Hi Luk,
Ik zie nu pas je bericht. Misschien is het handiger als je de volgende keer een persoonlijk bericht stuurt
Er is hier ontzettend veel werk voor psychiatrische verpleegkundige. Er is een enorm tekort!
Ben je verpleegkundige niveau 5 of 4? Hier wordt in principe geen onderscheid gemaakt in de registratie tussen psychiatrisch verpleegkundige of 'gewone' verpleegkundige als je niveau 5 bent.
Het is erg pittig om inderdaad in het Engels alle kleine onderscheiden te leren in het psychiatrische werkveld. Het scheelde voor mij dat ik in Canada mijn laatste HBO-V jaar had gedaan en stages had gelopen in de psychiatrie. Maar het was toch pittig, maar als je er open voor staat kun je snel veel leren.
Een jaar werkervaring is voldoende. Verpleegkundigen die hier afgestudeerd zijn, doen vaak een werkjaar met 3 verschillende werkvelden in 1 ziekenhuis. Dat heb jij dan al gehad zeg maar, het jaar ervaring tenminste.
De academic IELTS test (engelse test) en registratie zijn in eerste instantie het belangrijkste. Die heb ik in een eerdere post hierboven beschreven.
Ikzelf werk veel via uitzendbureau's, je verdient meer en als je buiten de steden werkt krijg je betere deals. Verder heb ik hier op zoveel verschillende en bijzondere werkplekken gewerkt, wat in Nederland nooit mogelijk zou zijn geweest.
Maar als het zover is, laat maar weten dan heb ik nog wel wat goede tips en namen voor je.
Als je meer vragen hebt, laat maar weten!
Groetjes