Ideeën voor mijn interrail reisschema?

Wil jij meer weten over hoe je kunt Interrailen in Europa of hoe je gemakkelijk met de trein rond kunt reizen, dan is dit forum voor jou. Lees alles vragen en antwoorden van anderen door en deel ook zeker je eigen tips.
Plaats reactie
Peerke

Ideeën voor mijn interrail reisschema?

Bericht door Peerke »

Een vraag, van de zomer wil ik een interrailpas gaan aanschaffen om 5 dagen te reizen binnen 15 dagen. Nu had ik voor mijzelf een planning gemaakt maar zijn er misschien mensen die ideeën hebben voor mij?
Zijn er misschien steden die ik moet zien waardoor ook mijn reistijd verkort? Plaatsen die voor mij vast staan zijn Krakow en Berlijn :)

De planning zoals ik hem nu heb staan...

Nederland-Bratislava (14 uur)
Bratislava-Krakow (8uur)
Krakow-Praag(7 uur)
Praag-Berlijn (4,5 uur)
Berlijn- Nederland (8,5 uur)

Alvast bedankt voor alle informatie :)
Erik
Site Admin

Re: Ideeën voor mijn reisschema?

Bericht door Erik »

Misschien dat @lisaruigrok je kan helpen met een planning. Zij heeft pas geleden ook met interrail in deze hoek van Europa gereisd.
Peerke

Bericht door Peerke »

Ik heb mijzelf de laatste dagen meer verdiept in de steden die ik eventueel zou willen bezoeken en heb eigenlijk al een betere route bedacht. Mijn reis ziet er als volgt uit:
Nederland-Munchen
Munchen-Ljubljana
Ljubljana- Wenen
Wenen- Krakow
Krakow- Praag
Praag- Berlijn
Berlijn- Nederland

Voor deze reis heb ik totaal drie weken de tijd. Lijkt mij voldoende?
Hebben mensen ervaring met Hostels in deze plaatsen, vooraf boeken ja of nee? Ik wil namelijk niet teveel vastleggen omdat ik anders vast zit aan tijden...
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Je zou in je ene plek de volgende plek kunnen vastleggen. Dat is iets wat veel mensen doen. Zo hoef je bij aankomst niet nog een slaapplek te zoeken.

Over Krakow weet ik veel en ik ben er al paar keer geweest. Ik heb laatst een uitgebreider stuk hierover geschreven op het forum (reis-oost-europa-tips-welkom-t31497.html#p148763). Wegens tijdsgebrek vandaag doe ik het even zo ;-) maar reken voor Krakow in ieder geval voor 1 volle dag voor highlights stad en 1 volle dag voor Auschwitz en evt nog een dag extra voor bv de zoutmijnen. Mijn eerste Krakow bezoek was 3,5 dag (lees 4 nachten).

Wenen ben ik vorig jaar geweest voor een stopover van 24 uur. In artikel over Wenen heb ik oa een route opgenomen die ik toen heb gewandeld maar Wenen heeft meer te bieden dan 24 uurs vermaak!
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/oo ... 11991.html
mdekker
Vakantieganger

Bericht door mdekker »

Hey Peerke,

De tweede route is veel leuker. Bratislava is een stad voor een dag dan ben je er wel weer klaar mee.
Over het algemeen rekende ik tijdens mijn trip altijd op 2/3 dagen per stad exclusief reisdag. Ljubljana is niet heel groot maar wel leuk. Ik raad je aan om vooral een dagtrip te maken het land in naar bijvoorbeeld lake bled. Het land is ontzettend mooi!

Hostel een dag van te voren boeken. Dan behoudt je je vrijheid qua reizen en weet je zeker dat je niet hoeft te zoeken naar een hostel.

Bijna elke stad heeft een free walking tour. Je wordt binnen 2/3 uur wegwijs gemaakt in de stad ziet alle bezienswaardigheden en krijgt tips waar je heen kan gaan. Het is op fooi basis. Ook raad ik de pubcrawls (kroegentocht) aan. Een goede manier om andere backpackers te leren kennen!

Matthijs
Plaats reactie