Duiken Koh Tao

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
bas_tromp

Duiken Koh Tao (duikschool en accomodatie)

Bericht door bas_tromp »

Hallo reizigers,
Ik wil komend zomer tijdens onze 6 weken durende reis met mijn vriendin gaan leren duiken op Koh Tao. Ik ben op zoek naar een beginnerscursus van een aantal dagen. Zouden jullie ervaringen met duikscholen, accomodaties en prijzen daarvan willen delen?
Hebben jullie goede of slechte ervaringen? Wat zijn de prijzen? Krijg je korting op accomodatie bij een duikcursus?
Hoor het graag!
Alvast bedankt!
Gr,
Bas
Jenny
Reisexpert

Re: Duiken Koh Tao (duikschool en accomodatie)

Bericht door Jenny »

stuur even een berichtje naar Smartties van dit forum, die heeft daar een duikschool.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Michiel..
Reiziger

Bericht door Michiel.. »

Heb daar zelf niet gedoken op Koh Tao maar hoorde van andere mensen dat het rond de 220 euro kosten om je open water te halen. Accommodatie zat inbegrepen bij de prijs. Zijn veel duikscholen heb ik gezien, ook met nederlandse instructeurs er tussen dacht ik.
Smartties
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Smartties »

HoiHoi,

Op Koh Tao zijn inmiddels zo'n 45 duikscholen en vele hebben Nederlandse instructeurs.
De prijzen zijn ongeveer overal hetzelfde. Je betaalt voor een cursus gemiddeld zo'n 9800, baht. Sommige duikscholen bieden dan ook gratis accomodatie of korting hierop en sommigen zelfs ontbijt erbij.

Als je voor de goedkoopste optie met al die korting wil gaan dan heb je kans dat je bij een van de grote duikscholen terrecht komt. Je zit dan soms op een grote drukke boot in een grotere groep. Uiteraard is dit niet perse slecht en kan het ook gezellig zijn maar informeer hier naar voor je eraan begint. Wellicht is een kleinere setting meer iets voor jou. Je krijgt les volgens het PADI of SSI systeem dus je zou overal een goede cursus moeten krijgen.

Shirley en ik werken beiden voor een kleine duikschool op Koh Tao. Als je langs wil komen zou dat erg leuk zijn. Wij zorgen er dan voor dat je een top cursus krijgt :) Mocht je elders willen duiken kunnen we je uiteraard ook tips geven voor je duikschool en accomodatie.

Groetjes,

Ties
''het leven is simpel, het moeilijkste dat er is is simpel leven''

Ties Lahlali
Padi Specialty Instructor #972625
Koh Tao, Thailand
www.DuikenInThailand.info
Volg ons op Facebook
jan farang
Reiziger

Bericht door jan farang »

En mocht je niet duiken, dan word je over het al gemeen uit je toko gegooid, ook wel meegemaakt daar
Ik voelde niet zoveel voor duiken, dus betaalde gewoon huur, maar die lui maar pushen.........

Moet je meegemaakt hebben was het motto, toen ik zei pleur op met die cursus was het snel gebeurd daar :)
Janneke
Reisexpert

Bericht door Janneke »

Ik heb zelf mijn Padi en advanced cursus gedaan op Koh Tao bij Buddha View. Vond hen erg goed, zeer professioneel. Duikinstructeurs uit verschillende landen (duitsland, engeland, nederland etc). Prijzen zijn bij alle duikscholen gelijk, zo'n 9800baht voor een 4 daagse cursus. Moet ook wel want met zoveel duikscholen op een klein eiland concurreren ze elkaar anders helemaal dood. Tijdens de cursus waren we met 7 personen en daarbij altijd min. 1 instructeur en meerdere duikmasters. Waardoor de begeleiding bijna 1 op 1 was. Daarnaast bieden ze ook goede budget accomodatie met korting wanneer je een cursus doet. 's Avonds is er vaak een BBQ in de bar aan het strand met verse vis, salades etc waar je voor 2-3 euro heerlijk kunt eten (en gezellig ook 8-) )
Wouter87

Bericht door Wouter87 »

Ik heb gedoken met Budda Vieuw, Crystel dive en bij Ban's. Ik vond Crystel kwa duiken het prettigst, maar hun locatie minder. Ban's is een hele grote duikschool maar wel de mooiste. Budda vieuw is ook prima!
Evelien1983
Wereldreiziger

Bericht door Evelien1983 »

Ik heb gedoken bij BAN's en bij Reefriders. BAN's is groots, massaal en druk. Weliswaar zijn de faciliteiten er perfect en heb ik het er prima naar mijn zin gehad.
Dit jaar bij ReefRiders in een rustigere baai, maar net zo mooi! Het voordeel van een kleine duikschool is dat je meer aandacht krijgt en overal rustig de tijd voor kunt nemen. Duiken in je eigen taal is toch ook wel prettig en daarom is het handig dat Ties en Shirley er wonen ^O^
Accomodatie zit er vrijwel altijd bij in, en ik moet zeggen dat de prijzen prima zijn. De duikcursussen verschillen volgens mij niet eens zo gek veel van elkaar, denk dat de grootste verschillen 'm zitten in de accomodatie. Ik zat bij Tropicana Resort, dikke prima, voor 450 Baht (als je een duikcurus doet) heb je een eigen kamer met koude douche en simpel toilet, balkon en ventilator.
lucy122
Reiziger

Bericht door lucy122 »

Wij hebben net onze PADI gehaald bij Ties en Shirley (ReefRiders) en dit is erg goed bevallen, dus een absolute aanrader! De les is gewoon lekker in het Nederlands en op een relaxt tempo. Duiken gebeurd alleen in kleine groepjes dus nooit met een groep van 30 man het water in (vreselijk..) De accomodatie is ook goed bevallen en alles was helemaal netjes geregeld ^O^
Ralph
Reisexpert

Bericht door Ralph »

Smartties schreef:Shirley en ik werken beiden voor een kleine duikschool op Koh Tao.
Voor welke duikschool werken jullie?
Wouter87

Bericht door Wouter87 »

Wij hebben net onze PADI gehaald bij Ties en Shirley (ReefRiders)
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door lisette-van-beek »

Bijna alle scholen bieden padi open water aan voor 9000 baht zonder boek en 9800 baht met boek (beide inclusief acoomodatie), maar de kwaliteit kan enorm verschillen!

Ik ben veel gewend, we hebben op kamers geslapen voor waar de bedbugs over ons heen liepen maar zelfs dat was beter dan Buddha View!

Wij vonden Buddha View verschikkelijk. De sfeer was al bij aankomst niet goed en snacht hebben we besloten om de volgende dag te vertrekken. Er werd ons nederlands lesmateriaal en nederlandse instucteurs beloofd maar een uur voor de eerste les begon zeiden ze dat ze dat niet konden waarmaken. Ook de kamer was niet wat ons beloofd was.. het bed deed pijn, er kwamen 6 veren doorheen gestoken (mijn vriend heeft op de grond geslapen) en de ventilator leek wel een helikopter. We deden hem uit en hoorden toen nog de ventilatoren van de buren. Roen we dat vertelden zeiden ze: klopt, maar wat wil je, overal op het eiland zijn de kamers vreselijk slecht. We hebben een taxi naar Ban's genomen en dat was echt een wereld van verschil.. super de luxe Resort voor dezelfde prijs, 2 zwembaden, luxe receptie, internetcafe, eigen supermarkt, nederlandse instructeurs en lesmateriaal. Tevens een veel leukere lokatie, aan de 'boulevard'.
Ook heb ik goede verhalen over Crystal gehoord.

Ik wil absoluut niet klagen maar ik wil gewoon iedereen dit leed besparen :P
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
patrevet

Duiken koh tao

Bericht door patrevet »

Hallo reizigers,

Ik heb een vraagje.. Ik heb mijn duikcursus gereserveerd via duikeninthailand.nl en dat is aangesloten bij buddha vieuw, nu lees is dus dat buddha vieuw word afgeraden bij sommige mensen, zijn er mensen met ervaring hiermee? Gr. Patrick
Ralph
Reisexpert

Re: Duiken koh tao

Bericht door Ralph »

Zoeken en dan forum tab -O-

Zelf kan ik smarties (op dit forum) aanbevelen, ook via https://www.facebook.com/KohTaoDuikvijver?fref=ts.
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Re: Duiken koh tao

Bericht door stevenl »

marshall schreef:Zoeken en dan forum tab -O-

Zelf kan ik smarties (op dit forum) aanbevelen, ook via https://www.facebook.com/KohTaoDuikvijver?fref=ts.
smarties is duikenthailand.nl.

Duikcursussen op Koh Tao worden goedkoop gedaan en bieden prima waar voor het geld. Dat gezegd hebbende, Koh Tao is een grote duikfabriek, de ene duikschool meer dan de ander trouwens. Bovendien werken veel duikscholen op Koh Tao zonder de nodige wettelijk vereiste papieren zoals werkvergunning, verzekering en TAT license. De duikschool waar je de cursus hebt geboekt MOET deze papieren hebben, en mocht je duikschool de cursus uitbesteden dan MOET ook deze duikschool de papieren hebben.

Dus het voordeel dat Koh Tao biedt heeft zeker ook wel enige nadelen.
Plaats reactie