Visum aanvraag Nieuw Zeeland

Stel hier al je vragen over Nieuw-Zeeland. Van het Noordereiland tot het Zuidereiland en van vulkanen tot grotten.
tom317
Reiziger

WHS Visa voor Nieuw Zeeland

Bericht door tom317 »

Goedendag allemaal,
Ik ben sinds juli in het bezit van een WHS voor NZ om te werken en heel belangrijk vakantie te vieren..
nu gaan we eerst een aantal maanden door Azie trekken, waar een gedeelte van ons met moeite bij elkaar gesprokkeld budget achter zal blijven, Moet je om dan in NZ binnen te komen nog kunnen laten zien dat je geld genoeg hebt? En een retour ticket?
Alles is helemaal open voor deze reis, dus ook de einddatum, ligt helemaal aan werk/geld enzovoorts...
het enige wat open staat is de vertrek datum van 2 februari (en dit duurt me nu al te lang haha)
iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt!
Tom
Kims
Reisexpert

Re: WHS Visa voor Nieuw Zeeland

Bericht door Kims »

Hi,

Yep, je moet aan kunnen tonen dat je genoeg geld hebt als je het land binnenkomt, dus wat zij hebben vastgesteld als het minimale bedrag. Ze kunnen het checken op het vliegveld. Je hoeft geen retourticket te hebben, maar moet wederom kunnen aantonen dat je meer dan genoeg geld hebt om op elk moment het land te kunnen verlaten.

Groetjes
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
tom317
Reiziger

working holiday visa

Bericht door tom317 »

hallo allemaal!
Mijn vriendin en ik vertrekken 2 februari naar zuidoost azie, waar we 5 maanden zullen rondreizen, daarna (vanaf 15 juli ongeveer) zullen we een jaar in Nieuw Zeeland gaan verblijven.
Hier gaan we werken en rondreizen, visa zijn binnen dus daar geen zorgen meer over maar nou had ik een vraag, is het mogelijk om tussendoor het land uit te gaan en vervolgens weer op dat visum binnen te komen (even 2 weken naar sydney of melbourne bv en daarna weer terug) Kan dit of moet je dan weer een nieuw visum aanvragen /krijgen?
Tips, trucs, adressen voor werk en of verblijf en bezienswaardigheden zijn natuurlijk ook van harte welkom :)
alvast bedankt!!!!!!

Tom
Kims
Reisexpert

Re: working holiday visa

Bericht door Kims »

HI,

Je kan inderdaad meerdere keren het land in en uitgaan op een WHV, zie: http://www.immigration.govt.nz/migrant/ ... online.htm

Voor meer info over NZ, er staat veel info onder reisinformatie en posts op dit forum.

Veel plezier!
Marij
Wereldreiziger

Re: Visum aanvraag Nieuw Zeeland

Bericht door Marij »

Hallo,

Ik ga minder dan 3 maanden naar Nieuw Zeeland en hoef dus geen visum aan te vragen. Als ik goed heb gelezen, krijg ik op het vliegveld een stempel in mijn paspoort.

Nou vroeg ik me wel af hoe het zit met het bewijs dat je het land weer verlaat. Dat heb ik namelijk (nog) niet. De vluchten die ik heb zijn:
A'dam - Sydney
Sydney - Christchurch
Brisbane - Amsterdam

Ik heb dus nog geen vliegticket NZ weer uit. Ik wil van Auckland naar Australië vliegen, maar wil die vlucht nog niet boeken omdat ik dan flexibeler ben (in hoe lang ik in NZ blijf).

Nou las ik hier het volgende:
http://www.immigration.govt.nz/migrant/ ... efault.htm

evidence of sufficient funds to purchase a ticket to a country which you have the right of entry.
Ik heb dus nog geen ticket, maar wel voldoende financiële middelen. Ik zal dan ook een afschrift van mijn rekening printen en meenemen. Dat moet dan toch voldoende bewijs zijn? Of niet?

Heeft iemand hier ervaring mee? Kan ik met het bovenstaande probleemloos een Visa(stempel) verkrijgen?

Alvast bedankt!
merc
Wereldreiziger

Aanvraag VOG voor werkvisum

Bericht door merc »

Ik zit hier misschien niet helemaal juist, maar dit is het meest actieve NZ forum dat ik kon vinden.
Mijn vraag :

Ik zit in het proces om een werkvisum op basis van partnerschap aan te vragen. Ik ben nu bezig om een 'Verklaring omtrent het gedrag' (VOG) aan te vragen via de gemeente maar ben nu twee keer van het kastje naar de muur gestuurd.
Het werkvisum is een open werkvisum, ik heb dus nog geen baan in NZ, het is een eerste stap naar het vestigen in NZ.

Tijdens poging één had ik alleen mijn eigen info ingevuld en aangegeven dat het om een visum/emigratie gaat. Ze scande mijn info en 'floep', alles stond op haar scherm in een aanvraag programma. De mevrouw #1 van de gemeente vroeg of ik een screenshot van de instantie waar ik het heen ging sturen kon geven. Ik dacht dat ze zelf die info wel 1-2-3 uit hun standaard aanvraagproces tevoorschijn konden toveren, maar helaas. Nou heb ik een oude Nokia en kon niet even gauw de info tevoorschijn toveren en moest dus thuis een printje gaan maken.

Poging twee de volgende dag. Weer een afspraak gemaakt, ze werken alleen nog op afspraken gedurende de ochtend/lunch, alleen op maandag kun je later terecht. Ik heb gelukkig elke week een ander rooster met soms een ochtendje vrij.
Mevrouw #2 nam mijn aanvraagformulier aan, ik gaf het printje dat ik gemaakt had thuis en ze zei dat ik nog een intentieverklaring mis.... Oh, en ik mocht alles even op papier gaan uitschrijven, zo'n printscreen is niet goed. De magie van de computer van de dag eerder lag niet in haar skillset denk ik...
Intentie verklaring ?
Ja, van de instantie waar ik het naartoe ga sturen...
Na het te vragen aan een collega (mevrouw #3) hield ze voet bij stuk, ik mocht weer onvoldane zaken richting huis terugkeren.

Mijn intentie is om een werkvisum aan te vragen, een werkvergunning zonder al een baan aangeboden te hebben gekregen, een standaard iets bij partnerschaps aanvragen. Dit is stap 0.1 in een lang proces, en ze doen net alsof ik naar Aruba voor de hotelschool ga ofzo.

Wie kan mij zeggen wat ik nou echt nodig heb voor een VOG NP aanvraag als privé persoon ?
Ik heb mijn info, de info van INZ (de afdeling in London) waar de VOG voor is...dat is toch voldoende ?
INZ kent mij nog helemaal niet want zoals ik al zei is dit stap 0.1 in een lang proces.
Het kastje en de muur ken ik nou wel.

Bedankt voor het lezen en hopelijk voor wat info! :)
Emmy1993

Working holiday visum

Bericht door Emmy1993 »

Hoi!

Ik ben van plan om van mei tot oktober naar Nieuw Zeeland te gaan. Eerst wil ik 2 à 3 maanden werken en daarna reizen met een camper.
Vorige week heb ik via de website van de immigratiedienst van Nieuw Zeeland een visum aangevraagd. Het working holiday scheme (via de site kwam ik erachter dat ik die moest aanvragen aangezien ik Nederlandse ben).
Binnen een paar dagen kreeg ik een mail terug dat mijn visum is aangevraagd, dat ik 3 pagina's moet printen en hiermee Nieuw-Zeeland in kan om te werken en reizen.

Mijn vraag is, is dit echt voldoende? Is het niet nodig om mijn paspoort naar de ambassade van Nieuw Zeeland in Den Haag sturen voor een stempel ofzoiets? Ik vind de procedure zo snel en makkelijk gaan dat ik zeker wil weten of ik wel goed heb gedaan.
Hopelijk kan iemand mij hier meer over vertellen (Ik heb al naar de immigratiedienst van Nieuw-Zeeland gemaild, maar daar werd ik ook niet echt wijzer van..)

Alvast bedankt! ^O^
Groetjes, Emmy
Kims
Reisexpert

Re: Working holiday visum

Bericht door Kims »

Hi,

Je visum is electronisch verbonden aan je paspoort dus je hebt verder niets nodig qua stempels etc. Wel moet je voldoen aan de voorwaarden van het visum dus onder andere dat je genoeg financiën hebt etc. Slim om dus een bankafschrift mee te nemen want daar kan bij aankomst naar gevraagd worden.

En ja, zo makkelijk kan het inderdaad zijn om een WHV aan te vragen als je aan alle voorwaarden voldoet.

Veel plezier!
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Re: Working holiday visum

Bericht door Moira »

Zoals Kims al aangeeft het kan inderdaad zo makkelijk gaan als je voldoet aan alles voorwaarden is er geen rede om je niet een WHV voor Nieuw Zeeland te geven. Je moet inderdaad wel over voldoende geld te beschikken dit kun je aantonen door een bankafschrift. Veel plezier in Nieuw Zeeland ik woon hier sinds 2011 en het is een prachtig land om door heen te reizen.
Evelien7534

Wat nodig voor Working Holiday Visa Nieuw Zeeland?

Bericht door Evelien7534 »

In november ben ik van plan naar Nieuw Zeeland te gaan voor ongeveer 6 maanden dus het Working Holiday Visum leek me het beste voor mijn situatie. Nu vraag ik me af of:

- heb ik met dit visum echt röntgenfoto's nodig?
- hoe moet ik dit PDF-bestand uploaden of waar moet ik het heen sturen?
- waar en hoe moet ik het geld overmaken?

Oftewel... ik kom er niet zo uit. Alvast bedankt!

Evelien
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Re: Working Holiday Visa

Bericht door Moira »

Hoi,

Hier is alle informatie te vinden
http://www.immigration.govt.nz/migrant/ ... scheme.htm
xray is een formulier waarin uitgelegd word hoe dit te doen http://glossary.immigration.govt.nz/NR/ ... NZ1096.pdf

Soms is een Xray niet nodig zoals word uitgelegd in het formulier.
Je betaald het bedrag met je creditcard als je die hebt dat is de enige manier om de betaling te kunnen doen dit is 165 NZD wat ongeveer 100 euro is.
Evelien7534

Ik heb de hele site doorgespit en ik kan steeds het goede formulier niet vinden. Welk formulier moet ik nou online insturen of zou je misschien een link kunnen sturen?
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Evelien7534 schreef:Ik heb de hele site doorgespit en ik kan steeds het goede formulier niet vinden. Welk formulier moet ik nou online insturen of zou je misschien een link kunnen sturen?
Je moet een account aanmaken om vervolgens je WHV aan te kunnen vragen, staat onderaan de bovengenoemde link en dan kom je op: https://www.immigration.govt.nz/secure/ ... oliday.htm

Succes ermee!
Evelien7534

Als ik op de link https://www.immigration.govt.nz/secure/ ... oliday.htm klik, kom ik op een inlogscherm (maar niet met Real Me, wat bij de andere visa wel zo is?). Als ik dan inlog kom ik op een scherm waar ik nogmaals moet klikken op het Working Holidays knopje. Vervolgens word ik doorgestuurd naar een scherm waar ik moet aangeven dat ik uit Nederland komt, wat me doorstuurt naar een scherm met informatie, waar uiteindelijk onderaan staat dat als ik het visum wil aanvragen, ik op deze link moet klikken: https://www.immigration.govt.nz/secure/ ... oliday.htm

....... precies dezelfde als waar ik begon. Help?
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

ja en als je naar ondere scrolt zie ik create an account
https://www.immigration.govt.nz/secure/ ... oliday.htm

Als ik daar op klik naar krijg ik een popup scherm en kan ik een aanvraag gaan invullen.
Krijg je wel een popup scherm?
dit scherm dus https://www.immigration.govt.nz/registr ... fault.aspx

Bij mij werkt het gewoon via chrome
Plaats reactie