Zin en onzin van je backpack inhoud

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
bolletjeom
Reisexpert

Re: Zin en onzin van je backpack inhoud

Bericht door bolletjeom »

goed slapen is zeker belangrijk en dat is ook iets dat mij echt kan opbreken tijdens het reizen.
Je slaapt eigenlijk nooit lekker een hele nacht door zoals thuis.
Vooral in goedkope landen kan je de buren een pagina van hun boek horen omslaan en in dure landen lig ik in dorms.
Dus van herrie word je al tig keer per nacht wakker en als je matras dan ook nog een ruggebreker is ;(

mijn slechte reisweken (losse weken..niet weken achter elkaar) qua humeur zijn vrijwel altijd terug te herlijden tot een lange reeks van slechte nachtrust.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Soms maakt de hitte (of koude) het 'karwei' dan af bij mij. Wel jammer als je bijvoorbeeld een dag erna heel vroeg op moet om met de bus mee te gaan en je reist door een heel mooi gebied. Dan zit ik drie kwart van de tijd met mijn ogen dicht.

Maar goed, er is weinig aan te doen.

Laatste keer heb ik een duikbril meegenomen en daar was ik erg blij mee toen ik aan zee was. Die gaat de volgende keer ook wel weer mee denk ik.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
tom
Reisexpert

Bericht door tom »

haha, gelukkig heb ik geen last van al die slaapproblemen. ik slaap overal als een roos :z (met uitzondering misschien van bepaalde nachttreinen in india waar je 20 uur lang letterlijk bovenop en onder ruziende indiers ligt, die ook ruzie met jou proberen te maken :N )

veel gekampeerd dus ik ben gewend op de grond te slapen (zonder matje). slecht matras of opgepropt in het bagagerek van een bus is dus geen probleem :P
lakenzak vind ik vaak wel weer fijn dan, vooral voor de beestjes
amassakoul
bolletjeom
Reisexpert

ik heb heel wat nachten op een houten vloer geslapen en dat slaap vele malen beter dan een bobbelige matras!

Duikbril gaat altijd mee als er kans is op water!!! Er gaat niets boven een goed zittende eigen duikbril. En de snorkel gaat ook mee.
Ik heb teveel slechte ervaringen met belabberde kwaliteit huurspullen. En wanneer je continue water in je snorkel of masker krijgt is het niet meer ontspannen snorkelen.

@tom
wat voor beestjes? bang voor bedbugs of spinnetjes?
aleen alsje kampeert of ook in hostels?
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

LaosFan schreef:Als ik daar langere tijd ga blijven zie ik daar serieus wel een beetje tegenop. Luxe e.d. is echt geen vereiste voor me maar een fatsoenlijke nachtrust is toch wel belangrijk.
Als het echt erg is ben ik de volgende ochtend gelijk weg. In Buenos Aires heb ik er uiteindelijk voor gekozen om toch maar 5 nachten in dat rotbed te blijven liggen. Had ook te maken met keuze....alles zat vol, en ik was al 2 keer verkast. Je kunt niet bezig blijven met hosteljacht. Ik wou de stad ook verkennen :-)
bolletjeom
Reisexpert

@erikb
inLaos heb je geen alternatieven. Daar hebben ze maar 1 soort matras. een soort zak gevuld met katoen ofzo dat heel hobbelig en dun is.
Wanneer je in een echt duur hotel of resort bent(waar en niet veel van zijn) kan je mazzel hebben dat ze matrassen hebben geimporteerd.
Nee...Laos en lekker slapen gaan niet goed samen.Gelukkig maakt de rest van het land alles goed
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

bolletjeom schreef:Duikbril gaat altijd mee als er kans is op water!!! Er gaat niets boven een goed zittende eigen duikbril. En de snorkel gaat ook mee.
Ik heb teveel slechte ervaringen met belabberde kwaliteit huurspullen. En wanneer je continue water in je snorkel of masker krijgt is het niet meer ontspannen snorkelen.
En dat zegt dat ik raar ben wanneer ik mijn eigen duikspullen meeneem. Pfffff. :X
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

bolletjeom schreef:@erikb
inLaos heb je geen alternatieven. Daar hebben ze maar 1 soort matras. een soort zak gevuld met katoen ofzo dat heel hobbelig en dun is.
Wanneer je in een echt duur hotel of resort bent(waar en niet veel van zijn) kan je mazzel hebben dat ze matrassen hebben geimporteerd.
Nee...Laos en lekker slapen gaan niet goed samen.Gelukkig maakt de rest van het land alles goed
Hmm, lekker is dat. He, wat ben je dan kwijt als je eens een nacht op een echt matras wilt liggen?
bolletjeom
Reisexpert

nou. ik heb eigenlijk alleen in Luang Prabang en Vientiane een paar luxe hotels gezien en die durfde tegen de 100 euro per nacht te vragen
en dat is erg veel in een land waar je ook voor 10 euro kunt slapen
tom
Reisexpert

Bericht door tom »

bolletjeom schreef:ik heb heel wat nachten op een houten vloer geslapen en dat slaap vele malen beter dan een bobbelige matras!

@tom
wat voor beestjes? bang voor bedbugs of spinnetjes?
aleen alsje kampeert of ook in hostels?
is waar dat een matras af en toe minder comfortabel is dan de grond :Y
toch heb ik in laos vaak lekkere matrassen gehad en ik ga toch echt voor de meest budgetvriendelijke opties...

nadeel zijn dan natuurlijk de kakkerlakken en andere beestjes (schorpioentjes!) die over je heen kruipen. vandaar die lakenzak...spinneTJES?? heb wel is vuistdikke spinnen naast mn bed zien zitten.....
amassakoul
tom
Reisexpert

Bericht door tom »

10 euro per nacht?

ik sliep daar denk ik gemiddeld voor 3 euro per nacht. soms 1-2 euro, mn duurste kamer in laos was denk ik 6 euro :)
amassakoul
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

De rest van Laos maakt inderdaad veel goed maar de matrassen is even wennen soms. Ik heb het plan om een langere tijd (paar weken ofzo) in een dorp te gaan zitten waarvan ik weet dat een goed matras lastig zal worden. De prijs was ook maar rond de 3 of 4 euro dus daar kun je ook geen hele goeie dingen van verwachten. Ik vond het al luxe dat ik een eigen hutje had met bed, wc en ton water om mee door te spoelen en te 'douchen' :) 's Avonds een vuurtje maken om wat op te warmen heeft ook wel wat.

Ik heb op plaatsen ook wel voor 2,50 ofzo geslapen.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik kan me niet herinneren dat ik ooit een hele slechte matras gehad heb in Laos....

Maar even on-topic, ik heb thuis weer een hoop loze dingen liggen die eind deze week meegaan naar Engeland. Pepernoten, speculaas, marsepein. Of valt dat onder de nuttige dingen in de categorie relatie geschenken? :P
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
bolletjeom
Reisexpert

:@ mijn geheugen liet me in de steek. heb even nagekeken. ik zat gemiddeld op 4 euro per nacht. En dat is omdat duur Luang Praban er in hakte maar dat was wel de beste matras van heel laos 8-)

lekker nederlands eten is nooit loze backpack inhoud!
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Wat hebben jullie allemaal een problemen met de matassen in laos?? Oke de matrasjes zien er wat raar uit. Vaak maken 2 of 3 kleintjes een grote.

Maar ik heb er echt heerlijk geslapen. Het is alleen ff een ander ritme om 7-8 uur je bedje in want er is toch geen stroom of wat anders te doen en om een uurtje of 5-6 als het zonnetje weer op is en de kippen je wakker maken er weer uit.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Plaats reactie