Waar naartoe op vakantie in Europa?
Re: Bestemming gezocht in Europa
Leuk! Ben benieuwd naar je ervaringen!
-
8 dagen weg in de winter met nieuwjaar
Hey!
m'n vriendin en ik hebben 8 dagen tijd om een trip te maken..
iemand tips over locaties die te doen zijn eind december?
We zouden vooral afhankelijk zijn van openbaar vervoer
Groetjes,
niels
m'n vriendin en ik hebben 8 dagen tijd om een trip te maken..
iemand tips over locaties die te doen zijn eind december?
We zouden vooral afhankelijk zijn van openbaar vervoer
Groetjes,
niels
Re: 8 dagen weg in de winter met nieuwjaar
Malta? Een prachtig eiland, aangenaam temperatuurtje en het OV is daar echt perfect geregeld!
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Ik ga naar Noorwegen dit jaar.
Meestal kies ik voor een bestemming in noord Afrika/het middenoosten als Marokko, Jordanië en mijn favoriet Egypte. (Mijn echte favoriet in die regio is Syrie, maar dat is nu geen optie...)
Meestal kies ik voor een bestemming in noord Afrika/het middenoosten als Marokko, Jordanië en mijn favoriet Egypte. (Mijn echte favoriet in die regio is Syrie, maar dat is nu geen optie...)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
-
Je zou een vlucht kunnen boeken naar Faro(Algarve Portugal) met een low cost zoals Ryan air of Transavia naar Faro rechtstreeks.Hier rond kerst /oud en nieuw vaak overdag tussen 10.00 en 16.00 nog heerlijk strand/terrasweer(wordt zelfs gezwommen in zee!).S avonds winterjas aan want dan komt de wind over sneeuw gebieden.Hotels zijn erg goedkoop in de winter. Met een goedkoop huurauto de hele Algarve ondekken .Je mag me mailen voor tips en prijsindicaties . En dan met de trein (perfekte verbinding) bv 2 overnachtingen in Lissabon. Lissabon is echt helemaal in kerstsfeer.Ook enorm grote U.S.A style shopping malls zoals Centre Colombo.(lekker warm, bij tegenvallend weer;lelijk van buiten ,mooi van binnen)Oudjaar wordt in de steden(ook aande kust groot vuurwerk afgestoken,studenten en Portugese jongeren gaan masaal rond Oud en nieuw naar Albufeira(daar wil je zomers niet zijn
...) ;gratis optredens van Dj's en iedereen neemt van huis champagne mee,op straat wordt geklonken alles in gemoedelijke ,gezellige sfeer(zonder rellen!)Algarve is wel andere temperatuur dan Lissabon dus zowel t shirts als winterkleding mee(of gewoon hier kopen!scheelt zeker ca 25 %met ned)Succes

-
onontdekte pareltjes
beste interrailers,
ik heb een 10 in 22 dagen kaart en wil de steden Berlijn > Praag > Boedapest > Belgrado > Zagreb > Munchen > Amsterdam (Thuis) bezoeken, maar nu de vraag.
Ik houd op deze manier nog 3 van de 10 reisdagen over en het zou zonde zijn als ik die niet zo gebruiken, toch? Ikzelf zat te denken aan Cesky Budejevice, maar ik weet niet of dit routetechnisch te doen is. Ander idee was om in de terug reis van Zagreb > Munchen > huis de drie dagen te gebruiken om in random leuke plaatsjes te stoppen. Iemand tips voor de drie overige reisdagen.
Ik hoor t graag! groet
ik heb een 10 in 22 dagen kaart en wil de steden Berlijn > Praag > Boedapest > Belgrado > Zagreb > Munchen > Amsterdam (Thuis) bezoeken, maar nu de vraag.
Ik houd op deze manier nog 3 van de 10 reisdagen over en het zou zonde zijn als ik die niet zo gebruiken, toch? Ikzelf zat te denken aan Cesky Budejevice, maar ik weet niet of dit routetechnisch te doen is. Ander idee was om in de terug reis van Zagreb > Munchen > huis de drie dagen te gebruiken om in random leuke plaatsjes te stoppen. Iemand tips voor de drie overige reisdagen.
Ik hoor t graag! groet
Re: onontdekte pareltjes
Wat is het doel van je reis? Zoveel mogelijk steden ontdekken of de steden die je bezoekt echt goed zien?
In Berlijn, Praag en Budapest was ik 3-4 dagen. In Belgrado en Zagreb was ik 1,5 dag, maar dat was echt te kort. Als je meer plekken bezoekt zie je deze steden minder goed, wil je dat?
Ik zou er eerder voor kiezen om je tot deze plekken te beperken en de tijd die je overhoud bijvoorbeeld gebruiken om van Zagreb naar Plitvice te gaan of vanuit Budapest naar het Balatonmeer.
Als je perse meer steden wilt zien kun je Wenen overwegen. (Tussen Budapest en Praag.)
In Berlijn, Praag en Budapest was ik 3-4 dagen. In Belgrado en Zagreb was ik 1,5 dag, maar dat was echt te kort. Als je meer plekken bezoekt zie je deze steden minder goed, wil je dat?
Ik zou er eerder voor kiezen om je tot deze plekken te beperken en de tijd die je overhoud bijvoorbeeld gebruiken om van Zagreb naar Plitvice te gaan of vanuit Budapest naar het Balatonmeer.
Als je perse meer steden wilt zien kun je Wenen overwegen. (Tussen Budapest en Praag.)
-
Sorry dat ik daar niet duidelijk genoeg in was, voor verduidelijking m'n planning tot nu toeJenny schreef:Wat is het doel van je reis? Zoveel mogelijk steden ontdekken of de steden die je bezoekt echt goed zien?
Dag 1: Treinreis 7 uur Amsterdam > Berlijn, overnachting Berlijn
Dag 2: Eerste dag Berlijn, overnachting Berlijn
Dag 3: Tweede dag Berlijn, overnachting Berlijn
Dag 4: Derde dag Berlijn, treinreis 4,5 uur Berlijn > Praag, overnachting Praag
Dag 5: Eerste dag Praag, overnachting Praag
Dag 6: Tweede dag Praag, overnachting Praag
Dag 7: Derde dag Praag, nachttrein 8,5 uur Praag > Boedapest
Dag 8: Eerste dag Boedapest, overnachting Boedapest
Dag 9: Tweede dag Boedapest, overnachting Boedapest
Dag 10: Derde dag Boedapest, nachttrein 8 uur Boedapest > Belgrado
Dag 11: Eerste dag Belgrado, overnachting Belgrado
Dag 12: Tweede dag Belgrado, overnachting Belgrado
Dag 13: Derde dag Belgrado, nachttrein 7 uur Belgrado > Zagreb
Dag 14: Eerste dag Zagreb, overnachting Zagreb
Dag 15: Tweede dag Zagreb, overnachting Zagreb
Dag 16: Derde dag Zagreb, nachttrein 9 uur Zagreb > Munchen
Dag 17: Eerste dag Munchen, overnachting Munchen
Dag 18: Tweede dag Munchen, overnachting Munchen
Dag 19: Derde dag Munchen, nachttrein 10 uur Munchen > Amsterdam
Dag 19*: Treinreis 8 uur Munchen > Amsterdam
Dag 20: Amsterdam
Zoals je ziet wil ik inderdeed ruim de tijd nemen om de steden te ontdekken, maar als het kan ben ik best bereid dagen van steden of zelfs een hele stad te schrappen voor een locatie die geen grote stad maar een kleinere stad met rijke cultuur, of mooie natuur bevat. Zelf ben ik fan meer fan van de 'niet-hoofdsteden' met rijke cultuur (Bijv. een mooi romantisch kasteel of een mooie omgeving)
In de omgeving van Zagreb raad ik als gezegd Plitvice aan. Paar uurtjes met de bus en te doen als dagtrip, maar je kan er ook overnachten. Zagreb heeft zelf al een mooi historisch centrum, maar ook Dubrovnik aan de kust is een aanrader. Ik weet echt niet hoe makkelijk dat met de trein te bereiken is (ik heb deze delen van Kroatië tijdens verschillende trips bezocht).
Verder vind ik Sofia heel leuk, dat is ren nachttrein vanuit Belgrado. Vitosja gebergte is erg mooi. In het Rila gebergte heb je een prachtig klooster.
Verder vind ik Sofia heel leuk, dat is ren nachttrein vanuit Belgrado. Vitosja gebergte is erg mooi. In het Rila gebergte heb je een prachtig klooster.
-
Sofia ziet er prachtig uit, En dat bergachtige gebied is precies dat beetje 'anders' wat ik zoek in m'n trip! Ik vraag me alleen af of dit wel te combineren is in m'n interrail? Ik ben bereid Berlijn af te laten vallen omdat ik al eens eerder in Berlijn ben geweest.Jenny schreef:In de omgeving van Zagreb raad ik als gezegd Plitvice aan. Paar uurtjes met de bus en te doen als dagtrip, maar je kan er ook overnachten. Zagreb heeft zelf al een mooi historisch centrum, maar ook Dubrovnik aan de kust is een aanrader. Ik weet echt niet hoe makkelijk dat met de trein te bereiken is (ik heb deze delen van Kroatië tijdens verschillende trips bezocht).
Praag en Boedapest zijn zeker de moeite waard, hier kun je je prima enkele dagen vermaken. Ceske Budejovice is leuk, Cesky Krumlov ook. Je zou na Zagreb ook Slovenië kunnen bezoeken. De kust (Koper, Predjama kasteel), Ljubljana, Lake Bled, Lake Bohinj. Of Wenen, Oostenrijk.
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Weekje ergens in langs de Middenlandse zee
Vanwege een blijde gebeurtenis hebben wij onze vakantie moeten verzetten
Mijn vrouw is zwanger, waardoor we in september niet weg gaan.
We hebben over drie weken een weekje vrij, en willen ergens de zon opzoeken. Helaas heeft mijn vrouw (is zelf verloskundige) toch vaak meegemaakt dat er wat kan gebeuren tijdens de zwangerschap. De belangrijkste voorwaarde is dus goede gezondheidszorg in de buurt.
Waar zoeken we verder nog naar?
- natuurlijke omgeving, met de mogelijkheid tot korte wandelingen. Een hele dag wandelen wordt hem niet.
- ook cultuur, dus leuke plaatsen
- een boulevard om s'avonds over heen te lopen en leuke restaurants te bezoeken.
- niet halve dagen in een (huur)auto zitten om op een leuke bestemming te komen.
Wie heeft er goede ideeën? We hadden zelf gedacht aan het volgende:
- Corfu, maar we zijn bang dat we hier snel uitgekeken zijn.
- Malta, veel cultuur, ook wel wat natuur
- Spanje rondom Barcelona/Valencia. Mooie stad om te bezoeken. Maar ken het achterland niet goed genoeg of dit geschikt is om erop uit te trekken.
- Canarische eilanden. Maar is ook wel weer afgelegen.

Mijn vrouw is zwanger, waardoor we in september niet weg gaan.
We hebben over drie weken een weekje vrij, en willen ergens de zon opzoeken. Helaas heeft mijn vrouw (is zelf verloskundige) toch vaak meegemaakt dat er wat kan gebeuren tijdens de zwangerschap. De belangrijkste voorwaarde is dus goede gezondheidszorg in de buurt.
Waar zoeken we verder nog naar?
- natuurlijke omgeving, met de mogelijkheid tot korte wandelingen. Een hele dag wandelen wordt hem niet.
- ook cultuur, dus leuke plaatsen
- een boulevard om s'avonds over heen te lopen en leuke restaurants te bezoeken.
- niet halve dagen in een (huur)auto zitten om op een leuke bestemming te komen.
Wie heeft er goede ideeën? We hadden zelf gedacht aan het volgende:
- Corfu, maar we zijn bang dat we hier snel uitgekeken zijn.
- Malta, veel cultuur, ook wel wat natuur
- Spanje rondom Barcelona/Valencia. Mooie stad om te bezoeken. Maar ken het achterland niet goed genoeg of dit geschikt is om erop uit te trekken.
- Canarische eilanden. Maar is ook wel weer afgelegen.
-
- Reisexpert
Re: Weekje ergens in langs de Middenlandse zee
Hoi HenkJan,
Gefeliciteerd!
Ik wilde inderdaad Malta voorstellen.
Of eigenlijk Gozo, waar ik momenteel zit. Gozo is een klein eilandje naast Malta. Malta zelf heb ik nog niet gezien, want ik ben hier net, maar ik hoor van veel Gozo-enthousiasten vooral negatieve verhalen over het grotere en meer toeristische Malta. Misschien is Gozo een leuke optie? Wellicht wat overzichtelijker en kleinschaliger en beter te behappen in een week? Veel cultuur en ook wat natuur (hoewel het niet de mooiste plek is die ik ooit heb gezien). Of eventueel een combi natuurlijk. Met de ferry ben je zo heen en weer (half uurtje).
Of anders misschien de Algarve? De Algarve is niet mijn favoriete deel van Portugal, met name vanwege de vele toeristen, maar daar vind je wel de boulevards, denk ik.
Je kunt ook tussen Lissabon en de Algarve in gaan zitten. Ben ik zelf niet geweest, maar veel goede verhalen over gehoord, en dan zit je tussen de natuur en de cultuur in (Sintra, bijvoorbeeld).
Portugal is geweldig! Ik ben er verliefd op geworden!
Madeira is ook nog een leuke optie : )
Hoe dan ook heel veel plezier, zowel op vakantie als met de blijde verwachting!
Gefeliciteerd!
Ik wilde inderdaad Malta voorstellen.
Of eigenlijk Gozo, waar ik momenteel zit. Gozo is een klein eilandje naast Malta. Malta zelf heb ik nog niet gezien, want ik ben hier net, maar ik hoor van veel Gozo-enthousiasten vooral negatieve verhalen over het grotere en meer toeristische Malta. Misschien is Gozo een leuke optie? Wellicht wat overzichtelijker en kleinschaliger en beter te behappen in een week? Veel cultuur en ook wat natuur (hoewel het niet de mooiste plek is die ik ooit heb gezien). Of eventueel een combi natuurlijk. Met de ferry ben je zo heen en weer (half uurtje).
Of anders misschien de Algarve? De Algarve is niet mijn favoriete deel van Portugal, met name vanwege de vele toeristen, maar daar vind je wel de boulevards, denk ik.
Je kunt ook tussen Lissabon en de Algarve in gaan zitten. Ben ik zelf niet geweest, maar veel goede verhalen over gehoord, en dan zit je tussen de natuur en de cultuur in (Sintra, bijvoorbeeld).
Portugal is geweldig! Ik ben er verliefd op geworden!
Madeira is ook nog een leuke optie : )
Hoe dan ook heel veel plezier, zowel op vakantie als met de blijde verwachting!
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
en hoe is het daar qua gezondheidszorg?
-
- Reisexpert
Nou, die heb ik gelukkig nog niet nodig gehad, maar toevallig is het in de zes dagen dat ik hier nu ben al een paar keer ter sprake gekomen, omdat het schijnbaar erg goed is. Maar dat is dus informatie uit de tweede hand. Geen idee of het klopt. Even googelen?
Ik kwam bijvoorbeeld dit tegen: http://www.visitmalta.com/nl/health
Van de gezondheidszorg in Portugal weet ik helaas echt helemaal niets...
Ik kwam bijvoorbeeld dit tegen: http://www.visitmalta.com/nl/health
Van de gezondheidszorg in Portugal weet ik helaas echt helemaal niets...
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,