Enkeltje naar Bangkok

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
NoaFloa
Reiziger

Enkeltje

Bericht door NoaFloa »

Wij zijn van plan medio april weg te gaan. Ik kan nu genoeg tickets vinden op e.g. LTU.de om naar Bangkok te komen.....maar niet om 4 1/2 daarna weer terug te komen. Op veel sites kun je max half jaar na huidige datum boeken.

Hoe los ik dit op? Toch maar een enkeltje Bangkok 'kopen' en tzt vanuit Azië een enkeltje terug kopen? Of.......?

En heb je voor het boeken van tickets bij LTU of China Airlines (e.g.) persé een creditcard nodig?
Voer eendjes, geen oorlog
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

voor online boeken heb je een creditcard nodig. ik weet niet of er reisbureaus zijn die deze tickets verkopen en wat die extra berekenen voor die service.
Wanneer je eenmaal onderweg bent en een vlucht wilt boeken zul je daar echt een Creditcard voor nodig hebben

ik neem aan dat je met 4.5 ...maand bedoeld?
dan kan het inderdaad zijn dat je nu nog geen ticket kan kopen. De regels worden echter steeds strenger na geleefd wat betekend dat je een return of onward ticket moet hebben om in het vliegtuig naar Thailand te mogen stappen
een optie is om een Airasia ticket te boeken uit Thailand....dat je eventueel niet eens gaat gebruiken. je hebt al een ticket voor onder de 25 euro. Dit kan de moeite waard zijn als je hierdoor veel geld uitspaart omdat je nu nog geen ticket hoeft te kopen
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
NoaFloa
Reiziger

Bericht door NoaFloa »

Dankjewel voor je antwoord.

Ik denk idd dat het verstandig is om een creditcard aan te schaffen. Hoe bedoel je een ticket voor AirAsia? Gewoon een enkeltje kopen hier in NL (via www.airasia.com), binnen een maand na binnenkomst Thailand, zodat wij 'bewijs' hebben dat wij het land weer gaan verlaten?

Zijn er misschien nog andere opties? Ergens waar wij al wel een retourticket kunnen kopen? SItes/vliegtuigmaatschappijen?
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ja, het is idd het makkelijkst om via airasia een ticket het land uit te boeken.

Over het algemeen is LTU nog altijd een stuk goedkoper dan de meeste andere maatschappijen, als ik jou was zou ik gewoon een enkele reis bij hen boeken en pas later de terugreis vastleggen. Zo heb je meer flexibiliteit en het is ook nog eens goed voor je portemonnee :D
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
bolletjeom
Reisexpert

ja Noa. dat bedoelde ik inderdaad.
Je boekt wanneer je nog in nederland bent een ticket bij Airasia dat aantoont dat je binnen een maand Thailand gaat verlaten.
Zoek gewoon het goedkoopste ticket uit.

een retourticket kopen kan altijd maar niet eentje waarbij je in en uit Thailand vliegt die langer geldig is dan 1 maand.
Wel 1 waarbij je in bijvoorbeeld Bangkok aankomt en vertrekt uit Hanoi of Kuala Lumpur. Vaak zijn die vluchten vrij prijzig. Maar als je zekerheid wilt kan je het doen.
Een retour boeken wanneer je in Azie bent is niet moeilijk. Let er alleen wel op dat je niet wacht tot het allerlaatste moment wanneer je niet flexibel bent met je data.
NoaFloa
Reiziger

Bericht door NoaFloa »

Ik lees nu op andere fora dat ze niet altijd in die goedkope tickets 'trappen'.

Nu dachten wij, als wij nu met een open retourticket oid, een visum voor 60 dagen aanvragen in NL voor Thailand, mogen we er dan wel in?
bolletjeom
Reisexpert

ik zou me niet te druk maken
het is de airline die controlleerd voor je vertrekt. meestal zijn die tevreden met het verhaal dat je over land gaat rond trekken en dus een buurland gaat aandoen.
Mochten ze echt vervelend doen kan je altijd ter plekke internet opzoeken en een airasia ticket boeken.
ik heb gehoord dat mensen dit gedaan hebben (niet in nederland overigens) en dat daarmee het probleem opgelost was.

Echt hele volksstammen ondernemen hetzelfde. het lijt me stug dat ze je weigeren.
Backpacker

ENKELTJE BANGKOK

Bericht door Backpacker »

Beste mensen,
In juni vertrek ik naar Azie om daar een paar maanden rond te reizen. (Thailand, Cambodja,Birma,Laos,Maleisië en Indonesië) Omdat ik nog niet weet wanneer ik terug ga, boek ik een enkeltje Bangkok. Ik weet niet precies hoe mijn reisschema er uit komt te zien maar ik zou eerst graag een aantal dingen willen weten. Ik hoop dat jullie mij daar bij kunnen helpen.
1. Heb je een visum nodig met een enkeltje? (ook al blijf je korter dan 30 dagen?)
2. Heb je met een 3maanden visum ook bewijs nodig dat je Thailand weer verlaat? (En mag je dit ook aantonen d.m.v. een trein ticket?)
3. Hoe vaak mag je Thailand via een ander land betreden?
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Re: ENKELTJE BANGKOK

Bericht door stevenl »

1) officieel heb je inderdaad een visum nodig dan, of een vliegticket naar buiten Thailand met vertrek binnen 30 dagen.
2) Nee, maar ambassade/consulaat kan er toch naar vragen. Een goed verhaal doet wonderen dan.
3) Zijn geen beperkingen aan, maar als het vermoeden ontstaat bij de douane beambte dat je geen vaklantieganger bent maar illegaal werkt zullen ze je weigeren.
SanneG
Vakantieganger

Enkeltje Bangkok en terugticket daar boeken?

Bericht door SanneG »

Hallo allemaal,

Allereerst, wat een super handige site en forum! Ik lees al een tijdje mee en het is erg fijn om op die manier wat meer informatie binnen te krijgen voor mijn eigen (eerste) reis. Ik ga begin november naar Thailand en Laos (en wellicht nog een ander buurland, aanraders iemand?). Ik ben van plan om op dat moment te kijken waar ik terecht kom, maar hoe lang ik over alles ga doen, ik heb geen idee... Mijn idee is nu om ongeveer 2,5 a 3 maanden weg te blijven. Als gevolg daarvan ben ik ontzettend aan het twijfelen: een enkeltje Bangkok boeken en daar ergens (waar dan ook) op een bepaald moment wel zien of ik mijn terugreisticket boek, OF een retour boeken met vaste datum? Ik zag dat de enkeltjes rond de 450 euro liggen terwijl een retour nu zit rond de 720 euro. Kan iemand mij vertellen of het relatief 'makkelijk' te doen is om vanuit Bangkok/Kuala Lumpur/waar ik dan ook ben een enkeltje terug naar NL te boeken? En is het raadzaam om toch echt wel binnenkort te boeken omdat de tickets duurder worden dichter naar je vertrekdatum, of is dat niet zo?
Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!

Groetjes,

Sanne
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Enkeltje Bangkok en terugticket daar boeken?

Bericht door Tikva »

Als je maar 2 of 3 maanden gaat is een enkeltje echt niet zinvol. Koop gewoon een retourticket liefst eentje waarmee je tegen niet te veel kosten de terugreisdatum aan kunt passen. Je kunt altijd ter plekke nog met lowcost airlines van ergens in azie naar bangkok vliegen om je vlucht naar huis te halen. Dit zal goedkoper zijn dan twee enkeltjes.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
SanneG
Vakantieganger

Bericht door SanneG »

Dankjewel voor je reactie Tikva! Het is zo lastig om te beslissen hoe en wat (zeker voor een eerste keer zo'n reis), maar aan de andere kant heb je zeker een punt met de onzinnigheid van twee enkeltjes voor zo'n periode. Ik neem het zeker mee :)
bolletjeom
Reisexpert

2 enkeltje pakt altijd duurder uit dan 1 retourtje. Doe wat Tikva zegt. boek een retour en koop in azie een binnenlandse vlucht als het moment is aangebroken dat je je weer moet melden op de luchthaven.
Je vliegt voor een appel en een ei binnen azie.
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Ben het met de anderen eens. Retourticket is vrijwel altijd goedkoper dan 2 enkeltjes, plus voor een retourticket heb je veel meer keuze uit redelijk geprijsde maatschappijen. Daarnaast zijn tickets Bangkok-Europa veel duurder dan andersom, met natuurlijk een enkele uitzondering (Air Berlin). Als je voor een enkeletje kiest zou ik met name naar Air Berlin kijken.

Hou er ook rekening mee dat de ambassade voor een visum een ticket naar buiten Thailand eist, en je komt officieel niet in aanmerking voor een visumvrije entree, dus hebt een visum nodig.
SanneG
Vakantieganger

Bericht door SanneG »

Ik denk dat ik inderdaad een retour ga boeken - zijn jullie van mening dat ik dat zo snel mogelijk moet doen (ik wil begin november vertrekken) of dat de prijzen niet meer heel erg zullen veranderen? Tot nu fluctueert het type vlucht waar ik naar kijk tussen 680 en 720 euro, maar hoe langer ik wacht, hoe duurder? Of valt dit mee?
Bedankt voor jullie reacties! En inderdaad, ik was me er van bewust dat ik een visum moet regelen :)
Plaats reactie