ? :@
Democratic People's Republic Korea. Oftewel Noord-Korea. :)
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Yvonnetje schreef:Ben net terug uit de DPRK en weet nog steeds niet goed wat ik moet zeggen wanneer mensen vragen hoe het was.
Hoe was het? :+

Maar ik begrijp wel een beetje wat je bedoeld. Je krijgt zoveel uiteenlopende indrukken, zowel oprecht leuke als toch behoorlijk schrijnende beelden van de staat van het land en de stelselmatige onderdrukking/hersenspoeling van de bevolking. Dat laat zich lastig in een paar woorden vatten. "Fascinerend" lekt de lading dan nog het meest.
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje »

Fascinerend dekt de lading inderdaad vrij goed inderdaad. Verbazingwekkend ook wel.
Relaxter ook dan ik had verwacht :)
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Ik kom net terug van een dagje DZM JSA.
Vandaag was voor eerst sinds weken de observatietoren bij Dora weer open. We werden getrakteerd op propagenda muziek uit het Noorden bij de grens en ook lieten de Noord Koreanen zich zien bij een bepaalde wachtoren. Volgens een Amerikaanse soldaat gebeurt dat zelden tot nooit bij die toren. Indrukwekkend.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Net zo bizar/bijzonder zoals je soms op TV ziet? :) Lijkt me een erg vreemd om dit te zien.
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Ik heb vandaag genoten van het mooie nederland. 73km gefietst van Rotterdam naar Wassenaar en terug.. De eerste ganzenkuikens zijn al gespot, volgens mij wel vroeg dit jaar :O Maar de lente komt er aan overal al narcissen, krokussen en sneeuwklokjes.. Nederland kan zo ook erg mooi zijn :)
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Erik schreef:Net zo bizar/bijzonder zoals je soms op TV ziet? :) Lijkt me een erg vreemd om dit te zien.
Ja zeker. Ook de spanning die je voelt. Alle regels. Wat @yvonnetje aangeeft is natuurlijk wel zo. Noord Korea in is nog fascinerender lijkt mij.

Ik heb verbazingwekkend weinig last van mijn jetlag. En dat terwijl ik terug uit Amerika altijd een week van de leg ben. Ik slaap nu ruim 8 uur per nacht.
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Zuid-Korea moet men ook goed in de gaten houden las ik wel....

Afgelopen week had ik een jongetje tegen de zijkant van mijn brommer/ been en het been van mijn vrouw die achterop zat. Gelukkig had hij niks ernstigs en alleen een bloedlipje. Mijn brommer is eergisteren gestolen en afgelopen dagen met voedselvergiftiging mogen kampen. Volop aan het voorbereiden voor het feest ook en het komt steeds wat voller te staan. Het wordt een traditioneel feest onder en rondom het huis op een eiland zonder wegen/ auto's etc. Ouders komen ook over en ook wat vrienden uit andere delen van Laos (buitenlanders en Laotianen).

Soms realiseer ik me misschien niet meer echt dat ik elke dag dingen mee maak, zie en doe die ik 10 jaar terug nooit had gedaan/ gezien etc. Mijn eerste grote reis was in oktober 2006 (Rusland, Mongolie, China, Vietnam, Cambodja, Laos en Thailand). 10 jaar later ben ik getrouwd met een vrouw uit het meest favoriete land van dat voorgaande lijstje en ben ik onderdeel geworden ervan... Het kan verkeren...
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Hoe gaat het met iedereen? Wie is abroad en wie is in NL?

Ik ben bijna 41 weken haha, still no baby!
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Nog steeds geen baby? Wow, duurt lang. Wanneer zouden ze eventueel gaan halen?@reismeis

Ik zit voorlopig even in NL :) Half april nog Belfast en dan tot aan september vooralsnog niets... ;)
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

@Menasil: Leuk zeg, Belfast! Hoe lang ga je? Ik moet in eerste instantie maandag weer terugkomen. Ik schijn er nog behoorlijk goed bij te lopen voor deze termijn (voel me ook goed, geen klachten of kwalen), dus laten ze me nog even doorhobbelen _O-
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Ik ga een lang weekend :) We gaan donderdagmiddag heen en maandagmiddag terug.
Sandervh
Reisexpert

Bericht door Sandervh »

Ik zelf ben weer net terug in nederland van een weekje skiën in de Oostenrijkse Alpen. Altijd lekker om er op die manier op uit te gaan met vrienden. Nu tot juni/juli wachten voor een weekendje Hamburg.

Zijn er trouwens nog meer wintersport fanaten onder de backpackers hier? Wel blijft het ieder jaar een stevige afweging. Harde euro's voor die paar dagen.
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
Brasov
Wereldreiziger

Bericht door Brasov »

@menasil Zo cool dat je meerdere Noord-Koreanen zag en muziek hoorde. Bij mij was er afgelopen september maar 1 Noord-Koreaanse soldaat, die de Amerikaanse soldaten Bob noemen :P Hoe vond je Seoul uiteindelijk, leuke stad?

Noord-Korea zelf lijkt me heel bijzonder, maar niet echt iets voor mij om ook echt naartoe te gaan. Maar misschien denk ik daar over een paar jaar anders over.

Realiseerde me vandaag dat ik inmiddels een half jaar geleden uit Nederland naar Zuid-Korea vertrok. Dus dacht, even op het forum kijken naar m'n oude berichten. Grappig om terug te lezen, een hoop plannen die ik toen maakte zijn helemaal anders gelopen. Voor wie er interesse in heeft, is dit m'n reisroute geworden tot nu toe:

Thailand (half juni - half juli 2015)
Cambodja (tweede helft juli 2015)
Vietnam (eerste helft aug 2015)
Terug in Nederland voor een maand.
Zuid-Korea (tweede helft sep 2015)
Japan (okt 2015)
Nieuw-Zeeland (nov 2015)
Sydney (1 week in dec 2015)
Bali en Gili Air (3 weken rond kerst en O&N)
Borneo (2 weken jan 2016)
Filippijnen (eind januari tot begin maart)
Taiwan (nu net aangekomen)

M'n favorieten:
3 landen: Japan, Thailand, Filippijnen.
5 steden: Sydney, Tokyo, Bangkok, Taipei, Busan.
En nog: Palawan en Siquijor (Filippijnen), Angkor (Cambodja), Fuji Five Lakes, Nagasaki, Kurokawa Onsen en Miyajima (Japan), Fjordlands, Wharariki Beach, Lake Taupo en Kaikoura (Nieuw-Zeeland), Koh Tao en Pai (Thailand), Gili Air (Indonesië).

Ik geniet nog elke dag van de nieuwe dingen en ervaringen, maar moet zeggen dat ik sinds kort ook wel verlang naar een thuisbasis, vooral om een beetje een normaal leven en langere relaties op te bouwen. Toch moet ik er niet aan denken (hoewel ik heel graag weer tijd wil doorbrengen met familie en vrienden) om weer m'n oude leventje op te pakken in Nederland, nog niet tenminste. Ik ga dan ook kijken wat de mogelijkheden zijn van werken voor bijvoorbeeld een jaar, wellicht in Taipei i.c.m. Chinees studeren.

Groet,
Brasov
ketting
Reisexpert

Bericht door ketting »

@Sandervh
Ik ga vrijwel ieder jaar maar dit jaar niet op wintersport geweest omdat de vriend waarmee ik altijd ga nu mee ging naar Vietnam en hij niet ook nog wintersport kon/wilde betalen. Laatste paar jaar naar Sölden geweest, volgende keer een nieuwe bestemming.

Ben nu dus alweer een maand in NL. Volgende trip is in mei twee weken naar Italië. Dan eind oktober pas weer, maar wel 8 weken naar Zuid-Amerika.
Plaats reactie