Hoi Gemonde,gemonde schreef:Ik ga ook met mijn vriending de route richgting pai doen. En willen dit eigenlijk op een motor/scooter doen. Zelf ben ik dan al 4 jaar in bezit van motor rijbewijs. Echter mijn vriendin heeft dat niet.
Aangezien ik geen risicos wil lopen. Is het mogelijk om met 2 op een brommer/motor te gaan? Of zeggen jullie toch gewoon scooter huren?
Dat kan prima, zeker als je je scooter/motor huurt bij Aya, want die bieden de service om je bagage gratis van Chiang Mai naar Pai te brengen met de minivan. Je hoeft je daar in principe geen zorgen over te maken, maar laat geen spullen van waarde in je rugzak zitten (natuurlijk).
Overigens betaal je voor diezelfde extra service van Pai naar Chiang Mai 500 Baht. Beetje vreemd, maar goed.
Zonder bagage heb je dus alle ruimte om met z'n tweeën (en een daypack) op de scooter of motor te springen!
Ze hebben scooters en brommers in alle soorten en maten.
Mocht je trouwens de rit terug met de minivan doen, koop je kaartje dan ook bij Aya.
Je betaalt hetzelfde als op het busstation, maar als je in Pai een kaartje koopt op het busstation word je in Chiang Mai ook op het busstation afgezet en moet je nog een taxi pakken om in de stad te komen. Als je bij Aya boekt, kun je voor hetzelfde bedrag kiezen waar je gedropt wilt worden, onder andere in de stad dus.
Veel plezier en rij (heel!) voorzichtig!
ps. Website Aya: http://www.ayaservice.com/