Auto huren in Marokko

Stel hier je vragen over Marokko
Paetra

Re: Auto huren Marokko ter plekke te regelen?

Bericht door Paetra »

Helaas, ze konden ons niet helpen.
Volgens de dame aan de andere kant van de lijn waren alle auto's van 12rent blijkbaar al verhuurd :'(
Een beetje vreemd, want het systeem geeft helemaal geen opties voor Marokko meer, ook niet als ik andere data en locaties invul... :?

Heb nu geprobeerd een auto te boeken via rentalcargroup, zij zijn gelukkig niet zo heel veel duurder.

Het duurt nog 5 weken maar ben zo langzamerhand toch echt aan vakantie toe :)
Jenny
Reisexpert

Re: 4x4 verhuur in Marokko incl. offroad rijden?

Bericht door Jenny »

Je graaft wel hele oude berichten op om reclame te maken...

Edit: het bericht waar bovenstaande reactie bij hoort is weggehaald ;)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
renate77

autoschade/ eigen risico 2000 euro verzekering?

Bericht door renate77 »

Hoi,
Wij reizen regelmatig naar Marokko. Helaas hebben we de laatse keer een auto-ongeluk gehad. Tegenpartij, de veroorzaker, is doorgereden. We hebben geen gegevens kunnen opnemen. We hadden de auto gehuurd.
Auto is totalloss. Gelukkig hebben wij niets. We hebben wel eigen risici moeten betalen van 2000 euro. Dit is 10% van de nieuwwaarde en wettelijk zo geregeld in Marokko als er geen tegenpartij is.
Ik denk dat ik niet op 1 of andere manier dit nog ergens kan terug krijgen. Aansprakelijkheidsverzekering dekt niets dat met motorvoertuigen te maken heeft. we hadden geen reisverzekering al dekt deze dit volgens mij ook niet.
Heeft iemand nog enig idee wat een optie zou zijn?
Met vriendelijke groeten,
Renate
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Re: autoschade/ eigen risico 2000 euro verzekering?

Bericht door stevenl »

Aansprakelijkheidsverzekering dekt schade die jij veroorzaakt, niet dat soort dingen.

Dus nee, zonder reisverzekering (hangt van de voorwaarden af of dit gedekt zou zijn) is dit eigen risico echt eigen risico.
RitaEef

Route des kasbahs....type auto!

Bericht door RitaEef »

Is de route des kasbahs met een "normale" auto te doen of moet ik een 4x4 hiervoor reserveren. Lees wat wisselende dingen op het web
Erik
Site Admin

Re: Route des kasbahs....type auto!

Bericht door Erik »

Ik heb even moeten googlen welke route je precies bedoelde, maar als het kaartje klopt wat ik gevonden heb kun je veel van de plekken prima met een normale auto bezoeken. Ga je in de zomer of in de winter? Misschien dat dit ook nog kan uitmaken over de verhalen die je leest? En wijk je af van de normale hghlights?
RitaEef

Bericht door RitaEef »

Hoi Erik,

Wij gaan in oktober. En wijken zeker niet af van de normale highlights dus als ik het goed begrijp kunnen we met een normale auto gaan. Heb jij hier ook gereden? Of misschien nog tips? Dank voor je reactie.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Mijn route door Marokko met de auto was van Marrakesh naar de Kasbah gereden van Ait Benhaddou. Daarna naar de Dadesvallei en de Todrakloof. Vervolgens zijn we naar de rand van de Sahara gereden, naar Merzouga. Om vervolgens weer richten Essaouira te rijden en weer terug te gaan naar Marrakech. Dit alles hebben we in een Kia Picanto gedaan. Wel met Airco want het was toen (juli) bloed heet. Vervolgens de trein gepakt om de overige plekken te bekijken.
RitaEef

Bericht door RitaEef »

Dank voor je reactie. Hoe vonden jullie essaouira als badplaats? Of niet veel v gezien. Wij hadden het plan daar 3 dagen te vertoeven.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Essaouira is niet een echt westerse badplaats, wat je misschien wel zou verwachten. Lees daarom dit artikel eens door: https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/ma ... si544.html

Wil je echt aan het strand liggen dan ben je aangewezen op Agadir, maar dit slaat weer naar het andere uiterste.

Essaouira zou ik zeker niet overslaan. Vond het een leuk plaatsje en een gezellige sfeer hebben, maar het is niet echt een plek (waar je als dame) op het strand gaat liggen. Misschien dat het inmiddels iets wat veranderd is, maar over het algemeen zijn de plaatsen nog vrij traditioneel heb ik gemerkt.
Plaats reactie