Ook ik (vrouw, 24 jaar) wil graag (alleen) een rondreis gaan maken door Azië en zag mijn vraag er niet tussen staan..
Mijn idee is om naar Thailand te vliegen (ik denk BKK, maar andere suggesties zijn welkom!) om de kosten van de vlucht zo laag mogelijk te houden. Vanuit daar zou ik graag rondtrekken door Thailand zelf, Cambodja, Laos en Indonesië (laatste twee landen staan hoog op de verlanglijst).
Voor de reis heb ik een vrij beperkt budget (ik ben aan ’t sparen maar gok uiteindelijk op niet meer dan 3000 EUR, maar je weet 't niet). Ik stel daarentegen ook niet erg veel eisen aan slaapplaatsen, vervoer e.d. Het liefst houd ik het zo goedkoop mogelijk (snap natuurlijk dat sommige kosten sowieso hoog zijn, zoals visa etc). Voorop staat gewoon dat ik zoveel mogelijk kan zien en meemaken.
Ik heb voor de reis zo’n 2.5 a 3 maanden in de zomermaanden juni, juli en augustus, omdat ik dan zomervakantie heb. Helaas ben ik hieraan gebonden vanwege mijn studie.
Ik begrijp dat dit misschien niet helemaal haalbaar kan zijn en hoop (en denk) dat er hier wel veel mensen zijn die hier ervaring mee hebben.. Ik sta open voor alle suggesties, info en andere comments

Mijn vragen zal ik maar even onder elkaar zetten in ’t kader van overzichtelijkheid

Hoe haalbaar is het om deze vier landen te bezoeken met een beperkt budget en binnen maximaal 3 maanden (misschien is het bijv. verstandiger om Indonesië te skippen)?
Welke route/ volgorde zouden jullie me aanraden (hoe meer info, hoe beter

Wat zijn jullie ervaringen met deze route?
Hoe veel geld waren jullie ongeveer kwijt bij een gelijke route en duur van jullie reis (misschien moet ik dan namelijk nog even verder sparen, haha)?
Alvast heel erg bedankt voor alle tips en info!

Groetjes, Brenda