Waar naartoe op vakantie in Europa?
Re: Weekend weg; waarheen?
Ik sliep in Happy Seven Hostel in Gdansk. Reuze gezellig
meer info staat bij de reisinfo.

Bestemming gezocht in Europa
Mijn vriendin en ik bezochten een aantal jaar geleden Cinque Terre aan de Ligurische kust. Aangezien we beiden geen rijbewijs hebben was dit voor ons de perfecte bestemming. We logeerden op een camping in een dorpje nabij en bezochten de dorpjes van Cinque Terre met de trein. Vandaar konden we dan te voet op verkenning gaan en de wandelingen tussen de dorpjes doen.
Dit jaar zouden we graag een gelijkaardige reis doen. Aangezien we nog steeds geen rijbewijs hebben zijn we dus op zoek naar een bestemming waarbij we ons met het openbaar vervoer kunnen verplaatsen (maar geen citytrip). Om daar te geraken zouden we waarschijnlijk het vliegtuig nemen.
Welke bestemmingen in Europa kunnen jullie ons aanraden?
Alvast bedankt,
Nils
Dit jaar zouden we graag een gelijkaardige reis doen. Aangezien we nog steeds geen rijbewijs hebben zijn we dus op zoek naar een bestemming waarbij we ons met het openbaar vervoer kunnen verplaatsen (maar geen citytrip). Om daar te geraken zouden we waarschijnlijk het vliegtuig nemen.
Welke bestemmingen in Europa kunnen jullie ons aanraden?
Alvast bedankt,
Nils
Re: Bestemming gezocht
Ik denk dat er heel wat bestemmingen in Europa zijn waar je met de trein/bus aardig kan rondreizen (net als er heel wat bestemmingen zijn waar dat ook niet zo goed kan). Welke maand zit je aan te denken? En echt vanuit één plek rondreizen of meerdere plekken aandoen en daar ook slapen?
We zouden waarschijnlijk een week in september op reis gaan. Liefst een bestemming waarbij we steeds op dezelfde plaats overnachten en dan van daaruit de omgeving verkennen.
Malta is heel goed te doen wanneer je afhankelijk bent van het openbaar vervoer. Zeker een aanrader!
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Re: Bestemming gezocht in Europa
Ben het met reismeis eens. Malta is hiervoor een geschikte bestemming (als je goedkope accommodatie kunt vinden). Je kunt zon, zee strand afwisselen met wandelen, natuur en eventueel (toch) steden / cultuur. Ook is het niet ze ver vliegen en je kunt er gemakkelijk je tijd vullen.
Op andere plekken in Italië zou je dit ook nog kunnen doen, maar aangezien je er net geweest bent...
In Duitsland kun je ook gemakkelijk rondreizen, hoewel het misschien minder spannend klinkt zijn sommige plaatsen echt de moeite waard om te bezoeken.
Op andere plekken in Italië zou je dit ook nog kunnen doen, maar aangezien je er net geweest bent...
In Duitsland kun je ook gemakkelijk rondreizen, hoewel het misschien minder spannend klinkt zijn sommige plaatsen echt de moeite waard om te bezoeken.
Dit kan inderdaad op heel veel plekken.
Ik heb vanuit Belfast een groot deel van Noord-Ierland bezocht per bus en een georganiseerde day trip.
Ook vanuit Stockholm kun je vrij eenvoudig naar de eilanden ten oosten van de stad.
Langs de Zuid Franse rivièra is het openbaar vervoer goed geregeld. Ik heb goede ervaring met Nice als uitvalsbasis en dagtrips naar bv Monaco, mooie kleine stranden en Antibes.
En zo zijn er heel veel regio's en steden die goede opties bieden.
Ik heb vanuit Belfast een groot deel van Noord-Ierland bezocht per bus en een georganiseerde day trip.
Ook vanuit Stockholm kun je vrij eenvoudig naar de eilanden ten oosten van de stad.
Langs de Zuid Franse rivièra is het openbaar vervoer goed geregeld. Ik heb goede ervaring met Nice als uitvalsbasis en dagtrips naar bv Monaco, mooie kleine stranden en Antibes.
En zo zijn er heel veel regio's en steden die goede opties bieden.
Volg mijn omzwervingen op http://reizigster.blogspot.com
Eens met iedereen die hiervoor heeft geschreven. Je zou ook Berlijn met Dresden kunnen combineren of Hamburg met Bremen. Wat oostelijker kun je vanuit Gdansk of Krakow de omgeving goed verkennen en steden zelf hebben wat te bieden. Je zou ook in UK wat steden kunnen combineren.
Dresden is inderdaad ook een goede uitvalsbasis, ik heb het toen met Praag gecombineerd (beiden met nachttrein uit Utrecht te bereiken).
In Dresden kon je overal fietsen huren en langs de rivier fietsen tot ver buiten de stad.
In Dresden kon je overal fietsen huren en langs de rivier fietsen tot ver buiten de stad.
Volg mijn omzwervingen op http://reizigster.blogspot.com
@reismeis: We waren zelf ook al bij Malta uitgekomen. Dit lijkt ons een heel mooie bestemming. Enkel het vinden van accommodatie voor een schappelijke prijs lijkt op het eerste zicht iets moeilijker.
@Erik: Het is ondertussen toch al een aantal jaar geleden dat we naar Cinque Terre zijn gegaan, dus wij hebben niets tegen een nieuwe vakantie in Italië. Welke plekken had je in gedachten?
@Erik: Het is ondertussen toch al een aantal jaar geleden dat we naar Cinque Terre zijn gegaan, dus wij hebben niets tegen een nieuwe vakantie in Italië. Welke plekken had je in gedachten?
Emilia Romagna bedoelde ik. Op http://www.blog-ville.com/ kun je verschillende foto's en posts zien.
Is Gozo volgens jullie een goede uitvalsbasis om zowel Malta als Gozo zelf te verkennen?
Ik vraag het omdat je via airbnb heel mooie farmhouses kan huren in Gozo.
Ik vraag het omdat je via airbnb heel mooie farmhouses kan huren in Gozo.
Het ligt er een beetje aan in welke tijd dat je gaat (en waar je interesses liggen), maar Gozo zou een goede uitvalsbasis kunnen zijn. Het eiland Gozo is niet erg groot, dus als je er ook gaat duiken e.d. kun je de dagen goed volmaken. Wil je echt rond reizen dan is het misschien wat lastig omdat de meeste bezienswaardigheden op Malta zitten. Maar wanneer je daar een paar dagtripjes naar toe maakt kun je de highlights prima bekijken.
De farmhouses zijn erg bekend op Gozo om daar juist te verblijven.
De farmhouses zijn erg bekend op Gozo om daar juist te verblijven.
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Openbaar vervoer op Gozo is zeer beperkt. Ik zou dus zelf voor Malta kiezen, waar het openbaar vervoer wel goed is.
Ticketprijzen naar Malta zijn bij Ryanair in september vanaf Eindhoven goed te doen.
Ik zou zonder auto geen farmhuis nemen. Een eigenschap van Farmhuizen is dat ze afgelegen liggen, dus niet dicht bij het openbaar vervoer.
Ticketprijzen naar Malta zijn bij Ryanair in september vanaf Eindhoven goed te doen.
Ik zou zonder auto geen farmhuis nemen. Een eigenschap van Farmhuizen is dat ze afgelegen liggen, dus niet dicht bij het openbaar vervoer.
http://www.goedkoopvliegenclub.nl
Met al het laatste nieuws over low cost vliegen
Met al het laatste nieuws over low cost vliegen
Het is uiteindelijk Malta geworden, we hebben een leuk huisje gevonden in Zurrieq.
Bedankt voor jullie hulp.
Bedankt voor jullie hulp.