@menasil Zo cool dat je meerdere Noord-Koreanen zag en muziek hoorde. Bij mij was er afgelopen september maar 1 Noord-Koreaanse soldaat, die de Amerikaanse soldaten Bob noemen

Hoe vond je Seoul uiteindelijk, leuke stad?
Noord-Korea zelf lijkt me heel bijzonder, maar niet echt iets voor mij om ook echt naartoe te gaan. Maar misschien denk ik daar over een paar jaar anders over.
Realiseerde me vandaag dat ik inmiddels een half jaar geleden uit Nederland naar Zuid-Korea vertrok. Dus dacht, even op het forum kijken naar m'n oude berichten. Grappig om terug te lezen, een hoop plannen die ik toen maakte zijn helemaal anders gelopen. Voor wie er interesse in heeft, is dit m'n reisroute geworden tot nu toe:
Thailand (half juni - half juli 2015)
Cambodja (tweede helft juli 2015)
Vietnam (eerste helft aug 2015)
Terug in Nederland voor een maand.
Zuid-Korea (tweede helft sep 2015)
Japan (okt 2015)
Nieuw-Zeeland (nov 2015)
Sydney (1 week in dec 2015)
Bali en Gili Air (3 weken rond kerst en O&N)
Borneo (2 weken jan 2016)
Filippijnen (eind januari tot begin maart)
Taiwan (nu net aangekomen)
M'n favorieten:
3 landen: Japan, Thailand, Filippijnen.
5 steden: Sydney, Tokyo, Bangkok, Taipei, Busan.
En nog: Palawan en Siquijor (Filippijnen), Angkor (Cambodja), Fuji Five Lakes, Nagasaki, Kurokawa Onsen en Miyajima (Japan), Fjordlands, Wharariki Beach, Lake Taupo en Kaikoura (Nieuw-Zeeland), Koh Tao en Pai (Thailand), Gili Air (Indonesië).
Ik geniet nog elke dag van de nieuwe dingen en ervaringen, maar moet zeggen dat ik sinds kort ook wel verlang naar een thuisbasis, vooral om een beetje een normaal leven en langere relaties op te bouwen. Toch moet ik er niet aan denken (hoewel ik heel graag weer tijd wil doorbrengen met familie en vrienden) om weer m'n oude leventje op te pakken in Nederland, nog niet tenminste. Ik ga dan ook kijken wat de mogelijkheden zijn van werken voor bijvoorbeeld een jaar, wellicht in Taipei i.c.m. Chinees studeren.
Groet,
Brasov