Waar Spaans leren in Zuid of Midden-Amerika?

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Spaans leren in Midden/Zuid Amerika

Bericht door Tikva »

In twee weken (peru) kan je best veel leren. Hangt ook van je talenknobbel af. Ik ben zelf niet goed met talen maar kon na twee weken prima rondreizen (accommodatie regelen, tickets boeken, afdingen etc) en ook echt gesprekken voeren met locals over bijvoorbeeld hun familie, werk of politiek in de tegenwoordige tijd. Ik heb een paar jaar later nog een keer een week (nicaragua) spaanse les gehad met mijn man. Hij heeft wel een talenknobbel en pakte de grammatica zoals verleden en toekomende tijd veel sneller op. Beide keren in een gastgezin zou dat echt aanraden, je leert de taal veel sneller en ziet het land ook op een andere manier. Vond het ook erg gezellig..

Prijzen verschillen per land maar ter plekke regelen is altijd goedkoper en ook handig omdat je dan ziet waar je terecht komt. Als je snorkelen en strand wil dan zou ik denken aan Panama of Mexico. Costa Rica kan ook maar dan zou ik voor de prijs eerder voor Panama gaan, denk ook dat je daar meer aan je spaans hebt.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
brambel

Re: Spaans leren in Midden/Zuid Amerika

Bericht door brambel »

Ja Spaans leren in Costa Rica en in Peru is leuk. Peru waarschijnlijk veel goedkoper in termen van wat je betaalt als je er woont (Lima en Cusco zijn goede opties, Cusco is wel kouder en hoger). Costa Rica is leuk om te surfen en voor jungle. Zie hier een link met een vergelijking van bestemmingen:

http://www.surfhostel.net/2013/05/01/so ... ng-part-i/
marjavdh
Vakantieganger

Spaans leren in Zuid Amerika

Bericht door marjavdh »

Hoi allemaal,

Mijn vriend en ik gaan in 2014 vijf maanden door Zuid-Amerika reizen. We hebben goede dingen gehoord over Spaans leren in een gastgezin. We weten dat dit goed mogelijk is in Argentinië en Peru. Maar wij willen onze reis graag starten in Ecuador en het zou dan ideaal zijn om daar een cursus Spaans te volgen.
Heeft iemand hier ervaring mee? En waar/hoe kun je zoiets regelen? Of is het beter om bijvoorbeeld in Buenos Aires te starten voor een cursus bij een gastgezin en van daar door te vliegen naar Ecuador?

We horen graag over jullie ervaringen!

Groetjes Marja
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Spaans leren in Zuid Amerika

Bericht door Tikva »

Ja hoor Ecuador kan ook. Lees hier en verslagje van iemand die dit in Quito heeft gedaan:

https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/ec ... si497.html
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
El Niño
Reisexpert

Re: Spaans leren in Zuid Amerika

Bericht door El Niño »

Buenos Aires juist niet! Raar accent......
Peru, Ecuador, Bolivia, Colombia: allemaal prima.
nielsp

Spaans leren in Colombia (eventueel Ecuador)

Bericht door nielsp »

Ik ga in juli 1 jaar reizen door Latijns-Amerika. Ik wil graag beginnen in Colombia en eerst de taal onder de knie krijgen.
Weet iemand leuke plekken in Colombia om Spaans te leren? Het plan is om misschien wel 2 weken een cursus te doen. Het lijkt me leuk om op een plek te zitten waar veel mensen heen gaan om Spaans te leren. Het liefst een stad waar genoeg te doen is in de omgeving omdat ik hier langere tijd verblijf (eventueel leuke salsa feestjes etc. *O*) Kent iemand zo'n studentenstad?
Handige steden om mijn trip te beginnen zijn; Bogota, Medellin of Cali.
Ook lijkt het me leuk om bij een gast gezin Spaans te leren of nog beter met een privé leraar op pad te gaan (als dit een beetje betaalbaar is :P)
Na +- 5 weken Colombia ga ik naar Ecuador dus misschien is het leuk om daar bij een gastgezin te verblijven.
Alvast bedankt!
Judi
Vakantieganger

Re: Spaans leren in Colombia (eventueel Ecuador)

Bericht door Judi »

Medellin is de leukste stad, genoeg te doen voor 2 weken. Daarentegen is cali de hoofdstad van de salsa...
Bogota lijkt aardig, maar in alle eerlijkheid... Ik heb daar maar een uurtje rondgelopen.
Afhankelijk van hoe snel ke ook wilt beginnen met salsa... Ook in quito zijn een aantal scholen. Of ga gewoon uit, in elke bar met salsamuziek zijn er wel een aantal jongeren die het je willen leren.
Phia

Spaans leren in Zuid-Amerika

Bericht door Phia »

Hoi,

ik wil in oktober naar Zuid-Amerika vertrekken om te gaan reizen. Maar voordat ik ga rondreizen wil ik daar enkele weken Spaans leren. Nu heb ik gelezen dat Argentinië daarvoor niet het meest geschikt is i.v.m. dialecten. Waar kan ik een goede taalschool vinden en welk land is daarvoor het meest geschikt? Wat zijn jullie ervaringen?
Alvast bedankt! Groetjes Phia
Erik
Site Admin

Re: Spaans leren in Zuid-Amerika

Bericht door Erik »

Ecuador schijnt populair te zijn om Spaans te leren en dan met name Quito. Ik heb er verder geen ervaring mee maar weet wel dat redelijk wat mensen hier Spaans leren om vervolgens verder te reizen door Zuid-Amerika.
Plaats reactie