Meest gestelde Thailand visum vragen

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
KR1275
Reiziger

Re: Visumvraag Thailand

Bericht door KR1275 »

stevenl schreef:
Froja Melet | RM Express schreef:Indien je niet langer dan 30 dagen als toerist in Thailand verblijft, de dag van aankomst en vertrek meegerekend, en een retourvlucht hebt geboekt binnen 30 dagen, heb je geen visum nodig. Ook niet als je op het vliegveld "achter de douane" blijft.
Heb je een enkele reis of een open ticket, dan heb je altijd een visum nodig.

Wil je het zekere voor het onzekere nemen:
Eén visum voor Thailand en Cambodja (ACMECS)
Voor een bezoek aan Thailand en Cambodja heb je slechts één visum nodig. Dit visum kan in Nederland alleen bij de Thaise ambassade aangevraagd worden met dit formulier.
Retourticket of niet is niet van belang, het gaat om een vervolg (vlieg) ticket. Dat geldt dus ook met enkele reis of open ticket, indien vervolg (vlieg) ticket is geen visum nodig.

Geen enkele reden dus om een visum te regelen voor Thailand.
Er is mij bij binnenkomst nog nooit gevraagd om aan te tonen dat ik binnen 30 dagen het land weer verlaat. Je moet het echter niet overtreden. Er staat een gevangenisstraf op. Ik weet dat je het kunt verlengen tot 3 maanden en daarna nogmaals met 3 maanden.
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

KR1275 schreef:
stevenl schreef:
Froja Melet | RM Express schreef:Indien je niet langer dan 30 dagen als toerist in Thailand verblijft, de dag van aankomst en vertrek meegerekend, en een retourvlucht hebt geboekt binnen 30 dagen, heb je geen visum nodig. Ook niet als je op het vliegveld "achter de douane" blijft.
Heb je een enkele reis of een open ticket, dan heb je altijd een visum nodig.

Wil je het zekere voor het onzekere nemen:
Eén visum voor Thailand en Cambodja (ACMECS)
Voor een bezoek aan Thailand en Cambodja heb je slechts één visum nodig. Dit visum kan in Nederland alleen bij de Thaise ambassade aangevraagd worden met dit formulier.
Retourticket of niet is niet van belang, het gaat om een vervolg (vlieg) ticket. Dat geldt dus ook met enkele reis of open ticket, indien vervolg (vlieg) ticket is geen visum nodig.

Geen enkele reden dus om een visum te regelen voor Thailand.
Er is mij bij binnenkomst nog nooit gevraagd om aan te tonen dat ik binnen 30 dagen het land weer verlaat. Je moet het echter niet overtreden. Er staat een gevangenisstraf op. Ik weet dat je het kunt verlengen tot 3 maanden en daarna nogmaals met 3 maanden.
Mij wel bij vertrek op Schiphol (ik vloog met Etihad, geloof ik). Als ik geen visum had gehad, hadden ze me niet laten instappen.
De immigratiedienst is vaak het probleem niet. De luchtvaartmaatschappijen doen moeilijk, omdat zij verantwoordelijk zijn.
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
KR1275
Reiziger

Bericht door KR1275 »

Visum voor Thailand?? Raar verhaal. Ze hebben me wel eens gevraagd wat ik daar ging doen, maar ik heb nooit een visum hoeven laten zien. Hoe zou ik aan dat visum moeten komen?? In Thailand krijg je alleen stempeltje. Wat voor visum had je dan?
Travelator
Reisexpert

KR1275 schreef:Visum voor Thailand?? Raar verhaal. Ze hebben me wel eens gevraagd wat ik daar ging doen, maar ik heb nooit een visum hoeven laten zien. Hoe zou ik aan dat visum moeten komen?? In Thailand krijg je alleen stempeltje. Wat voor visum had je dan?
Ik had toen een 60 dagen visum, maar er zijn verschillende mogelijkheden. Te bestellen op de Thaise ambassade of op het consulaat.
Met een enkeltje Thailand, geen ticket het land uit en geen visum kom je in principe het vliegtuig niet in.
Tenminste, in de praktijk blijkt dat het veel mensen kennelijk wel lukt, maar er wordt soms wel op gecontroleerd.
En als jij toevallig net die pineut bent en ze laten je niet instappen, ben je je geld kwijt. En je vakantie -O-

Voor meer informatie, zie: https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/th ... si135.html

KR1275
Reiziger

Bericht door KR1275 »

Oh, dat was ook voor langer dan 30 dagen. Nu snap ik het.
Travelator
Reisexpert

KR1275 schreef:Oh, dat was ook voor langer dan 30 dagen. Nu snap ik het.
Het maakt niet uit hoe lang je van plan bent te blijven. Je kunt van de daken schreeuwen dat je écht maar 20 dagen in Thailand wilt blijven en daarna (over land bv) het land weer verlaat, als je dat niet kunt aantonen óf geen visum hebt, laten ze je gewoon niet instappen (Met een beetje pech, dus. In de praktijk werkt het vaak anders, maar ik neem persoonlijk liever geen risico twv de prijs van een ticket)

KR1275
Reiziger

Bericht door KR1275 »

De laatste jaren geef ik alleen nog mijn koffer af aan de desk, inchecken doe ik bij een automaatpaal. In al die jaren dat ik reis, is mij daar echt nog nooit om gevraagd. Alleen voor een vlucht naar Vietnam, moet ik mijn visum of brief tonen, anders mogen ze mij niet in Vietnam afleveren. Het is wel zo, dat je vaak maar een visum voor 2 weken krijgt als je Thailand over land binnen komt. Wil je langer, dan moet je dat melden met een reden. Maar op de luchthaven, nog nooit meegemaakt. Wel dat ik moet aangeven waar ik blijf (ik verblijf bij vrienden, niet in een hotel). Helaas is de straatnaam zo moeilijk uit te spreken, dan men mij maar laat gaan...
Travelator
Reisexpert

KR1275, er is veel discussie over dit onderwerp...
We willen de mensen die met vragen op deze site terechtkomen duidelijke, eerlijke en transparante informatie geven.
Dat dingen in de praktijk vaak anders uitpakken, is natuurlijk mooi meegenomen. Jij hebt wat dat betreft mazzel gehad. Maar er zijn ook andere verhalen van reizigers, die dan vaak de dupe zijn geworden van onjuiste informatie (zelfs de Thaise ambassade geeft foute informatie).
Het is belangrijk dat reizigers weten hoe de vork precies in de steel zit, wat de mogelijkheden zijn en wat de eventuele risico's zijn. En daar zijn wij voor : )
Uiteraard kunnen mensen met die informatie dan doen wat ze willen en hun eigen keuzes maken...

KR1275
Reiziger

Bericht door KR1275 »

Dan moet de informatie correct zijn. De Europese Unie heeft met Thailand de afspraak dat alle ingezetenen van de EU geen visum nodig hebben als ze niet langer dan 30 dagen in Thailand verblijven. Als een maatschappij er desondanks om vraagt, mogen ze zelf weten natuurlijk, maar ze moeten je wel degelijk vervoeren. Het kan anders liggen als je retourticket bij dezelfde maatschappij is geboekt en de retourdatum na die 30 dagen ligt of onbekend is.
Voor Thailand heb je met een EU-paspoort geen visum nodig. Je krijgt een VOA. Verlaat je Thailand en kom je enige tijd later weer terug, dan krijg je gewoon opnieuw een VOA. Maximale duur is 6 maanden, tenzij je een werkvergunning hebt. Voor de Nederlandse overheid en de EU is geen totaal niet van belang hoe lang je daar blijft. Het zijn Thaise regels. En die leven de afspraken na. Het wordt pas vervelend als je wat op je kerfstok in Thailand hebt.

De topic starter wil een paar weken naar Thailand en Cambodja. Dat kan zonder voorbereid visum. Voor Cambodja moet je alleen 2 pasfoto's en 25 USD bij je hebben, omdat het visum daar niet gratis is. Maar ook in Cambodja krijg je na betaling gewoon een visum voor 30 dagen. Ik ben wel 50 keer naar Thailand gevlogen zonder visumvoorbereiding.

Ik hoor graag welke toerist er problemen met een visum voor Thailand heeft gehad.

Zie hier: http://www.royalthaiconsulateamsterdam. ... stellingen
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

We hebben deze informatie destijds heel zorgvuldig en uitgebreid uitgezocht. We hebben ook verklaringen van vliegtuigmaatschappijen dat zij passagiers kunnen weigeren wanneer ze geen visum hebben en er tussen de vliegdata meer dan 30 dagen zitten. Ook wanneer het onduidelijk is hoe je het land verlaat kunnen ze je weigeren. Zij draaien namelijk voor de kosten op en (een groot aantal) nemen hierin geen risico.
KR1275
Reiziger

Bericht door KR1275 »

Algemene verklaring ('u dient zelf te zorgen voor de vereiste visa'), of verklaring die betrekking heeft op de geboekte reis? Als het het laatste betreft, ben je echt onnodig op kosten gejaagd.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Kijk dit topic even door laatste post: alweer-een-visumvraagje-thailand-t21761-15.html

Je kunt wel vinden dat mensen op kosten gejaagd worden, maar bij foutieve of onvolledige informatie zijn de kosten nog vele male hoger. Als je zelf de kosten voor een visum (voor bepaalde reisomstandigheden) niet besluit te maken is dat prima. Maar dat wil niet zeggen dat wij dat ook voor anderen adviseren. Iedereen moet zelf afwegen welk risico hij/zij wil nemen, maar daarbij is het belangrijk wel de risico's (vooraf) te weten.
KR1275
Reiziger

Bericht door KR1275 »

Ik geef 't op.
Als je niet langer dan 30 dagen aaneengesloten voor vakantie in Thailand blijft, kun je met een Nederlandse paspoort zo het land in. Echt!
Wil je langer blijven, dan heb je een visum nodig.
De immigratiedienst wil wel weten wanneer je het land weer verlaat. Dat moet je invullen op het immigratieformulier. Maar je kunt je gerust bedenken. De maatschappij die jou in Thailand heeft afgeleverd, zal daar door de Thaise autoriteiten nooit op aangesproken worden.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

KR1275 schreef:Ik geef 't op.
Als je niet langer dan 30 dagen aaneengesloten voor vakantie in Thailand blijft, kun je met een Nederlandse paspoort zo het land in. Echt!
Echt niet... Bij verschillende maatschappijen mocht ik alleen mee met uittreisticket of visum. Maar misschien zie ik er crimineel uit... 8)7
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
1990dylan

Visa vrijstellingen Thailand

Bericht door 1990dylan »

Hallo allemaal!!

In Mei ga ik backpacken in Zuid-oost Azie en ik ga beginnen in Thailand. Nu heb ik een enkeltje ticket naar Thailand geboekt en zal binnen 30 dagen naar Laos, Cambodja of Vietnam gaan.
Nu heb ik op dit forum verschillende uitspraken gelezen dat het verplicht is om een visum of een ticket naar een ander land te hebben.
Maar nu kwam ik dit tegen op de website van de Thaise Ambassade: http://www.royalthaiconsulateamsterdam. ... stellingen

Visa vrijstellingen

Vrijstelling van een visum voor Nederlandse paspoorten
Als u met een Nederlands paspoort Thailand binnen reist via een Internationale luchthaven en uw verblijf is korter dan 30 dagen aaneengesloten (vanaf de dag van binnenkomst tot en met de dag van vertrek ),dan hebt u geen visum nodig.

Als u met een Nederlands paspoort Thailand over land binnen reist en uw verblijf is korter dan 15 dagen aaneengesloten, (vanaf de dag van binnenkomst tot en met de dag van vertrek )dan hebt u geen visum nodig.

U hoeft niet aan te tonen door middel van tickets dat u het land verlaat.

Deze regels gelden telkens opnieuw als u Thailand binnen reist.

U hebt geen retourticket nodig.
Uw paspoort dient nog minimaal 6 maanden geldig te zijn op het moment dat u Thailand binnen reist.
Deze regels gelden alleen voor toerisme.

Volgens de bovenstaande informatie kan ik dus wel gewoon door Thailand reizen zonder visum of ticket naar een ander land. Heeft iemand hier ervaring mee?
Plaats reactie