Tijd te kort plaatsen spiraal voor wereldreis

Heb je vaccinaties of misschien malaria pillen nodig? Welke ziektes zijn er in een land? Maar ook alle andere vragen over je gezondheid zijn hier te vinden.
Ruthje

Tijd te kort plaatsen spiraal voor wereldreis

Bericht door Ruthje »

Hallo,

Ik zit met een probleem. Ik zou eigenlijk een spiraal laten plaatsen volgende week, maar doordat de huisarts een begrafenis heeft gaat dat nu niet door en kan ik pas 4 maart langs om het te laten doen.

Nu komt het probleem 31 maart ga ik dus een half jaar op wereldreis Ik kan dus niet de controle laten doen die na een maand normaal moet.

Dus vroeg me af of die controle eerder kon?

Verder dacht ik dan laat ik het bij Casa klinieken doen. Maar die hebben de spiralen al in huis. En ik heb er dus er nu al eentje thuis liggen aangezien ik het bij de dokter zou doen.

Maak mij er best wel druk over, want ik weet niet wat ik nu moet doen. :{
Travelator
Reisexpert

Re: Tijd te kort plaatsen spiraal voor wereldreis

Bericht door Travelator »

Even je huisarts bellen en vragen om het nummer van een plaatsvervangend arts?
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Travelator
Reisexpert

Of misschien de huisartsenpraktijk?

Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ik zou ook even kijken wie de plaatsvervangende arts is. Zij zouden je verder moeten kunnen helpen met je vragen of met het eerder plaatsen van het spiraaltje.
Ruthje

Bericht door Ruthje »

Ik had gebeld of het niet eerder kon maar het kon echt niet het zal helemaal vol. Ik heb nog niet over een plaatsvervangende arts gevraagd.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Wat vervelend dat het vol zit. Hopelijk kunnen ze toch nog met een oplossing komen! Houd je ons op de hoogte?
Sandervh
Reisexpert

Bericht door Sandervh »

Langs een dokter gaan in een land tijdens je reis? Zo'n controle moet vast ook wel lukken door een arts in een wat minder ontwikkeld land
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Het lijkt me niet echt heel fijn om nu juist dát te laten controleren in een vreemd land?
Sandervh
Reisexpert

Bericht door Sandervh »

Dokter is een dokter toch? Misschien dat ik in zulke dingen wat makkelijk denk.
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Globetrot
Reisexpert

Bericht door Globetrot »

Heb jij dan een spiraaltje Sander?
Travelator
Reisexpert

Globetrot schreef:Heb jij dan een spiraaltje Sander?
LOL!!!!!

Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Ik zou vragen of je met spoed bij een andere huisarts (of gynaecoloog?) terecht kan en of de controle dan ook eerder kan plaatsvinden. Desnoods haal je je vertrekdatum wat naar voren. Of je laat 'm pas plaatsen als je weer thuis komt.
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Sandervh
Reisexpert

Bericht door Sandervh »

Globetrot schreef:Heb jij dan een spiraaltje Sander?
Touche
Kuess
Wereldreiziger

Bericht door Kuess »

Die controle kan ook best eerder hoor. Ik ben inmiddels al aan mijn 3de spiraal :P En had de laatste keer de controle een week later omdat de huisarts niet wist of hij wel goed zat.... En ik ging natuurlijk 2 weken later naar mijn lief :P

Je kunt ook vragen je naar de gyneacoloog door te laten sturen als die eerder dan 4 maart kan, maar dit kost je dan wel direct je eigen risico.
4 Maart is overigens echt nog ver weg! Ze kwamen bij mij ook met die onzin van 6 weken wachttijd. Maar uiteindelijk kon die afspraak buiten de regulieren "spiraalzet tijden". Nou was ik wel redelijk boos dat er zo'n wachttijd was, en dat dit in de zorg echt totaal idioot is, en ik echt in de veronderstelling was dat 3 weken van te voren bellen voor een afspraak bij de huisarts normaal gewoon op tijd is. Helemaal als je een spiraal van 160 Euro laat plaatsen :P
Jammer dat ze zo lastig doen. Misschien moet je ook even op je rechten gaan staan? Het is niet alsof jij niet tijdig een afspraak hebt gemaakt. Zij zijn hier de fout, en die kost jou straks zekerheid op je lange reis. Hoe lang heb je bijv. al gewacht op je eerste afspraak? Je moet de verantwoordelijkheid bij hen neerleggen. En geen nee accepteren. Dan vinden ze echt wel een andere oplossing.

@sander: niet iedere huisarts is bevoegd om een spiraal te zetten. Daar krijgen ze een apart opleiding voor. Heeft iets te maken met dat je als arts het lef moet hebben om "door te drukken" oid. Het schijnt niet de makkelijkste klus te zijn om het ding te zetten. Dit heb ik me laten vertellen door mijn eigen huisarts. Veel van die praktijken hebben dus 1 arts in huis die dit kan, en hebben daar dan 1 moment in de week voor gepland. Maar ze vergeten dat mensen maar 1x in de 5 jaar voor een spiraal komen. Hoe moet je dan in hemelsnaam weten dat er zo'n wachttijd is op die afspraken. Al helemaal als het je eerste spiraaltje is.
.:: Sapere Aude ::. - Horatius 20BC
Sandervh
Reisexpert

Bericht door Sandervh »

Ik ben ineens heel wat wijzer geworden. Haha
Plaats reactie