Roadtrip IJsland

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
melissaoldersma

Re: Reizen in Ijsland

Bericht door melissaoldersma »

@menasil

Jaa dat zag ik ook, maar die camera heeft 12.1 megapixel. Als ik dan een foto wil uitvergroten, is dat dan voldoende?

Bedankt voor alle tips, heb ondertussen een fijne backpack op het oog en had de Lonely Planet al binnen. Ben benieuwd!

Groetjes Melissa
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

30 bij 40 krijg je zeker goede uitvergrotingen met 12,1 megapixel. Heb in het verleden dat formaat uitvergroot. Groter durf ik dus geen uitspraken over te doen! Dus even belangrijk om te bedenken welk formaat je wilt hebben als uitvergroting en dan afwegen of het de moeite waard is. Wil je meer zoom of meer pixel bv. Enzovoort.
melissaoldersma

Bericht door melissaoldersma »

Oh, dan moet dat helemaal goed komen! Thanks!!
jitsketje
Wereldreiziger

Weekje naar IJsland in september

Bericht door jitsketje »

Zomaar spontaan samen met mijn tante besloten om van 1 tot 8 september naar IJsland te gaan.
Alleen wat gaan we doen?
Nu dus op zoek naar goede tips.
Is het handig een auto te huren en zelf op stap te gaan? Of beter tours boeken?
Alles vanuit Reykjavik doen of een soort rondje maken met overnachtingen op verschillende plekken?
Je ziet we hebben ons nog niet echt verdiept in ons spontane tripje.
Heb er wel heel veel zin in dus het zal hoe dan ook heel leuk gaan worden.

Ik zie voornamelijk rondreizen inclusief vlucht maar dat zoeken wij dus niet.
Zijn ze er ook zonder vlucht? En beetje budget vriendelijk? Zo ver dat in IJsland kan natuurlijk.
Erik
Site Admin

Re: Weekje naar IJsland in september

Bericht door Erik »

Kijk eens bij https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/ijsland/ . Hier vind je veel informatie over hoe je het land kunt bereizen en waar je zoal op moet letten. Hier kun je een idee krijgen wat je zoal kunt zien:

Eigen vervoer is erg aan te raden voor IJsland, het kan ook met tours maar om op mooie plekjes te stoppen. Wanneer er geen sneeuw e.d. ligt (weet niet precies hoe de situatie in september is maar neem aan nog okay) dan is het heel goed te doen om zelf te rijden.

De meeste mensen doen de Golden Circle route, maar aangezien je een weekje hebt zou je (als je een auto hebt) ook wat meer kunnen bezoeken.

Ijsland is niet echt budget vriendelijk. Alles moet geïmporteerd worden. Besparen kan op de overnachtingen en op slim inkopen doen bij supermarkten die je in de dorpjes tegenkomt.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Weekje naar IJsland in september

Bericht door Tikva »

Leuk! we zijn vorig jaar in september een kleine week naar Ijsland geweest (zie onze site voor verslag). Ik zou een auto huren dan kan je echt mooie dingen zien en doen. Dagtripjes is lastig veel dingen zijn toch wat verder weg.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
El Niño
Reisexpert

Betaalbaar hostel Zuid IJsland

Bericht door El Niño »

Ik ga in Juni een week naar IJsland. Midden van die week wil ik ergens in de buurt van Skaftafell of Vagnstaddir ergens een bed scoren voor 3 nachten (om van daaruit de ijsmeren van Jokulsarlon te kunnen bekijken, en de Vatnajokull gletsjer op te kunnen). Weet iemand ergens een boerderij/hostel dat goed betaalbaar is, en waar het openbaar vervoer langskomt?

Ik dacht aan deze, maar recensies houden op in 2012, en nergens boekbaar...
http://www.tripadvisor.nl/Hotel_Review- ... egion.html
Maaike T

Re: Betaalbaar hostel Zuid IJsland

Bericht door Maaike T »

Sorry ik kan je niet helpen.
Ben in januari wel een een kleine week op IJsland geweest, maar we hebben een goedkope pakketreis geboekt. Was een stuk goedkoper dan apart ticket en slaapgelegenheid regelen. Maar ik neem aan dat je al een ticket hebt geregeld en heb je niets aan mijn verhaal. Probeer anders via een hotel in de buurt aan informatie te komen. Of stuur een mailtje naar:
http://nl.visiticeland.com/ Wie weet kunnen zij je helpen.
Op onze site staat wel onze reis, maar de foto's heb ik nog niet allemaal op de site staan. Reisverhaal en overige informatie wel (lijstje met info op alfabetische volgorde)
Succes!
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Het is inmiddels wel geregeld hoor. 3 nachten in hostel in Hofn. Bus heen vanuit Rekjavik en vlucht terug. Het is een heel gepuzzel, maar er is haast niks in die regio (je kunt het zelfs geen dorpen noemen ;-)). Mooie dagtrip op het oog naar Jokulsarlon en Skafkatafell.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Het zijn inderdaad geen dorpen maar meer een paar huizen die een bepaalde plek op de kaart zijn.

Wat betaal je nu per nacht als ik vragen mag?
Elrosso
Reisexpert

Bericht door Elrosso »

Beetje laat, maar eventueel voor een volgende keer: http://www.farmholidays.is/
Hier hebben wij heel leuke overnachtingen op gevonden en redelijk betaalbaar in verhouding.
Gek van reizen en eigenwijs om het onbekende te ontdekken. Wanneer de auto er niet kan komen, zal ik het lopend af moeten maken.
Martijn89

Roadtrip Ijsland

Bericht door Martijn89 »

Hallo,

Mijn planning is om een roadtrip door Ijsland te gaan maken. Ik zat zelf te denken aan de periode eind september of begin oktober. Hoe lang ik de roadtrip wil maken ben ik nog niet helemaal uit.
Idee is om vanuit Reykjavik een deel van de Golden Cirlce te doen en dan door naar de zuidkust te reizen, om dan uiteindelijk weer terug te rijden naar Reykjavik. Of is een roadtrip naar het Noorden meer de moeite waard?
Overnachtingen had ik gepland in Fludir en dan Skaftafell of Hofn (tot dusver).
Heeft iemand tips voor accomodaties en of nog ideeen om de roadtrip mee uit te breiden? En is 2 dagen in Reykjavik genoeg?

Thanks,

Martijn
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Roadtrip Ijsland

Bericht door Tikva »

2 dagen is meer dan genoeg!
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Erik
Site Admin

Re: Roadtrip Ijsland

Bericht door Erik »

Twee dagen in Reykjavik is inderdaad voldoende. In de buurt heb je ook nog de blue lagoons wat je eigenlijk ook wel gezien moet hebben. Dit pas prima in die twee dagen. Wanneer je van Reykjavik naar het oosten rijdt + de golden circle dan heb je aan een week genoeg. Wil je ook het noorden bekijken of echt offroad dan heb je meer tijd nodig.

Heb je al bij de reisinformatie gekeken van IJsland? Hier staat al best veel informatie over de hotspots en volgens mij ook hoe lang je er ongeveer nodig hebt.
TravelDoc

Ijsland 23-11 t/m 03-12

Bericht door TravelDoc »

Beste mensen,

ik heb jullie ervaring nodig bij mijn reisplanning. Ik ga samen met een vriend van 23 november t/m 03 december naar Ijsland.
Het idee was om daar een 4x4 te huren om het eiland rond te rijden.
Tot hoeverre is dit mogelijk in december? Dit bepaalt namelijk grotendeels hoe mijn vakantie eruit gaat zien.

Wat is een reële planning om in 10 dagen te zien in Ijsland?

Hoop van jullie te horen, als er nog vragen zijn hoor ik het graag.

Alvast vriendelijk bedankt!

Gr. Erol
Plaats reactie