bestemming kiezen zo moeilijk

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
El Niño
Reisexpert

Re: bestemming kiezen zo moeilijk

Bericht door El Niño »

Jenny schreef:Mag ik mee? :P
Van mij mag je met Tom mee hoor (hij zal toch niet in je kont knijpen net als die ouwe Turkse mannetjes :-)?)!
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Kijk ook ff naar vluchten naar Liberia, dit is een internationala luchthaven in Costa Rica maar 2 uurtjes max van de grens met Nicaragua. Hier gaan soms nog goedkopere vluchten naartoe

Om je alvast ff lekker te maken;
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
tom
Reisexpert

Bericht door tom »

ErikB schreef:
Van mij mag je met Tom mee hoor (hij zal toch niet in je kont knijpen net als die ouwe Turkse mannetjes :-)?)!
ik denk niet dat ze daar een metro hebben dus die kans zal ik niet krijgen :N ahum ahum...

die foto's zien er goed uit tikva, kan nu al niet wachten :)
amassakoul
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

tom schreef:
ErikB schreef:
ik denk niet dat ze daar een metro hebben dus die kans zal ik niet krijgen :N ahum ahum...
Hmmmm, Tom ligt op de loer. Uitkijken in de Uteregse tram dus! 0_0
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

goede keus trouwens. zou zelf ook twijfelen tussen honduras en enthiopie. Die hoek staat ook nog steeds hoog op de wensenlijst
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
tom
Reisexpert

Bericht door tom »

ja ethiopie lijkt me echt geweldig, dat land heeft zo ongeveer alles te bieden (ok behalve duiken dan, maar ik ben geen duiker dusss)
zoals ik al zei kies ik voor nica/hond vanwege de hijgende adem van massatoerisme in mijn nek, ethiopie is daar momenteel wat minder vatbaar voor.

waar ik niet helemaal zeker van ben; een van de grootste trekkers van ethiopie is voor mij de variatie en 'bereikbaarheid' van primitieve culturen/stammen.
zijn daar in nicaragua of honduras nog wel echte indianendorpjes te vinden?? en dan bedoel ik ver weg van de moderne wereld, geen rare fratsen als toiletten of elektriciteit.
amassakoul
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

tom schreef:ja ethiopie lijkt me echt geweldig, dat land heeft zo ongeveer alles te bieden (ok behalve duiken dan, maar ik ben geen duiker dusss)
Ik heb ooit een hele mooie reis gezien naar Ethiopie met SNP. Veel lopen, oude culturen, grotschilderingen, zag er super uit! Wat dat betreft lijkt het me ook een gave bestemming.

(En duiken doe ik bijna wekelijks, dus dat hoeft voor mij niet perse op vakantie - al is het wel leuk!)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
bolletjeom
Reisexpert

mijn ervaring is dat die rare fratsen echt tot iedere uithoek van de wereld zijn door gedrongen.
Geen ervaring met die twee landen maar wel met andere, zeeeer afgelegen, gebieden en electra is er altijd wel op de een of andere manier. Meestal met een aggregaat. dus ook tv in de kleinste dorpjes en dan half traditioneel geklede mensen ervoor die vaak niet eens de taal spreken van de tv waar ze naar kijken.

heb prachtige foto's van zulu's in traditionele kleding op een echte traditionele bruiloft en glimmende witte sportschoenen eronder. Daar waren ze trots op!
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Echte indianendorpjes zonder TV en wc's...Ik denk dat je dit alleen kunt vinden in Honduras als je naar het gebied bekend als "la moskitia" gaat. Alleen je vind budget ook belangrijk en omdat dit echt een onbereikbaar gebied is ben je wel verplicht te vliegen of een meerdaagse kanotocht te doen en dat is allemaal duur!

Verder andere culturen? de mensen gewoon redelijk westers gekleed. Je hebt hier niet echt de grote inheemse bevolkingsgroepen met aparte kleding meer zoals de Maya's in Guatemala.
In Honduras heb je nog wel de Garifuna cultuur aan de kust. De gemixte cultuur van zwarte slaven en de oorspronkelijke bewoners. Bijhalve dat de mensen zwart zijn, ze een rare mix taaltje spreken en de afrikaanse aandoende dansmoves is het voor zover ik gezien heb niet zo anders dan de rest van het land. Je hebt ook nog de Rute Lenca in Honduras waar nog wel mensen wonen die traditionele indiaanse kleding dragen.

Ik heb ook nog ff een blik op mijn LP geworpen en in Nicaragua is maar 5% van de mensen Indigenous people, de meerderheid 70% is Mestizo (gemixt). Persoonlijk heb ik liever mensen waar je mee kunt praten (jaja gaan we weer maar spaans leren is echt aan te raden) en die je wat vertellen over hun cultuur (bijv dat veel buiten het huwelijk geboren kinderen door oma en opa worden opgevoed) dan mensen met bijzondere kleding waar je alleen naar kunt "aapjes kijken".
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
tom
Reisexpert

Bericht door tom »

ja meestal vind je wel een aggregaat idd. maar het dorpje kan dan nog steeds behoorlijk afgesloten zijn.
ik was in een dorpje in laos, hadden ze 1 aggregaat voor 1 tv, alleen geen kabel of antenne dus het enige wat ze hadden was 1 dvd met een paar thaise karaoke liedjes, die ze elke dag keken met het hele dorp haha.
kwam echter ook een dorpje tegen waar ze dit echt nog niet hadden.

ook kwam ik een tijdje bij een familie thuis in een soort sloppenwijk in de omgeving van baudhanath (nepal). elektriciteit kenden ze natuurlijk wel maar konden ze echt niet over beschikken (maar goed das een ander verhaal)

en traditionele kleding is natuurlijk mooi, maar er zijn natuurlijk genoeg mensen die in versleten moderne kleren lopen maar nog wel traditioneel leven.

natuurlijk is praten met mensen leuk, maar ik vind het ook erg leuk om met handen en voeten te praten.
kwam ergens in de jungle leden van een soort half-nomadische stam tegen, helemaal traditioneel gekleed en ook de local guide verstond ze niet. het was wat ongemakkelijk maar toch wat gebaren uitgewisseld en samen wat bamboe gegeten.
ook met de traditionele kids was het erg leuk spelen (ook al kostte dat zeker wel een dag voor ze in de buurt durfden te komen)
het hoeft dus niet zozeer aapjes kijken te zijn, vooral omdat zij jou ook als aapje kunnen zien.

maar met echte dorpjes bedoel ik meer dat ze juist niet traditioneel aangekleed zijn om toeristen aapjes te laten kijken, en er nog een leuk traditioneel dansje tegen aan gooien ook.
mooie kleding en geen elektriciteit is natuurlijk een beetje veel gevraagd :@

maar goed, zo'n kanotocht klinkt erg interessant, als dat niet belachelijk duur is wil ik daarvoor wel een gat in mn budget slaan.
amassakoul
bolletjeom
Reisexpert

oh, bedoel je dat! dat je geen ontvangstcommitee wilt die met de pet rond gaat :D
nou, dan komt het vast wel goed hoor! daar zijn er zat van!
ik dacht even dat je hoopte een indianen stam tegen te komen met veren in het haar en in hun blote kont. Dat kan je wel vergeten.
hoewel ik wel een mooie man heb gezien met veren in zijn haar. En die had ie iedere dag in zijn haar en 1 keer per week kwam er eens een kano langs met een toerist of 4. voor de rest was het gewoon zijn werkkleding want hij was de medicijnman
IMG_0199 (2).JPG
IMG_0199 (2).JPG (88.2 KiB) 678 keer bekeken
Plaats reactie