Beste allemaal,
Ik ben nieuw hier op het forum en wist niet helemaal zeker waar ik deze vraag moest plaatsen maar ik hoop dat hij hier wel redelijk op zijn plek staat

.
Afgelopen jaren zijn er veel dingen in mijn leven gebeurd en veranderd, de dood van een van mijn ouders, waarna ik 2/3 jaar lang angststoornissen heb gehad en totaal niet lekker in mijn vel zat en vervolgens werd mijn lange relatie verbroken. Ik stortte alles maar op mijn studie want dat was dan maar mijn afleiding. Zojuist heb ik mijn bachelordiploma binnen gehaald en dat is natuurlijk heel erg fijn. Echter heb ik besloten om niet meteen aan mijn master te beginnen omdat ik even de tijd voor mijzelf wil nemen, alles op een rijtje te kunnen zetten en mezelf 'terug te vinden' of misschien beter gezegd te ontdekken. Ik voel dat dit nu echt de tijd is en heb bewust nu een jaar 'vrij' genomen en wil dus heel graag gaan reizen!
Al een aantal jaren zit ik met zuid-oost azie in mijn hoofd (Voornamelijk thailand, omdat dit natuurlijk een goede start is voor een eerste backpackreis - verder denk ik ook aan laos/vietnam en cambodja omdat ik toch een tussenjaar heb en zo'n 3/4 maanden weg wil). Misschien dat dit heel stom klinkt maar door de dood van een van mijn ouders heb ik veel angststoornissen gehad. Ik was zelf ook bang om dood te gaan, werd hypochondrisch en had voor zoveel dingen angsten. Iets wat ik daarvoor nooooooit had. Ik zal dit allemaal niet teveel uitwijden maar ben hier uiteindelijk grotendeels overheen gekomen, ik dacht helemaal, totdat ik me dus ging orienteren op 'mijn reis'.
Natuurlijk weet ik dat in azie allerlei andere ziektes etc voorkomen dan in nederland of europa. Voor hygiene oid ben ik totaal niet bang aangelegd, maar hoe meer en meer ik me inlees, hoe meer ik bang ben voor malaria of denque (in feite de ziektes waar je dus niet voor ingeënt kan worden)
Een week geleden was ik nog vol goede moed en energie info aan het verzamelen en routes proberen uit te stippelen, maar op het moment focus ik me alleen nog maar op die rare rotziektes.
Ik heb me voorgenomen een afspraak te maken met de GGD, zodat ik niet die rare gedachten blijf voeden maar met concrete informatie wat kan gaan doen. Ergens gaat namelijk ook al door me heen dat ik beter maar een ander land of continent kan uitzoeken, desnoods gewoon europa maar ik wil dit jaar en zo'n ongelooflijk mooie reis niet door mijn verleden of zulke angsten laten verpesten.
Wat ik me dus eigenlijk afvraag is het volgende: in hoeverre hebben jullie je bij jullie reis druk gemaakt om malaria of denque? Dan weet ik een beetje of mijn druktemakerij reel is of dat ik gewoon mijn gedachten weer stop moet zetten. Ergens weet ik ook wel dat als het echt levensbedreigend zou zijn, er niet zoveel mensen naar azie zouden gaan, maar toch.
Natuurlijk ben ik van plan goede maatregelen te nemen zoals DEET, kleding en klamboe etc en waar nodig ga ik wellicht malaria pillen slikken, maar toch.
Ik ben benieuwd hoe jullie hier naar hebben gekeken toen jullie zelf gingen backpacken