Peru naar Brazilië in 3 weken

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
bobf1031

Peru naar Brazilië in 3 weken

Bericht door bobf1031 »

Hallo allemaal :-)
Ik vertrek 31 mei voor een jaar naar Nieuw-Zeeland, Guatemala, Peru en Zuid-Afrika.
Ik arriveer 14 februari 2014 in Cusco en zal er 4 weken vrijwilligerswerk doen. Dit ga ik combineren met korte uitstapjes naar o.a. Machu Picchu, carnaval meemaken,...
Van 12 maart 2016 tot 3 april 2016 plan ik om vanuit Cusco (Peru) naar Coritiba (Brazilië) te reizen.
Ik heb een lijstje samengesteld wat ik graag zou willen doen en bezichtigen gedurende deze periode.
Natuurlijk hoop ik het hele lijstje te kunnen doen, maar ik moet daar realistisch in zijn: ik zal keuzes moeten maken!

Machu Picchu, Aguas Calientes, Peru (Ga ik zien alvorens de road trip begint)
Cusco: Carnaval, Peru (ga ik zien alvorens de road trip begint)
Sacred Valley, Peru (ga ik proberen te zien alvorens de road trip begint)
Puerto Maldonado, Peru
Colca Canyon, Peru
Duna Grande, Peru (sandboarding) (Urb. Lucrepata D-11, Cusco) (ga ik proberen te zien alvorens de road trip begint)
Puno, Peru
La Paz, Bolivia
Altiplano, Bolivia (titicacameer)
Uyuni Salt Flat, Bolivia
Potosí, Bolivia
San Pedro de Atacama, Chile
San Ignacio Miní,
Puerto Iguazu, Argentine
Uguazú Falls, Argentine (Foz do Iguacu, Brasil)

Graag jullie visie hoe jullie dit zouden aanpakken.
Ik had als voorkeur per auto te reizen, daar ik nog een medereiziger heb. We kunnen zodanig 's nachts ook nog reizen, zodat we veel kunnen bezichtigen. Maar ook per (slaap)trein, vliegtuig,... etc wil ik gerust doen.
Mijn vooropgestelde kosten voor deze road trip hoop ik onder de 3000 euro te houden. Moet toch lukken hé?
Metor
Wereldreiziger

Re: Peru naar Brazilië in 3 weken

Bericht door Metor »

Gezien op Puerto maldonado (erg mooie jungle!!)na alles op de gringo trail ligt zo ik lekker gaan bussen met af en toe een vlucht, bijv naar Iguazu.
HendrikHerman
Reiziger

Bericht door HendrikHerman »

In de nacht met de auto reizen raadt men gewoonlijk voor Peru niet aan. Onverlichte of slecht verlichte voertuigen, vee en andere dieren op de weg, beschonken bestuurders. Een auto huren kan en wordt ook wel gedaan, maar 's nachts rijden, dat heeft zo zijn bezwaren.
ImperialPeru
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door ImperialPeru »

Ik zou reizen met de openbare bussen, rijden door Peru (en Zuid-Amerika in het algemeen ) lijkt me niet zo'n goed idee. De meeste bussen rijden bovendien ook 's nachts én dagelijks dus dat lijkt mij het handigste!
Drie weken is kort voor al wat je wil zien maar niet onmogelijk. Je zal enkel goed moeten doorreizen! Veel plezier, Valérie
Valérie - Imperial Peru Travel Agency
Http://www.i-peru-travel-tours.com
Plaats reactie