Reizen door cambodja, laos en vietnam! Oktober 2015

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Re: Reizen door cambodja, laos en vietnam! Oktober 2015

Bericht door LaosFan »

Vanuit Chiang Mai kun je prima naar Laos reizen (vaak via Chiang Rai als ik me niet vergis). Je gaat Laos in het noorden binnen dus. Ik heb wel een idee van een mooie route die je zou kunnen maken :) Je kunt op deze manier echt heel veel van Laos en Vietnam zien. Leuk! En je gaat ook in de beste periode van het jaar.

Met die Lonely Planet kun je ook uit de voeten inderdaad. Alleen is het soms ook leuk om ergens heen te gaan wat niet vermeld is in de Lonely Planet en is een redelijk dun boek voor dit grote gebied natuurlijk nooit heel volledig.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Sou81

Bericht door Sou81 »

Heb je een pm gestuurd!
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Sou81 schreef:Heb je een pm gestuurd!
Beantwoord :)

Maar uiteraard is het ook goed voor anderen om hier de ervaringen te delen.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Malvlex

Bericht door Malvlex »

Hoi!

Zelf ben ik met mijn vriendin vorige zomer door Vietnam, Laos en Cambodja gereist. Ook wij hadden 5 weken en ik moet zeggen, het was toch wel wat te kort qua tijd of te veel qua willen zien.

Het is zeker te doen, maar je moet wel precies zijn met wat je dan wil bekijken en welke plekken je wil bezoeken. Achteraf hadden we misschien ook beter twee van de drie landen kunnen kiezen. In dat geval beter Laos en Cambodja want Vietnam is eigenlijk zo groot dat dat voor één reis ook wel veel is.

Dus mijn advies; denk goed na over wat je wil zien en of je echt per se alle drie de landen in één keer wil bezoeken. :)
Sou81

Bericht door Sou81 »

Malvlex schreef:Hoi!

Zelf ben ik met mijn vriendin vorige zomer door Vietnam, Laos en Cambodja gereist. Ook wij hadden 5 weken en ik moet zeggen, het was toch wel wat te kort qua tijd of te veel qua willen zien.

Het is zeker te doen, maar je moet wel precies zijn met wat je dan wil bekijken en welke plekken je wil bezoeken. Achteraf hadden we misschien ook beter twee van de drie landen kunnen kiezen. In dat geval beter Laos en Cambodja want Vietnam is eigenlijk zo groot dat dat voor één reis ook wel veel is.

Dus mijn advies; denk goed na over wat je wil zien en of je echt per se alle drie de landen in één keer wil bezoeken. :)
Hi,

Bedankt voor je berichtje.. Ik ga nu 7 weken van 23 oktober tot 10 december. Trek vier weken uit voor Laos en Cambodja en drie weken voor Vietnam. Ticket is al geboekt vlieg heen op Chiang Mai en terug vanuit Hanoi. Dus nu maar gewoon goed kijken wat ik echt wil zien en waarschijnlijk wat nacht bussen :) ..

Heb je nog tips...

Grtz
Malvlex

Bericht door Malvlex »

Hi!

Zeven weken klinkt al goed. Tja, tips... ik vind dat vaak persoonlijk en hou niet opdringerige meningen als in 'dat MOET je zien', maar ik vond Koh Rong Samloem (Cambodja) erg mooi en relaxend. Hoi An (Vietnam) erg gezellig maar Nha Trangh zou ik als ik nog eens ging overslaan. Maar in Nha Trang wel gestart met een Easyrider tour wat uiteindelijk voor mij het hoogtepunt van de reis was. Mocht het je wat lijken dan heb ik nog wel contactgegevens van onze Easyrider. :)
fofo
Vakantieganger

Bericht door fofo »

Hoi,

Wat leuk zo een reis.
Ik ben erg benieuwd naar je reis aangezien ik begin volgend jaar zelf ook voor het eerst naar Azië ( ben zelf Vietnamees :@ ) ga.
Heb wel vaker gereisd maar dan in Europa.
Ik zelf ga waarschijnlijk 5 weken naar Vietnam, Cambodja en misschien nog een stukje Thailand.
Probeer niet teveel kleding mee te nemen.
Voor de hostels vind ik hostelbooker wel handig.
Ze berekenen ook geen boekingskosten.
Ik zou niet je hostels van tevoren boeken.
Beperkt toch je vrijheid.
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Sou81 schreef:Hi Laosfan,

Bedankt voor je bericht. Ik heb inmiddels geboekt. Ik vlieg 23 oktober naar Chiang Mai om daar de oversteek te maken naar Laos en 10 december vlieg ik terug vanuit Hanoi. Nu kan ik beetje gaan kijken naar de route die ik wil maken, maar zal waarschijnlijk nog met een hoop vragen zitten gezien het mijn eerste backpack avontuur is. Zal zeker je pagina gaan bekijken en wellicht zie je nog wel een mail verschijnen in je pm box. Heb trouwens de combi lonelyplanet aangeschaft Laos, Cambodja en Vietnam en neem aan dat ik daar wel mee uit de voeten kan toch?

Maybe talk to you soon...

Grtz
Tot voor kort was ik hier niet zo vaak online. Nu wat vaker. Een late reactie van me dus.

Met die combi kun je wel uit de voeten, al is ter plekke het kopen van een exemplaar (kopie, maar dat mag natuurlijk niet O-) of een origineel) ook een optie en in de 3 landen geen enkel probleem.

Mocht je in het zuiden van Laos komen, laat het me dan ook gerust weten. Wie weet kunnen we elkaar dan nog wel ontmoeten en kan ik je ook nog wat tips geven. *O*
Fleur90

Bericht door Fleur90 »

Hallo!
Super gaaf dat je (ook) die kant op gaat. Ik vertrek eind oktober naar Cambodja, en ga dat waarschijnlijk combineren met Laos. Niks geboekt en voor het eerst alleen met m'n backpack. Super spannend dus! Ik jat dus ook enkele tips van dit forum, kan ik vast ook nog gebruiken. Heel veel plezier met je reis en wie weet treffen we elkaar ergens toevallig.
Groetjes Fleur
Juul91

Bericht door Juul91 »

Leuke vooruitzichten :-) Ik ga 6 oktober weg ook voor het eerst en alleen. Ik ga naar Thailand, Laos, Vietnam en Cambodja om vervolgens weer terug te vliegen vanuit Bangkok. Hier heb ik 2 maanden en 3 weken de tijd voor. Wie weet treffen wel elkaar wel ;-) Ik denk dat ik eerst een week naar het zuiden van Thailand ga, dan 3 week het noorden, en dan door naar Laos, hier ongeveer 10 dagen blijf en dan 3,5 week in vietnam, ongeveer 10 dagen cambodja en dan het oosten van Thailand meepak om vervolgens m´n terugvlucht te nemen vanaf Bangkok. Eind december vlieg ik weer terug.
Plaats reactie