Scootertour in noord Thailand

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Travelinglight

Scootertour in noord Thailand

Bericht door Travelinglight »

Hallo allemaal,
Mijn vriend en ik zijn op dit moment in chiang mai. We willen over 3 dagen graag reizen in de richting van Mae Hong Song, want we hebben gehoord dat het een heel mooi gebied is daar. Daarna willen we richting Chiang Rai en dan met de slowboat richting Laos. We willen op een van deze trajecten(rondje Mae Hong of van Mae Hong naar chiang rai)een scooter huren zodat we een paar dagen rond kunnen rijden met eigen vervoer. (Naar Mae Hong vertrekken we waarschijnlijk met het o.v.) Zijn er mensen op dit forum die hier ervaring mee hebben en eventueel tips? Verder zoeken we nog anderen die het leuk vinden om samen een jungle trekking te doen van een dag of drie bij Mae Hong,hoe meer medestanders, des te lager de kosten,maar die vraag hoort waarschijnlijk thuis in het reisgenootforum.

Alvast bedankt voor jullie reacties! ^O^

Grz Marjolein
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Re: Scootertour in noord Thailand

Bericht door stevenl »

Ja, is heelmooi daar, en heerlijk om rond te touren met eigen vervoer.

Hou er wel rekening mee dat officieel een motorrijbewijs vereist is. Nederlands rijbewijs volstaat, IDP is dus niet nodig. Om te huren zal zelden naar je rijbewijs worden gevraagd, maar mocht je nig pech hebben en in een ongeval betrokken raken, dan heb je zonder motorrijbewijs een potentieel erg groot probleem.

Kijk ook je reisverzekering na wat daar gezegd wordt over motorrijden (is soms uitgesloten) en rijden van een motorvoertuig zonder rijbewijs.
Ralph
Reisexpert

Bericht door Ralph »

Als je goed kan schakelen\rijden zou ik 250cc huren in Chiang Mai en s'middags omstreeks 13:00 vertrekken naar Pai. Zo kom je in de avond aan. De dag erna naar de watervallen \ omgeving van Pai en vervolgens de laatste ochtend terug rijden. Zo betaal je 2 dagen aan huur.

Je kan in Chaing Mai huren bij Mr Mechanic. Mr Beer ben ik zelf bij geweest en goede ervaring mee, maar op internet lees ik ook anders...

Verder nog een ritje naar het noorden gedaan, naar een plek met monikken (weet even niet meer precies waar).
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

De route van Chiang Mai naar Pai is ook mooi en er zijn best een paar stops die de moeite waard zijn. Ik zou dus vroeger vertrekken, zodat je ook op dit stuk wat watervallen kunt bezoeken. Mr Mechanic is inderdaad prima, maar check wel even goed je scooter voor vertrek. Soms werkt er het een en ander niet (ik spreek uit ervaring).
Mocht je wat langer in Pai willen blijven; Aya service (even googelen) zit in Chiang Mai en in Pai. Voor 140 Baht per dag huur je bij hen een scooter (automaat) en vervoeren ze gratis je rugzak naar Pai, alwaar je je scooter de volgende dag weer kunt inleveren (als je hetzelfde doet van Pai naar Chiang Mai, betaal je 500 Baht om je rugzak te laten vervoeren).
Zo kun je in Pai dan weer een scooter huren om de rest van het rondje af te maken.
Pai is een leuk plaatsje en ook zeker de moeite waard om een paar dagen te verblijven.

Wat je ook doet, rij in ieder geval voorzichtig. Het aantal toeristen met wonden en gebroken ledematen in Pai is niet op 10 handen te tellen...

In die streek is dit nog niet echt van toepassing, maar voor de zekerheid; maak foto's van de scooter voor je hem meeneemt, zo kunnen ze niet zeggen dat je krassen hebt gemaakt die er al zaten : )
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Travelinglight

Tnx allemaal,we hebben besloten dat we een scooter gaan huren vanaf pai. Daar heb je misschien dan ook niet een motorrijbewijs voor nodig, als het niet echt een motor is. :)
Ralph
Reisexpert

Bericht door Ralph »

Travelinglight schreef:Tnx allemaal,we hebben besloten dat we een scooter gaan huren vanaf pai. Daar heb je misschien dan ook niet een motorrijbewijs voor nodig, als het niet echt een motor is. :)
Succes met de bus van Chiang-Mai - Pai ~O>
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Travelinglight schreef:Tnx allemaal,we hebben besloten dat we een scooter gaan huren vanaf pai. Daar heb je misschien dan ook niet een motorrijbewijs voor nodig, als het niet echt een motor is. :)
Je hebt hier altijd (officieel) een motorrijbewijs nodig.
Travelator
Reisexpert

Ik snap deze denkwijze ook niet helemaal...? Waarom zouden de regels in Pai anders zijn dan in Chiang Mai?

Naar aanleiding van de opmerking van Ralph; Zijn jullie je ervan bewust dat héél veel mensen wagenziek worden in de bus van Chiang Mai naar Pai?
Er zijn zelfs "kotsstations" gemaakt langs de kant van de weg haha

Hoe dan ook veel plezier gewenst!

Travelinglight

Ha! Ben ik even blij dat we met een minibus gaan. ;)
En ik geloof niet dat de regels overal in Thailand verschillend zijn,ik wist alleen niet dat je een moterrijbewijs nodig had voor een scooter..hoe dan ook,we gaan sowieso naar pai.
Travelator
Reisexpert

Travelinglight schreef:Ha! Ben ik even blij dat we met een minibus gaan. ;)
En ik geloof niet dat de regels overal in Thailand verschillend zijn,ik wist alleen niet dat je een moterrijbewijs nodig had voor een scooter..hoe dan ook,we gaan sowieso naar pai.
Ja, precies, de minibus. Die bedoelde ik.
Succes ermee haha ~O>

Ralph
Reisexpert

Bericht door Ralph »

De weg van Chiang-Mai naar Pai heeft 762 bochten. Ontzettend tof met een 250cc dirtbike, met een minivan: no so much. :s) ~O>
Sandervh
Reisexpert

Bericht door Sandervh »

pfff herrinder mijn mini van bestuurder nog goed, inhalen in een bocht... brrrrr
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
Travelator
Reisexpert

Sandervh schreef:pfff herrinder mijn mini van bestuurder nog goed, inhalen in een bocht... brrrrr
Als je mazzel hebt, valt het mee. Ik heb het een keer of vier gedaan en ben maar twee keer wagenziek geweest _O- ;)

Sandervh
Reisexpert

Bericht door Sandervh »

Daar had ik zelf dan weer geen last van, vriendin van me wel. Maar snap wel dat het kan gebeuren op dat weggetje :)
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
gemonde
Reiziger

Bericht door gemonde »

Ik ga ook met mijn vriendin de route richgting pai doen. En willen dit eigenlijk op een motor/scooter doen. Zelf ben ik dan al 4 jaar in bezit van motor rijbewijs. Echter mijn vriendin heeft dat niet.

Aangezien ik geen risicos wil lopen. Is het mogelijk om met 2 op een brommer/motor te gaan? Of zeggen jullie toch gewoon scooter huren?
Plaats reactie