Moldavië/Transnistrië

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Re: Moldavië/Transnistrië

Bericht door WizardOfOss »

Zometeen op N3 trouwens Reizen Waes over Transnistrië.
Ingrid13

Bericht door Ingrid13 »

Ben per toeval op dit forum terecht gekomen vanuit mijn interesse in Moldavie.
Een jaar of 4 geleden heb ik een jaar vrijwilligerswerk gedaan in Chisinau bij een noodopvang voor kinderen.
Veel dingen die Peter R aanhaalt zijn inderdaad erg herkenbaar vanuit die periode. Echter, in mijn ogen worden er sommige dingen ook wel flink aangedikt..

Verder is het inderdaad een prachtig land, super aardige mensen en (mits goede voorbereiding & enige kennis van de taal vooral als je naar het platteland wil) is het goed te doen er zelfstandig rond te reizen. Met het openbaar vervoer kan je bijna in alle uithoeken van het land komen.
Het zelf rondreizen heeft als grote voordeel dat je gemakkelijker in contact komt met de lokale bevolking die vaak enthousiast reageren op westerse bezoekers en veel moeite willen doen om te kunnen communiceren.

Ook met het reizen naar Transnistrie heb ik weinig problemen ervaren. Vooral op 9 Mei (victoryday voor het Russische gedeelde van de bevolking) is het een unieke ervaring om daar rond te lopen. Met een grote leger parade door Tiraspol en juichende mensen word deze dag daar groots gevierd. Je waant je dan echt weer terug in Sovjet tijden...
Natuurlijk is het wel een gebied waar je, vooral zonder reisorganisatie achter je, voorzichtig moet zijn. De Nederlandse Ambasade komt er moeilijk of niet binnen omdat Nederland het gebied niet erkent.
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Erg fijn dat je deze informatie geeft! Dank je.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Gino_santi
Reiziger

Bericht door Gino_santi »

Leuk om allemaal zo te lezen.

Als je Moldavië leuk vind ga je Armenië ook zeker leuk vinden. Vond ik zelf wel gemakkelijk om zelfstandig te reizen. Iets meer mogelijkheden om taxi's te regelen.
Plaats reactie