Die controle kan ook best eerder hoor. Ik ben inmiddels al aan mijn 3de spiraal

En had de laatste keer de controle een week later omdat de huisarts niet wist of hij wel goed zat.... En ik ging natuurlijk 2 weken later naar mijn lief
Je kunt ook vragen je naar de gyneacoloog door te laten sturen als die eerder dan 4 maart kan, maar dit kost je dan wel direct je eigen risico.
4 Maart is overigens echt nog ver weg! Ze kwamen bij mij ook met die onzin van 6 weken wachttijd. Maar uiteindelijk kon die afspraak buiten de regulieren "spiraalzet tijden". Nou was ik wel redelijk boos dat er zo'n wachttijd was, en dat dit in de zorg echt totaal idioot is, en ik echt in de veronderstelling was dat 3 weken van te voren bellen voor een afspraak bij de huisarts normaal gewoon op tijd is. Helemaal als je een spiraal van 160 Euro laat plaatsen
Jammer dat ze zo lastig doen. Misschien moet je ook even op je rechten gaan staan? Het is niet alsof jij niet tijdig een afspraak hebt gemaakt. Zij zijn hier de fout, en die kost jou straks zekerheid op je lange reis. Hoe lang heb je bijv. al gewacht op je eerste afspraak? Je moet de verantwoordelijkheid bij hen neerleggen. En geen nee accepteren. Dan vinden ze echt wel een andere oplossing.
@sander: niet iedere huisarts is bevoegd om een spiraal te zetten. Daar krijgen ze een apart opleiding voor. Heeft iets te maken met dat je als arts het lef moet hebben om "door te drukken" oid. Het schijnt niet de makkelijkste klus te zijn om het ding te zetten. Dit heb ik me laten vertellen door mijn eigen huisarts. Veel van die praktijken hebben dus 1 arts in huis die dit kan, en hebben daar dan 1 moment in de week voor gepland. Maar ze vergeten dat mensen maar 1x in de 5 jaar voor een spiraal komen. Hoe moet je dan in hemelsnaam weten dat er zo'n wachttijd is op die afspraken. Al helemaal als het je eerste spiraaltje is.