2 weken indonesie hulp gevraagd bij planning

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
liraa

2 weken indonesie hulp gevraagd bij planning

Bericht door liraa »

Beste leden,

Ik ga 2 weken naar indonesie en mijn aankomst en vertrekplaats is jakarta. Alleen heb ik wat problemen met het maken van een goede planning.

Ik wilde in eerste instantie java, bali en lombok zien. Maar karimun java mag ook niet missen. Kan iemand mij adviseren?
Jenny
Reisexpert

Re: 2 weken indonesie hulp gevraagd bij planning

Bericht door Jenny »

Ik zou heel erg hard na gaan denken wat je prioriteiten zijn, want dit gaat niet lukken in 2 weken.

Twee weken is een mooie tijd voor Bali en Lombok (en de Gili's). Twee weken is een mooie tijd voor de afstand Yogyakarta naar Denpasar. In twee weken heel Java doorkruisen vind ik persoonlijk al gekkenwerk, maar als je veel busreizen van 12-16 uur per dag geen probleem vind dan kan het.

Karimunjava heb ik niet bezocht. Jepara wordt door de meeste reizigers overgeslagen, omdat de meesten de noordkust minder interessant vinden dan Yogya en omgeving. Het ligt dan ook niet echt op de route, al is het via Semarang wel redelijk makkelijk te bereiken.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Voor alleen Java kun je jezelf al prima vermaken. Je zou dan naar Gunungkunnen gaan en vervolgens doorreizen richting Jogjakarta. Daar in de buurt kun je ook weer hele gave dingen doen om misschien nog een paar dagen op het strand te liggen op Bali. Vanuit daar zou je dan een vlucht terug moeten pakken naar Jakarta om naar huis te vliegen. Meer lijkt me niet echt haalbaar.
Dennis1982
Vakantieganger

Bericht door Dennis1982 »

Je zou java, Bali & Lombok kunnen doen

2 dagen Jakarta
1 dag reizen
3 dagen Jogjakarta
1 dag reizen
2 dagen Bali
1 dag reizen
4 dagen Lombok & gili

Echt aan te raden is het niet.... Want dan mis je wel het 1 en ander
kevinmp
Reisexpert

Bericht door kevinmp »

Ik Ben een snelle reiziger maar dit red je niet.

In yogja zou je met gemak prambanan en Borobudur op een dag kunnen doen. Met prive chauffeur ofzo.

Verder zal ik gelijk naar yogja gaan dan. Geen Jakarta. De tour richting Bali doen via bromo.
Even chillen in lovina of Prematuran of gelijk naar ubud. Ubud sowieso even blijven dan naar de gilis en dan richting zuid Bali terug kuta ofzo

Zoals iedereen zegt niet doen. Haha ik zou je baas even lief aankijken
Plaats reactie