studeren/werken in Australië

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
colettehockey

studeren/werken in Australië

Bericht door colettehockey »

Hoi allemaal,
Ik loop al een tijdje met een vraag rond die maar niet werd beantwoord, dus ik wil het hier maar gaan vragen.
Ik heb al best wel lang een liefde voor dit land, Australië. Het lijkt me echt awesome om hier te wonen. Ik wil hier als verpleegkundige later gaan werken. Ik heb alleen mbo. Nemen ze mensen aan die mbo verpleegkunde hebben of is het verstandig om ook verpleegkunde hbo in Nederland of Australië te doen?

Asjeblieft help me, ik loop hier te lang mee rond!!!

Mocht je meer van me willen weten, bekijk dan mijn blog: csteenmetser.wordpress.com

xoxo
Colette
Tomm
Wereldreiziger

Re: studeren/werken in Australië

Bericht door Tomm »

Hallo colettehockey.

Ik heb recent een whv aangevraagd en toen de australiangov site een beetje doorgelezen. En wat ik zag staan is dat ze enig sinds staan te springen op verzorgende/verpleging niveau 5? Door middel van sponsor vanuit daar of daar ter plekken iets kunnen zoeken/regelen.

Maar mocht je het Zker willen weten kijk dan even op de site van australiangov, waar je ook je visum enz kan aanvragen.

Succes ermee, en misschien tot volgend jaar in oz :D.

Gr Tom
Kims
Reisexpert

Re: studeren/werken in Australië

Bericht door Kims »

Hi,

Er is veel werk voor hbo opgeleide verpleegkundigen, op zich ook voor mbo (australische) verpleegkundigen maar het registratieproces is moeilijk en vooral voor buitenlandse verpleegkundigen. Ik weet niet of dit mogelijk is voor Nederlandse mbo verpleegkundigen, ik ben ze nog nooit tegengekomen.

Je vergroot überhaupt je mogelijkheden door je hbo-v te doen maar moet daarna ook minimaal 2 jaar werkervaring hebben wil je in aanmerking komen voor Australische registratie.

Zie ook:
verpleegkundige-sydney-werken-t29204.html
en
werken-als-verpleegkundige-australie-t9828.html

Als je bijvoorbeeld voor een jaar naar Australië wil, is het de moeite en kosten niet waard. Dan kun je beter in de zorg gaan werken op een lager niveau.

Laat maar weten als je meer vragen hebt.
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Plaats reactie