Reisschema Thailand

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Lissa91

Reisschema Thailand

Bericht door Lissa91 »

Lieve, mensen!
Hier een vraag over het reisschema die mijn vriend en ik willen doen. Willen jullie mee kijken?

Aankomst 30-12: 6.45
30,01, Bangkok vlucht Chiang mai

01,02,03,04,05 naar Pai

06,07,08 richting Mai/ vlucht bangkok
08,09,10,11 Bangkok
12,13 Kanchaburi

13 Nacht trein naar Chumpton

14,15,16,17 Ko Phangan

18,19,20 Ko samui

20,21 Bangkok

22 naar huis
Nu hebben wij gekeken als je terug naar Chumpton gaat moet je nog 6uur wachten op de nacht trein. Omdat de boot maar 2x perdag gaat. Alternatief is via Surat Thani een vlucht naar Bangkok te doen.

Of
Aankomst bangkok 30-12 : 6.45
30,31,01,02,03 incl dagtrip kenchaburi

03, Vlucht Chiang mai
03,04,05,06,07 richting pai
07,08,09,10 terug Chiang mai, vlucht naar Surat thani
11,12,13,14, Ko Phangan

15,16,17 Ko samui
18,19,20,21 Bangkok/open
22 vlucht terug

Omdat dit onze eerste keer is naar Thailand werd ons afgeraden om in Bangkok te beginnen?
Maar aan het eerste reisschema vind ik het zonde omdat de 1e twee dagen uitrusten en vliegen is dan zijn er al 2 hele dagen eigenlijk weg.

Hoe zit het met binnenlandse vlucht op bestemming boeken? Is dat veel duurder dan de website aangeeft? En via een loket scheelt dat veel?

Ook hebben wij wat speling in de dagen gehouden omdat we niet weten hoe het werkt daar allemaal ivbm. Dingen regelen / uitvinden? _O_
Lissa91

Re: Reisschema Thailand

Bericht door Lissa91 »

iemand?
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Ik vind het er allebei wel goed uitzien eigenlijk.
Leuk dat je per plek zoveel tijd neemt. Zo heb je lekker de tijd om uitstapjes en tripjes te maken en ook nog een beetje uit te rusten.
Bangkok aan het begin... Ik weet nooit zo goed waarom niet eigenlijk. Lees je wel een beetje in over de verschillende "oplichterspraktijkjes", zoals de tuktuk chauffeurs die beweren dat de grote tempels gesloten zijn, wat dan dus natuurlijk helemaal niet waar is. Zo zijn er nog wel een paar andere dingetjes waar je op moet letten als je voor het eerst in Thailand bent. Daar is een artikeltje over geschreven:
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/th ... 20114.html

Als je (soms echt veel) geld wilt besparen, moet je je binnenlandse vluchten van tevoren boeken. Bij AirAsia etc. geldt over het algemeen: hoe eerder je boekt, hoe goedkoper.
Maar als je vrij wilt zijn, kun je ook wel last-minute boeken. Dan betaal je (meestal) alleen meer.

Dingen regelen en uitvinden is in Thailand vrij makkelijk.
Op elke hoek van elke straat zit wel een toer-bureautje waar je dingen kunt boeken en vaak kan het ook via je guesthouse/hotel. Check wel meerdere bureautjes, want soms is er een prijsverschil, en maak ook goede afspraken, zeker als je langere reizen gaat maken.
Ik had ooit een busreis geboekt waarbij ik meerdere keren moest overstappen en halverwege de reis moest ik opeens bijbetalen voor m'n rugzak, terwijl daar eerder nooit sprake van was geweest. Dat soort dingen...

Veel plezier! ^O^
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Lissa91

Bericht door Lissa91 »

aah top kijk daar hebben we wat aan!
Ja we nemen idd de tijd in plaatsen om dingen te kunnen zien en ondernemen. Moet wel een beetje relaxt blijven. Aangezien dit ook de eerste keer backpacken is weten we niet hoe snel we iets gezien hebben etc.

Ja we kunnen die vluchten ook al boeken alleen we vragen ons af of we dan niet te lang in het noorden zijn. Al is ons lijst met bezienswaardigheden daar best groot. Dus ik denk dat we hier wel de tijd vol kunnen maken.

en thanks voor de tips ook ga ik zeker even goed doornemen! O-)
Kir87
Reiziger

Bericht door Kir87 »

Hi Lissa,

Je hebt natuurlijk al een redelijk uitgebreid antwoord gekregen van Travelator, maar ook nog even mijn mening :) Ook ik denk dat beide planningen prima te oden zijn! Maar waarom een vlucht naar Chiang Mai? De trein/busreis er naartoe vanuit Bangkok (of in ons geval vanuit Ayutthaya) vond ik juist een super gave belevenis! Je kunt met de nachttrein of bus en het kost je vrijwel niets.. En je bespaart ook nog eens een nachtje op een hostel/hotel!

Verder zou ik niet weten waarom je niet kunt beginnen in Bangkok.. Ik vond het juist fijn om daar even te acclimatiseren.. Alles is er te vinden, dus dat is wel een lekker begin. Makkelijker dan dat je meteen naar een wat minder toeristische of kleinere plaats gaat..

Je geeft aan dat je wat speling hebt gehouden, omdat je niet weet hoe je alles moet regelen.. Hier hoef je je sowieso niet druk over te maken.. Overal is genoeg informatie te vinden en er zullen altijd voldoende mensen in de buurt zijn die je willen helpen.. Een beetje speling zou ik echter wel houden.. Wie weet verander je van gedachten wanneer je aan het reizen bent en/of hoor je van mede-reizigers hele gave verhalen over een bepaalde plaats en wil je je planning toch omgooien.. Is bij ons ook een aantal keren gebeurt ;)

In ieder geval heeel veel plezier! Thailand is een super gaaf land!
Febr'15 - Keulen
Maart'15 - Gdansk, Polen
Mei'15 - Roadtrip de Balkan (Macedonie, Albanie, Kosovo)
Juli'15 - Londen
Okt5 - Barcelona
Reisverhalen en tips nu online --> http://www.travelaar.nl (Veel info over Azië & Europa)
Lissa91

Bericht door Lissa91 »

Dankje voor je reactie!

We hadden eerste instantie gekozen naar Chiang mai een vlucht omdat we bij het eerste schema net aankomen en dan niet echt zitten te wachten op een trein reis van 14uur.
Maar we kiezen nu sowieso voor planning 2! De eerste dagen in Bangkok en dan kunnen we zeker wel met de trein richting Chiang mai.

Is Kanchanaburi te doen in 1dag? of kan je beter een overnachting doen? Daar hebben we op zich wel de tijd voor maar hoe zit dat met de hostels mag je daar al 's morgens aankomen om je backpack te droppen? Zie het niet echt voor me met ons tas de watervallen te bezoeken? ;)
Kir87
Reiziger

Bericht door Kir87 »

Fijn vooruitzicht zeg, heerlijk! Kanchanaburi ben ik helaas niet gewees, dus dat kan ik je niet zeggenn..
Wat betreft hostels, je kunt er heengaan wanneer het je uitkomt.. Wij hadden van te voren alleen voorde eerste twee nachten in bangkok geboekt en.verder overal ter plekke.. Als er een kamer vrij is kun je meteen een kamer krijgen. Is dat niet het geval dan kun je vaak iig je spullen ergens droppen! Maar er zijn overal zoveel slaapplekken dat wij altijd wel meteen iets vonden waar we meteen een kamer kregen..
Febr'15 - Keulen
Maart'15 - Gdansk, Polen
Mei'15 - Roadtrip de Balkan (Macedonie, Albanie, Kosovo)
Juli'15 - Londen
Okt5 - Barcelona
Reisverhalen en tips nu online --> http://www.travelaar.nl (Veel info over Azië & Europa)
Torra
Reisexpert

Bericht door Torra »

Kanchanaburi is te doen in 1 dag. Afhankelijk waar je voor kiest. Ga je voor alleen de geschiedenis, dus het oorlogskerkhof en de Hellfire Pass en de brug, dan lukt dat wel.
Persoonlijk vond ik de brug niet erg indrukwekkend.
Als je ook nog naar de watervallen wil en de grottentempel (eventueel op de fiets) wil bezoeken dan kun je er beter ook overnachten in een van de vele guesthouses aan de rivier. Dit is niet ver van het station en het eerder genoemde kerkhof. Er zijn 2 stations dus dit even checken.
Wij vonden de restaurantjes en bars in deze buurt wel een leuke sfeer hebben.
Lissa91

Bericht door Lissa91 »

Ja wij doen ook alleen de eerste nachten in Bangkok iets vast zetten de rest helemaal niets. En alleen de ticket vanuit chiang mai naar Surat thani.

Wij willen inderdaad alleen heen voor de watervallen we hebben ook verschillende forums gelezen dan sowieso te floating markt niet veel bijzonders is ( erg toeristisch en nep) en de trein/ museum etc ook niet.
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Ik vond de fietstocht door Bangkok erg leuk. Zo zie je de stad eens van een andere kant. Zou ik aanraden. Er zijn verschillende maatschappijen die dat doen.
Verder raad ik je ook aan om niet alleen in de buurt van Khao San te blijven (of er helemaal niet naartoe te gaan: ugh), maar ook eens een heel andere wijk te bezoeken, en dan het liefst een zonder toeristische attracties. Gewoon de metro pakken (hoewel, de bus is ook errug leuk in Bangkok, maar wel een uitdaging) en ergens uitstappen en een beetje rondwandelen. Als je de mensen aanspreekt, zul je zien hoe aardig ze (meestal) zijn.
Qua overnachten vond ik Sam Sen wel een aardige wijk, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door lisette-van-beek »

Lissa91 schreef:Ja wij doen ook alleen de eerste nachten in Bangkok iets vast zetten de rest helemaal niets. En alleen de ticket vanuit chiang mai naar Surat thani.

Wij willen inderdaad alleen heen voor de watervallen we hebben ook verschillende forums gelezen dan sowieso te floating markt niet veel bijzonders is ( erg toeristisch en nep) en de trein/ museum etc ook niet.
De watervallen zijn echt een must. Ga er met een lokale bus heen en niet met een georganiseerd tourtje, zodat je er echt van kunt genieten en niet met 20 anderen achter een gids aan hoeft te hobbelen!

Persoonlijk vind ik 1 dag te kort voor Kanchanaburi, want het is ook heel gaaf om met de trein over de Death Railway naar de grot te gaan. Grot stelt niet veel voor, maar de treinreis/het spoor is heel bijzonder en de natuur is prachtig!

Ik heb toevallig eergister een artikel geschreven over mijn route in Thailand, dus wellicht heb je er wat aan (link naar mijn website zie onderschrift). Zelf 11 dagen in Chiang Mai gebleven en het verveeld geen moment!
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Lissa91

Bericht door Lissa91 »

super leuk Lisette heb je verhalen net gelezen!
We willen inderdaad niet met een tour heen gewoon lekker zelf.
Misschien toch overwegen om een nacht te blijven. Qua dagen gaat dit lukken.
Het artikel wat het kost een halfjaar backpacken doet het helaas niet leek mij wel leuk om te lezen.
Wat zijn de kosten ongeveer van zo'n jungle trekking? Kwam websites tegen a 128 pp. 2dagen.
Maar misschien ter plaatse wat voordeliger?
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Lissa91 schreef:super leuk Lisette heb je verhalen net gelezen!
We willen inderdaad niet met een tour heen gewoon lekker zelf.
Misschien toch overwegen om een nacht te blijven. Qua dagen gaat dit lukken.
Het artikel wat het kost een halfjaar backpacken doet het helaas niet leek mij wel leuk om te lezen.
Wat zijn de kosten ongeveer van zo'n jungle trekking? Kwam websites tegen a 128 pp. 2dagen.
Maar misschien ter plaatse wat voordeliger?
Als het goed is doet hij het gewoon: http://www.travellust.nl/wat-kost-een-h ... oost-azie/

Wow dat is veel te duur. Je moet sowieso niets van te voren regelen. Volgens mij betaalden wij, na flink afdingen, zo'n 50 euro pp voor 3 dagen: 1 overnachting bij een olifantenkamp, 1 overnachting bij een homestay in de bergen, inclusief wildwaterraften, bambooraften en een trip naar de longnecks.

Flink afdingen dus. We vroegen bij tourbureau A om de prijs, lieten het opschrijven op de folder en gingen bij tourbureau B vragen of het goedkoper kon... na 3 of 4 bureaus lukten het afdingen niet meer en wisten we dus dat we goed zaten qua prijs :)
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
Lissa91

Bericht door Lissa91 »

Je het is me ondertussen gelukt!
Wat schrijf je leuk, de hele morgen al je verhalen aan het lezen hihi

Haha ja dat is nogal een verschil. Ik wou een indicatie krijgen dus even op internet gekeken.
Wou zeker niet boeken.
Jou prijs staat me beter aan. We zien het wel!
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Lissa91 schreef:Je het is me ondertussen gelukt!
Wat schrijf je leuk, de hele morgen al je verhalen aan het lezen hihi

Haha ja dat is nogal een verschil. Ik wou een indicatie krijgen dus even op internet gekeken.
Wou zeker niet boeken.
Jou prijs staat me beter aan. We zien het wel!

Leuk dat je er wat aan hebt! Bedankt voor het compliment! :)

Reisagenda '15:
Plaats reactie