Werken/wonen in Sydney, goed te doen of niet aan beginnen?

Stel hier je vraag over stageplekken of (vrijwilligers) werk in het buitenland.
Plaats reactie
lauraj1995

Werken/wonen in Sydney, goed te doen of niet aan beginnen?

Bericht door lauraj1995 »

Ik wil in Januari/Februari naar Australie voor ongeveer een half jaar. Ik ben eigelijk niet van plan om te gaan backpacken maar vooral om een tijdje te gaan werken(het liefst in de horeca) nou heb ik gelezen dat je in Sydney in de horeca wel goed verdient maar dat het leven daar erg duur is. Is het wel een goed idee om hier aan te beginnen of kan ik beter in een andere stad gaan werken, zo ja hebben jullie nog ideeën? Ergens aan de kust lijkt mij bijvoorbeeld ook heel leuk maar ik wil niet ergens in de middle of nowhere zitten.

Zijn hier ook mensen die het zelfde gedaan hebben als wat ik wil doen en zo ja, hoe hebben jullie dat geregeld, wat voor werk hebben jullie gedaan, hoe goed kwamen jullie rond en waar hebben jullie gewoond, hebben jullie in een hostel gezeten of ergens een kamer gehuurd? Wat zijn leuke wijken in Sydney om te wonen en is dit betaalbaar?
Is het eng om zoiets alleen te doen? Want ik ga namelijk wel helemaal alleen.

Wat ik verder nog wilde weten, hoe kan ik dit het best aanpakken? Ik was eerst van plan om de European bartender school in Sydney te gaan doen maar dit is echt heel erg duur en je hebt van te voren nog geen garantie op een baan.. Moet je voor achter de bar staan echt zo'n opleiding gedaan hebben of kan dit ook zonder opleiding? Ik heb namelijk al wel ervaring in de horeca maar dan wel vooral bediening.

Ik heb ook zitten kijken naar startpakketten bij organisaties zoals activity international en daar kan je bijvoorbeeld ook een horeca startpakket doen, iemand die dat gedaan heeft? (Voordat ik nu reacties krijg dat ik het ook zonder dat soort organisaties kan doen: dat ga ik niet doen. Dit is de eerste keer dat ik in me eentje op reis ga en ik wil het liefst de eerste paar dagen/weken al gepland hebben)

Alvast bedankt voor jullie hulp! ^O^
Erik
Site Admin

Re: Werken/wonen in Sydney, goed te doen of niet aan beginne

Bericht door Erik »

Er zijn veel reizigers die op zoek zijn naar werk in Australië. Je moet dus of goede papieren hebben zodat je sneller aan de slag kunt, ergens wat langer blijven of geluk hebben. Aan hoe meer van deze punten je voldoet hoe interessanter je wordt voor een werkgever.

Hoe de situatie nu is durf ik niet te zeggen, maar ik verwacht datin een stad als Sydney er altijd wel werk is. Als je creatief te werk gaat vind je ook op eigen gelegenheid wel wat. Ik weet niet of het starterspakket nuttig is. Als jij je eigen zaken in Nederland kunt regelen (zoals bankrekening openen e.d.) dan kun je dat ook in Sydney.

Wat je het beste kunt doen is een goede centrale plek in de stad uitzoeken om te verblijven. Boek deze plek voor een aantal dagen. Daarna kun je van daaruit de dingen bekijken en regelen. Niet te veel vooruit plannen, wel alvast wat dingetjes uitzoeken.

Gaat goedkomen!
Plaats reactie