Treinen in India

Stel hier je vragen over India, Nepal en Sri Lanka.
Plaats reactie
AStrengthWithin
Reiziger

Treinen in India

Bericht door AStrengthWithin »

Hallo!
In mei/juni zitten we enkele weken in India, meeste van de verplaatsingen willen we met de trein doen.
Is het noodzakelijk om deze treintickets op voorhand vast te leggen? Want dit beperkt ons natuurlijk heel hard in onze vrijheid.

De trip New Delhi > Varanasi eind mei zouden we wel al vastleggen omdat dan het "Ganga Dussehra" festival is.
Maar is dit ook nodig voor de andere verpaatsingen? Ik ben dit online al geregeld tegengekomen dat je maanden op voorhand je tickets moet vastleggen maar geen idee of dit dan over de slaaptreinen gaat of de gewonen couch tickets.

Graag feedback.

Groeten,
Mike
Erik
Site Admin

Re: Treinen in India

Bericht door Erik »

Voorheen was er altijd een tourist quota waardoor toeristen altijd een kaartje konden boeken ook al was de trein vol. Ik weet niet of dit systeem nog steeds bestaat maar anders kon je in de meeste gevallen vrij kort van te voren boeken.
In meer detail staat het hier uitgelegd: https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/in ... si607.html

Als je weet dat je gaat zou ik het vastleggen. Dan heb je zeker een plekje in de trein en kun je reizen op de data die jij wilt.
Plaats reactie