Hoi allemaal,
Ik heb een one-way ticket naar Bangkok geboekt (eind januari 2016). Ik weet niet hoe lang ik in Thailand zal verblijven (waarschijnlijk max 2/3 maanden) en hoe mijn reis er uit gaat zien, ik weet echter wel dat ik ook Cambodja, Vietnam, de Fillipijnen en Indonesië wil gaan bezoeken, daarom heb ik er bewust voor gekozen om nog geen terugticket te boeken (ik weet namelijk niet vanaf welke bestemming ik terug ga vliegen, en wanneer dat zal zijn). Nu lees ik hier het volgende: "Met een ONE-WAY TICKET kom je de meeste landen (waar ook ter wereld) niet in en mogen de luchtvaartmaatschapijen je WEIGEREN."
Betekent dit bovenstaande dat ik in elk land waar ik kom moet kunnen aantonen dat ik ook weer vertrek (dus eigenlijk een terugticket moet kunnen laten zien)? Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die tegen dit probleem aan lopen en hoe jullie hier mee om gaan.
Groet,
Sanne
Enkeltje naar Bangkok
Re: Enkeltje naar Bangkok
Er zijn verschillende mogelijkheden die afhangen van het land wat je bezoekt:
Visum bij aankomst in een land:
- soms wordt er niks gecontrolleerd en is een one way ticket geen probleem. je krijgt een visum bij aankomst
- soms heb je een onward ticket nodig, een bewijs dat je het land verlaat binnen de geldheidsduur van je visum. dit hoeft geen ticket naar Nederland te zijn, maar dit mag bv. een goedkoop ticket naar een buurland zijn.
Het kan voor sommige landen in je voordeel werken om voor vertrek naar het land al een visum te regelen, bijvoorbeeld omdat de eisen soepeler zijn of omdat het visum dan langer geldig is.
Visum voor vertrek (bv. vanuit Nederland)
- soms hoef je als je vantevoren een visum aanvraagt geen ticket te overhandigen (bv. Thailand)
- soms moet je tóch een ticket overhandigen als je vantevoren een visum aanvraagt (bv. Indonesie)
Visum bij aankomst in een land:
- soms wordt er niks gecontrolleerd en is een one way ticket geen probleem. je krijgt een visum bij aankomst
- soms heb je een onward ticket nodig, een bewijs dat je het land verlaat binnen de geldheidsduur van je visum. dit hoeft geen ticket naar Nederland te zijn, maar dit mag bv. een goedkoop ticket naar een buurland zijn.
Het kan voor sommige landen in je voordeel werken om voor vertrek naar het land al een visum te regelen, bijvoorbeeld omdat de eisen soepeler zijn of omdat het visum dan langer geldig is.
Visum voor vertrek (bv. vanuit Nederland)
- soms hoef je als je vantevoren een visum aanvraagt geen ticket te overhandigen (bv. Thailand)
- soms moet je tóch een ticket overhandigen als je vantevoren een visum aanvraagt (bv. Indonesie)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie