Midden juni vertrek ik voor + 3,5 week naar Noorwegen. Mijn vriendin en ik hebben een "hippie-busje" gehuurd bij CrazyCampers om zo alles op eigen houtje te verkennen. Om teveel gereis en gehaast te voorkomen zullen we op het zuiden focussen. Zie onderstaande afbeelding voor de highlights die we hebben gevonden en allemaal proberen te coveren. Een gedetailleerde dagplanning zullen we niet maken; Ik hou van spontaniteit en vrijheid tijdens het reizen. Uiteindelijk zullen we het doen met een globale weekplanning.
We beginnen en eindigen ons Noorse avontuur in Kristiansand. Hoe we de route precies volgen is nog nader te bepalen. Deze puzzelstukjes ineen steken om tot een logische route te komen is een heerlijk gedeelte van de voorpret.
Echter heb ik nog weinig gevonden over écht leuke highlights en "must-see's" voor de reis van Nederland naar Kristiansand. In Duitslands en Denenmarken willen we graag stoppen bij mooie dorpjes en/of natuurschoon. We zijn beide meer fan van de natuur (bos, watervallen, duinen etc. dan grote steden. Kopenhagen ligt te ver uit de route om te bezoeken.
Vraag #1:
Ik hoor het graag als jullie nog tips hebben voor mooie stops in Duitsland en Denenmarken. Het gaat immers om de reis, niet de bestemming. Onze voorkeur ligt bij natuur i.p.v. grotere steden & musea.
Vraag #2:
Op onderstaande kaart staan wat Noorse hoogtepunten. We hebben een duidelijke travel-scope, waarbij we niet Noordelijker willen reizen dan Fläm. Oslo is redelijk uit de route, maar schijnt wel de moeite waard te zijn om te bezoeken. Zijn er highlights die nog niét op de kaart staan en jullie wel aanraden? Ook zijn alle tips over de route welkom!
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Marcel