Duiken Koh Tao

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
bas_tromp

Duiken Koh Tao (duikschool en accomodatie)

Bericht door bas_tromp »

Hallo reizigers,
Ik wil komend zomer tijdens onze 6 weken durende reis met mijn vriendin gaan leren duiken op Koh Tao. Ik ben op zoek naar een beginnerscursus van een aantal dagen. Zouden jullie ervaringen met duikscholen, accomodaties en prijzen daarvan willen delen?
Hebben jullie goede of slechte ervaringen? Wat zijn de prijzen? Krijg je korting op accomodatie bij een duikcursus?
Hoor het graag!
Alvast bedankt!
Gr,
Bas
Jenny
Reisexpert

Re: Duiken Koh Tao (duikschool en accomodatie)

Bericht door Jenny »

stuur even een berichtje naar Smartties van dit forum, die heeft daar een duikschool.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Michiel..
Reiziger

Bericht door Michiel.. »

Heb daar zelf niet gedoken op Koh Tao maar hoorde van andere mensen dat het rond de 220 euro kosten om je open water te halen. Accommodatie zat inbegrepen bij de prijs. Zijn veel duikscholen heb ik gezien, ook met nederlandse instructeurs er tussen dacht ik.
Smartties
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Smartties »

HoiHoi,

Op Koh Tao zijn inmiddels zo'n 45 duikscholen en vele hebben Nederlandse instructeurs.
De prijzen zijn ongeveer overal hetzelfde. Je betaalt voor een cursus gemiddeld zo'n 9800, baht. Sommige duikscholen bieden dan ook gratis accomodatie of korting hierop en sommigen zelfs ontbijt erbij.

Als je voor de goedkoopste optie met al die korting wil gaan dan heb je kans dat je bij een van de grote duikscholen terrecht komt. Je zit dan soms op een grote drukke boot in een grotere groep. Uiteraard is dit niet perse slecht en kan het ook gezellig zijn maar informeer hier naar voor je eraan begint. Wellicht is een kleinere setting meer iets voor jou. Je krijgt les volgens het PADI of SSI systeem dus je zou overal een goede cursus moeten krijgen.