Het Australië kletstopic
Re: Het Australië kletstopic
Gek genoeg voelt het alweer zo gewoon. Alsof ik nooit ben weggeweest. Allees is hier gewoon doorgegaan. Ik denk dat de klap nog moet komen. Ben nu nog te druk met alles. Eerst maar eens werk zoeken en dan kan ik weer beginnen te dromen over een volgende bestemming.
- Michelle89
- Reisexpert
Hier schiet het ook al op! Zondag sluit het cafe voor de wetseason en dan hebben we er alweer een half jaar opzitten. 
Dinsdag vlieg ik naar Broome voor 3 dagen vakantie, daarna door naar Melbourne voor onbepaalde tijd.
Weet iemand toevallig hoe het zit met airport shuttle op het vliegveld van Broome? Kan er weinig info over vinden.. KimD weet jij dat misschien?

Dinsdag vlieg ik naar Broome voor 3 dagen vakantie, daarna door naar Melbourne voor onbepaalde tijd.
Weet iemand toevallig hoe het zit met airport shuttle op het vliegveld van Broome? Kan er weinig info over vinden.. KimD weet jij dat misschien?

Spannend Michelle, maar ik weet zeker dat je Melbourne fantastisch zult vinden. Misschien wel even wennen zo'n grote stad 

- Michelle89
- Reisexpert
Ik ben er 3 jaar geleden ook een paar weken geweest dus ik weet al hoe het is gelukkig. Het is ook een heerlijke stad 

- Kims
- Reisexpert
Geen idee om eerlijk te zijn. Er is er wel een en ook genoeg taxi's anders, de afstanden zijn vrij klein. Waar verblijf je?Michelle89 schreef:Dinsdag vlieg ik naar Broome voor 3 dagen vakantie, daarna door naar Melbourne voor onbepaalde tijd.
Helaas ben ik dan in het Noorden aan het werk, anders konden we even een drankje doen...
Heel veel plezier!

Travel is the only thing you buy that makes you richer!
- Michelle89
- Reisexpert
Ahh ik kijk wel als ik aankom, taxi is idd ook prima.
Jammer, hadden we een mini meeting kunnen houden! Heb ook al over je gehoord via Jolanda, dat is mijn manager nu, het noorden hier is klein.
Ik verblijf in het Mercure trouwens, lekker luxe!

Jammer, hadden we een mini meeting kunnen houden! Heb ook al over je gehoord via Jolanda, dat is mijn manager nu, het noorden hier is klein.

- Kims
- Reisexpert
Inderdaad erg jammer!Michelle89 schreef:Jammer, hadden we een mini meeting kunnen houden! Heb ook al over je gehoord via Jolanda, dat is mijn manager nu, het noorden hier is klein.![]()
Geniet lekker van het mooie Broome! En groetjes aan Jolanda & Lion!

Travel is the only thing you buy that makes you richer!
- Michelle89
- Reisexpert
Bedankt, gaat zeker lukken! En zal ik doen! 

-
Hoi hoi,
zie dat er hier veel mensen actief zijn en al de enige ervaring hebben met Australie!
Vanaf 3-1-2015 ga ik op een WHV als Au Pair aan de slag in Karratha.
Na flink wat opgelopen frustratie en uitzoekerij is mij aanbevolen om mezelf niet uit te laten schrijven in NL (ook al is dit eigenlijk verplicht) en mijn zorgverzekering aan te houden (en dan nog reisverzekering erbij).
Nu heb ik contact gehad met mij zorgverzekering en het volgende is mij verteld:
- Geneeskundige kosten hoeft u niet mee te verzekeren in uw reisverzekering. U bent voldoende verzekerd hiervoor via CZ.
-Spoedeisende tandheelkundige hulp vergoeden we tot € 275,- vanuit uw aanvullende verzekering Jongeren.
Er word dus gezegd dat me voor het bovenstaande niet extra hoeft te verzekeren Toch vind ik dit tricky, en heb het gesprek naar mezelf gemaild als "bewijs" mocht het fout gaan.
Hoe zien jullie dit en als dit zo kan bij welke reisverzekering kan ik gewoon zelf onderdelen kiezen die ik wil verzekeren zodat ik de medische kosten niet hoeft mee te verzekeren.
Alvast bedankt!
zie dat er hier veel mensen actief zijn en al de enige ervaring hebben met Australie!
Vanaf 3-1-2015 ga ik op een WHV als Au Pair aan de slag in Karratha.
Na flink wat opgelopen frustratie en uitzoekerij is mij aanbevolen om mezelf niet uit te laten schrijven in NL (ook al is dit eigenlijk verplicht) en mijn zorgverzekering aan te houden (en dan nog reisverzekering erbij).
Nu heb ik contact gehad met mij zorgverzekering en het volgende is mij verteld:
- Geneeskundige kosten hoeft u niet mee te verzekeren in uw reisverzekering. U bent voldoende verzekerd hiervoor via CZ.
-Spoedeisende tandheelkundige hulp vergoeden we tot € 275,- vanuit uw aanvullende verzekering Jongeren.
Er word dus gezegd dat me voor het bovenstaande niet extra hoeft te verzekeren Toch vind ik dit tricky, en heb het gesprek naar mezelf gemaild als "bewijs" mocht het fout gaan.
Hoe zien jullie dit en als dit zo kan bij welke reisverzekering kan ik gewoon zelf onderdelen kiezen die ik wil verzekeren zodat ik de medische kosten niet hoeft mee te verzekeren.
Alvast bedankt!

Je kunt medicare aanvragen in Australie. Dit is gratis vanwege een verdrag tussen Australie en Nederland. Kosten voor de dokter worden dan vergoed.
-
Oh super, dat is goed om te weten! Dank je wel! 

Niet alles wordt natuurlijk vergoed en het ligt er ook aan naar welke dokter je gaat.
Hier vind je de informatie:
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/au ... -si37.html
Zo ben ik in Perth naar de huisarts gegaan en door medicare hoefte ik daar niet voor te betalen.
Hier vind je de informatie:
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/au ... -si37.html
Zo ben ik in Perth naar de huisarts gegaan en door medicare hoefte ik daar niet voor te betalen.
Hoi Hoi
Wij willen gaan backpacken in Australië maar in welke gebieden kan je dat het beste doen??
Wij willen voor zeker 6 maanden gaan?
Ik las op de forum dat het moeilijk is om werk te zoeken in Australië?
Groetjes Kelly
Wij willen gaan backpacken in Australië maar in welke gebieden kan je dat het beste doen??
Wij willen voor zeker 6 maanden gaan?
Ik las op de forum dat het moeilijk is om werk te zoeken in Australië?
Groetjes Kelly
Hoe doen jullie dat?
De tijd volmaken tot je eindelijk vertrekt?
Ik kan echt niet meer wachten en moet nog zolang!!
De tijd volmaken tot je eindelijk vertrekt?
Ik kan echt niet meer wachten en moet nog zolang!!

Wanneer vertrek je?