Duiken Koh Tao

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
kohraya
Reisexpert

Re: Duiken koh tao

Bericht door kohraya »

Heb zelf met Buddha View gedoken.
Ik vond ze zeer correct en heb geen nadelen opgemerkt, behalve dat je met een massa duikers bent.
Maar op Koh Tao heb je de zee nooit voor jou alleen. Dat heb ik ervaren toen ik met een kleinere duikschool dook
(eentje die nu niet meer bestaat trouwens).
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

stevenl schreef:
marshall schreef:Zoeken en dan forum tab -O-

Zelf kan ik smarties (op dit forum) aanbevelen, ook via https://www.facebook.com/KohTaoDuikvijver?fref=ts.
smarties is duikenthailand.nl.

Duikcursussen op Koh Tao worden goedkoop gedaan en bieden prima waar voor het geld. Dat gezegd hebbende, Koh Tao is een grote duikfabriek, de ene duikschool meer dan de ander trouwens. Bovendien werken veel duikscholen op Koh Tao zonder de nodige wettelijk vereiste papieren zoals werkvergunning, verzekering en TAT license. De duikschool waar je de cursus hebt geboekt MOET deze papieren hebben, en mocht je duikschool de cursus uitbesteden dan MOET ook deze duikschool de papieren hebben.

Dus het voordeel dat Koh Tao biedt heeft zeker ook wel enige nadelen.
Weet bij nader inzien niet zeker of duikeninthailand.nl inderdaad van smartties is ja of nee, en kan het ook niet nazoeken aangezoen ik de website niet geladen krijg. duikeninthailand.info is in ieder geval wel van smartties.
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Dit is em:
http://www.duikeninthailand.info/
En ook ik kan hem ten zeerste aanraden.

Overigens hoor ik van heel veel mensen dat ze slechte ervaringen hebben met Buddha View, ook toen ik zelf op Ko Tao was, waren dit de geluiden...
Zelf geen ervaring mee.
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
bagrijsen

Bericht door bagrijsen »

Hallo,

Ik heb een aantal jaren mijn brevetten gehaald op Koh Tao en het is in verhouding goedkoop maar het duiken is ook niet erg speciaal. als je echt goed wil leren duiken en bijna voor de zelfde prijs moet je naar Gilli Trawagan (Bluemarlin) gaan in Indonesië. Hier heb je een geweldig onderwater wereld met schildpadden, haaien en geweldig koraal. En de overnachtingen zijn ook nog eens goedkoper daar. Ok Koh Tao is een paradijsje maar je gaat met zoveel mensen tegelijk duiken en dat is niet leuk ze moeten bijna verkeerslichten maken onder water.
Heel veel succes met de nieuwe verslaving.

vr gr
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door lisette-van-beek »

Ik heb slechte ervaringen gehad met buddha view, zie ook mijn reactie:
don-top-thailand-t25648.html

Bans Diving vond ik daarentegen geweldig. Goede kamers, erg veel luxe in vergelijking met Buddha View. 2 zwembaden, mooie kamers, gezellige locatie etc etc. We hadden en Nederlands klasje (6 personen) en 1 Vlaamse 'hoofdinstructeur'. Tijdens de duiken (dag 1 zwembad, dag 2 en 3 in zee) hadden we nog een extra instructeur, dag 1 een Engelsman, dag 2 en 3 een Nederlander. 3 personen per instructeur dus, en daarom kregen we veel persoonlijke aandacht. De laatste duiken werden gefilmd en we hebben hier een super leuke dvd aan over gehouden (niet gratis natuurlijk :))

De meeste PADI Open Water cursussen kosten 9800 baht inclusief onderdak (dit is in ieder geval de prijs als je ter plekke boekt). Zo ook bij Bans en Buddha View. Verder is er de optie om je cursusboek te lenen, wat je 800 baht scheelt. Ze lopen hier niet mee te koop, dit moet je zelf aankaarten. Dan kost de cursus nog maar 9000 bath.
Laatst gewijzigd door lisette-van-beek op 06 feb 2013 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

lisette-van-beek schreef:Verder is er de optie om je cursusboek te lenen, wat je 800 baht scheelt. Ze lopen hier niet mee te koop, dit moet je zelf aankaarten. Dan kost de cursus nog maar 9000 bath.
Natuurlijk lopen ze er niet mee te koop, het is namelijk in strijd met de PADI-standaards. Bij SSI mag het trouwens wel.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Jenny schreef:
lisette-van-beek schreef:Verder is er de optie om je cursusboek te lenen, wat je 800 baht scheelt. Ze lopen hier niet mee te koop, dit moet je zelf aankaarten. Dan kost de cursus nog maar 9000 bath.
Natuurlijk lopen ze er niet mee te koop, het is namelijk in strijd met de PADI-standaards. Bij SSI mag het trouwens wel.
Mag inderdaad niet officieel, maar is best een beetje geldklopperij van PADI (en niet alleen dat), dus ik zou me er weinig van aantrekken ; )
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
patrevet

Bericht door patrevet »

Vele malen dank voor de reacties.. Ik heb ook wat informatie opgevraagd bij smartties nu en overweeg inderdaad een overstap.. Bedankt voor hulp :)
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Travelator schreef:
Jenny schreef:
Mag inderdaad niet officieel, maar is best een beetje geldklopperij van PADI (en niet alleen dat), dus ik zou me er weinig van aantrekken ; )
Officieel moet ik zeggen dat PADI altijd gelijk heeft, maar dat doe ik niet. In dit geval vind ik echter dat er wel wat voor te zeggen is dat mensen een boek aanschaffen. Het zou niet de eerste keer zijn dat mensen een duikcursus doen en vervolgens pas een jaar later weer in het water liggen. Misschien is het dan slim om bepaalde theorie nog een keer door te lezen, en bijvoorbeeld te besluiten dat je beter niet een uur na de duik in het vliegtuig kan stappen? Stukje veiligheid.

Aan de andere kant: er zullen beslist mensen zijn die het boek weliswaar wel hebben, maar niet lezen. Toch is de drempel om een boek uit de kast te pakken kleiner dan om naar de duikwinkel te gaan en een boek te kopen. (Of om het boek goedkoop van marktplaats te halen.)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Er zijn inderdaad voor- en tegenargumenten. Voor stelletjes vind ik het persoonlijk vrij overbodig om twee boeken te hebben. 1 boek delen kan prima :).
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

lisette-van-beek schreef:Er zijn inderdaad voor- en tegenargumenten. Voor stelletjes vind ik het persoonlijk vrij overbodig om twee boeken te hebben. 1 boek delen kan prima :).
En 1 boek voor een stelletje kan ook volgens de (interpretatie van de) PADI eisen.
JeffG09

Duiken Koh Tao

Bericht door JeffG09 »

Heeft iemand ervaring met duikscholen op Koh Tao? Aanbevelingen voor een bepaalde school? :)

Thanks in advance!
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Re: Duiken Koh Tao

Ja! Op de boot naar Koh Tao werden we aangesproken door iemand van Buddha View en daar hebben we toen een PADI cursus geboekt maar al na 1 dag merkten we dat de kwaliteit niet was zoals we verwacht hadden. Ze hadden ons een Nederlandse instructeur beloofd en die kregen we niet en de sfeer was niet fijn. Daarnaast waren de kamers slecht en lawaaierig (ik ben niet zo moeilijk maar tijdens zo'n cursus heb je wel wat nachtrust nodig, dat kregen we daar totaal niet) en de omgeving was naar ons idee te rustig. Toen hebben we ons geld terug gevraagd en zijn naar Ban's Diving gegaan (goede verhalen over gehoord). Ban's was super! Kamers waren goed, resort mooi (met zwembaden waar je in oefent) maar vooral: de cursus was echt een feest. Ons groepje bestond uit 6 Nederlanders en we hadden 2 Nederlandse instucteurs en nederlands lesmateriaal. De plek was levendig met veel fijne restaurantjes in de buurt.

Reisagenda '15:
Ralph
Reisexpert

Bericht door Ralph »

Ik ben er ook geweest, gedoken bij Koh Tao Duikvijver > https://www.facebook.com/KohTaoDuikvijver (Ties & Shirley).

Ze zitten ook op het forum hier onder de naam smarties. Top tijd gehad daar en ik kan ze dus aanbevelen. Als je hun een PB stuurt moet het goedkomen :)
Torra
Reisexpert

Bericht door Torra »

http://impiandivers.com

Hele goede reviews, onze dochter heeft daar haar padi vorig jaar gehaald en vond het heel relaxt.
Nederlandse leiding.
Plaats reactie