Ben je van plan om binnenkort te vertrekken dan zit je goed met deze backpacker informatiesite. Vind hier het backpackers forum met de meeste gestelde vragen wat betreft voorbereidingen, tours en achtergrond informatie
HenkJan81 schreef:Het idee is om in september 1,5 week een tripje te maken in Groot Brittanië. Mijn idee is om 4 dagen in Londen te blijven, dan 1 dag doorreis naar Edinburg, en daar nog 5 dagen te blijven. Ik heb dus al 3 dagen ingeplanned voor de transfers. Ik heb enkele vraagjes, die vast wel te vinden zijn in diverse topics, maar misschien kunnen mensen het hier ook wel beantwoorden;
- Ik wil er met Ryanair heen, zie dat je met koffers 30 euro extra moet betalen, hoe zit dit met een backpack? Valt dit onder handbagage?
- het idee is om de transfer Londen-Edinburg te doen met de trein. Wat zijn de kosten van een kaartje hiervoor?
- Of is het handiger een auto te huren? Waar kun je goedkoop een auto huren?
- Heb nu alleen backpack ervaring in Thailand, daar is het vinden van een slaapplek ed vrij makkelijk en goedkoop. Hoe zit dit in de UK?
Hey,
Trein is leuk maar in Groot-Brittannië extreem duur. Misschien is de bus een alternatief. Je hebt vervoerders als megabus die dik onder de prijs van de spoorwegen zitten. Backpack in een vliegtuig wordt behandeld als normale bagage, zal meestal dus te groot zijn om als handbagage aan boord te nemen. Zelf, maar dat is heel persoonlijk, zou ik niet vliegen maar met de boot naar Engeland gaan.
De reislust komt bij mij alweer opzetten en daarom ben ik alvast begonnen met het bedenken wat voor trip ik komende zomer wil gaan maken.
Ik zou erg graag eens naar Groot-Brittannië en/of Ierland willen. Mijn plan is om in 6 weken te gaan backpacken. Ik ga alleen en heb geen ervaring met echt rondtrekken, ik ben wel eerder alleen op reis geweest maar toen verbleef ik 5 weken op dezelfde plek om te werken. Heeft iemand ervaring met backpacken door Engeland/Ierland/Schotland? Hoe zijn de locals? Of heeft iemand leuke tips of ervaringen voor een eerste backpack reis?
Het lijkt me ook gaaf om nog 2/3 weken ergens te werken. Weet iemand waar ik meer info kan vinden over werken in Schotland of Ierland?
Een vriendin van mij heeft in 2009 een reis van zo'n 5 weken gemaakt door Groot Brittannië. Zij had een route samengesteld en eigenlijk alles van te voren geregeld omdat ze zich daar veiliger bij voelde. Ik heb met haar alleen stukje Schotland gedaan. Wat ik voor tips heb:
- Kijk naar een Britrail pass/ landenpas voor interrail (ik weet niet hoe dat nu precies heet) want dan kan je enorm besparen op treinkosten. De treinen worden duurder naarmate je later boekt en kan behoorlijk duur worden.
- Kijk naar plekken waar je heen wilt en zoek uit of er hostels zijn e.d. Soms als er weinig accommodatie voor handen is, kun je beter wel op tijd boeken. Ik weet dat ook B&B/guesthouses goede alternatieven zijn in deze regio maar dan ontmoet je nauwelijks andere reizigers
- Scoor een goedkoop ticket via Easyjet of Ryan air en begin daar je reis. Je kan een enkele reis boeken dus ook bepalden waar je terug wilt vliegen.
- GB en ook nog Ierland wordt wellicht wat teveel voor 6 weken. Maar het ligt er ook aan wat je bijv in Schotland wilt zien. Wij hadden een tour geboekt via het bedrijf Rabbies vanuit Edinburgh en in 3 dagen o.a. Isle of Skye gezien.
- Voor eten en drinken, de Wetherspoonpubs (google even), vind je overal in GB en zijn goedkoop. Je hebt naast het Engelse eten ook gezonde gerechten maar ook pasta's e.d.
Ik heb het even wat verder uit zitten zoeken en mijn plan is nu om samen met een vriendin Edinburgh en omgeving in de voorjaarsvakantie te bezoeken. Een volle week moet dan wel voldoende zijn denk ik en dat is een iets duidelijker plan dan 6 weken van hop naar her te reizen. Dus voor in de zomervakante ga ik nu iets anders leuks bedenken .
Ik vroeg mij af of hier mensen zitten die in Schotland rondgereisd hebben met het openbaar vervoer.
Is dit goed te doen?
Ik wil al tijden graag naar Schotland want het lijkt mij echt prachtig. Eventueel in combi met een deel Engeland of Ierland.
Ik heb geen rijbewijs dus auto huren is geen optie.
Wie heeft er ervaring met rondreizen als meisje alleen in Schotland met bus/trein?
Is het aan te raden om losse kaartjes te nemen of bijv. een bus of treinpas?
Wat is een mooie route?
Kom je ook echt op de mooie unieke plekjes met OV of ben je gebonden aan de grotere plaatsen?
Andere ervaringen wat betreft Schotland zijn ook van harte welkom zoals de mooiste plekjes en leukste dingen om te doen.
Wat wil je doen? Veel hiken (bijvoorbeeld Isle of Skye, Glencoe, Ben Nevis, Glen Affric) of juist cultuur snuiven? Ik heb een route gelopen van Fort William naar Inverness, dat is langs een grote aardscheur (langs verschillende meren waaronder Loch Ness).
Edinburgh mag je sowieso niet missen en Skye (ben ik helaas niet geweest) is echt prachtig.
Openbaar vervoer is overigens overal prima. Afstanden zijn klein tussen bovenstaande dingen.
Allebei wel een beetje.
Ik vind geschiedenis en cultuur erg interessant maar mooie natuur ook zeker.
Ik wil uiteraard graag Loch Ness zien, De Highlands, Ik zou graag naar Culloden willen, een aantal steden, Skye staat ook mijn lijstje, de Harry Potter trein, Edinburgh, Inverness.
Dat zijn zo wat dingen die ik op mijn lijstje heb staan.
Ik heb zelf destijds (2009..) met een vriendin een tour geboekt vanuit Edinburgh via Rabbies. We hadden een tour van drie dagen naar Isle of Skye. De eerste dag rij je naar Isle of Skye, stop je o.a. in Fort William, de tweede dag bekijk je Isle of Skye en de derde dag ga je via Fort Augustus (meer van Loch Ness) richting Edinburgh. We hadden een tour geboekt omdat we dan het meest konden zien in weinig tijd.
Ben je op zoek naar een leuke route om te lopen of wil je gewoon met een bus van punt a naar b gebracht worden? Dat maakt namelijk nogal een verschil voor wat ik zou aanbevelen
Deze zomer zal ik tien dagen in schotland zijn en wil er zo veel mogelijk van zien.. het probleem is alleen dat ik niet weet hoe ik me het best kan verplaatsen om zoveel mogelijk te zien. Kan ik beter een auto huren of ben ik beter af met het openbaar vervoer? Heeft er iemand hier ervaring mee?
Iemand ervaring en/of tips over het gebruik van openbaar vervoer in schotland?
Ik zou van edinburgh naar the isle of skye moeten geraken maar ik vind niet goed op welke manier dit het makkelijks en het meest voordelig is.