Scootertour in noord Thailand

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Travelator
Reisexpert

Re: Scootertour in noord Thailand

Bericht door Travelator »

gemonde schreef:Ik ga ook met mijn vriending de route richgting pai doen. En willen dit eigenlijk op een motor/scooter doen. Zelf ben ik dan al 4 jaar in bezit van motor rijbewijs. Echter mijn vriendin heeft dat niet.

Aangezien ik geen risicos wil lopen. Is het mogelijk om met 2 op een brommer/motor te gaan? Of zeggen jullie toch gewoon scooter huren?
Hoi Gemonde,

Dat kan prima, zeker als je je scooter/motor huurt bij Aya, want die bieden de service om je bagage gratis van Chiang Mai naar Pai te brengen met de minivan. Je hoeft je daar in principe geen zorgen over te maken, maar laat geen spullen van waarde in je rugzak zitten (natuurlijk).
Overigens betaal je voor diezelfde extra service van Pai naar Chiang Mai 500 Baht. Beetje vreemd, maar goed.
Zonder bagage heb je dus alle ruimte om met z'n tweeën (en een daypack) op de scooter of motor te springen!
Ze hebben scooters en brommers in alle soorten en maten.

Mocht je trouwens de rit terug met de minivan doen, koop je kaartje dan ook bij Aya.
Je betaalt hetzelfde als op het busstation, maar als je in Pai een kaartje koopt op het busstation word je in Chiang Mai ook op het busstation afgezet en moet je nog een taxi pakken om in de stad te komen. Als je bij Aya boekt, kun je voor hetzelfde bedrag kiezen waar je gedropt wilt worden, onder andere in de stad dus.

Veel plezier en rij (heel!) voorzichtig!

ps. Website Aya: http://www.ayaservice.com/
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
gemonde
Reiziger

Bericht door gemonde »

Kijk hier heb ik iets aan. Super ^O^
Ik heb alle enkele a4 vol met info van verschillende fora opgeslagen. Hiermee gaan we de komende maanden onze reis uistippelen.

Volgende puntje word de de vlucht van chaing mai/phuket en de nachttrein naar chiang mai.

We gaan er wel komen. Toch wel spannend zon eerste reis met de backback :)
Travelinglight

Bericht door Travelinglight »

Hey,het is allemaal niet zo moeilijk. Ik heb het inmiddels ook gedaan en had ook geen ervaring. Gewoon vragen om een automaat, dan komt het wel goed. Veel plezier!
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Travelinglight schreef:Hey,het is allemaal niet zo moeilijk. Ik heb het inmiddels ook gedaan en had ook geen ervaring. Gewoon vragen om een automaat, dan komt het wel goed. Veel plezier!
Ja, gelukkig gaat het heel, heel vaak goed.

Hou er wel rekening mee dat officieel een motorrijbewijs ie vereist, heb je dat niet dan rijd je rond zonde rgeldig rijbewijs. Hou er ook rekening mee dat het allemaal heel ontspannen lijkt, maar dat dat snel kan veranderen en dat het rijden dan ineens niet meer zo makkelijk is als het lijkt.
Tomm
Wereldreiziger

Bericht door Tomm »

Chiang mai - pai. Oh my buddha! _O-.
gemonde
Reiziger

Bericht door gemonde »

Is dat zo raar dan? :{
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Wat ik van de verhalen begrijp is dat je op zich gemakkelijk zelf rond kunt rijden met de brommer / motor, maar dat het een probleem is / wordt zodra je een ongeluk krijgt.
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

gemonde schreef:Is dat zo raar dan? :{
Gemonde, ik vond het zelf wel meevallen, hoor. De weg heeft veel bochten (762 stuks, schoon aan de haak), ook haarspeldbochten. Dat vinden veel mensen spannend (en is het ook wel een beetje).
Ik heb het hele stuk zelf gewoon heel langzaam gereden (max 30-40 km p/u), want als je een ongeluk krijgt, heb je inderdaad een probleem.
In Pai lopen héél veel mensen (lees: toeristen) rond met verwondingen in alle soorten en maten.
De meeste mensen die een ongeluk krijgen, rijden gewoon te hard, zeker in de bochten, en houden geen of niet voldoende rekening met de overige weggebruikers. Dit overkomt volgens mij met name de meer ervaren chauffeurs (waartoe dus ook jij behoort), omdat die wat overmoedig kunnen worden.
Het eerste stuk van Chiang Mai naar Pai is "snelweg". Eigenlijk is dit gewoon een brede straat/weg.
Hier is het vaak erg druk, dus let vooral hier goed op en pas je aan aan het verkeer en probeer te rijden zoals de Thai rijden.

Rijd gewoon heel voorzichtig en niet te hard, dan komt het best goed. Bovendien kun je dan optimaal genieten van het prachtige uitzicht!

Veel plezier en laat even weten hoe het gegaan is! ^O^
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Plaats reactie