Café Verweggistan

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Reismeis
Reisexpert

Re: Café Verweggistan

Bericht door Reismeis »

Zara, ik snap dat je er over in zit. Lastig! Kun je nu de verbouwing niet laten voor wat het is? Ik zeg maar wat hoor, geen idee hoe het er bij ligt allemaal hihi :P

Ik ben aan het inpakken voor volgende week zaterdag. Mijn doel: 1 koffer en 1 rugzak. Maar misschien is dat iets te optimistisch :)
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

En toch werken in Australië of in plaats daarvan goedkopere landen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Rebec
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rebec »

Dus ik zit nu alweer 5 maanden in Australie, heb het enorm naar mijn zin, maar niemand heeft me gewaarschuwd voor het feit dat je telkens afscheid moet nemen van iedereen.. Ik zit nu in Melbourne alweer voor 2 maanden en ik zit zo te twijfelen of ik moet blijven of dat ik door moet met mijn reis. Aan de ene kant wil ik graag weer wat nieuws zien, maar Melbourne voelt al zo vertrouwd en fijn en ik heb mijn vrienden hier. Moeilijk om dat achter te laten!
Sandervh
Reisexpert

Bericht door Sandervh »

Ik persoonlijk zou doorgaan, vond dat zelf stiekem juist zo mooi aan reizen. Dat je zoveel verschillende mensen leert kennen. Stel de vrienden die je nu hebt gemaakt zijn echte goede vrienden geworden, dan zie je ze gegarandeerd nog een keer. Daar zorg je wel voor.

Zelf ook aankomende carnaval een zwitser voor een week bij mij thuis oiver de vloer. Heb ik leren kennen in Vietnam. Oftewel als het echt goed klikt komt het er wel weer ooit van. Ook al wonen ze aan de andere kant van de wereld. Zoals ik heb met een canadees. Ben intussen een jaar verder en nog steeds elke week een paar x contact (lang leven Facebook messenger)
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

Reismeis schreef:Zara, ik snap dat je er over in zit. Lastig! Kun je nu de verbouwing niet laten voor wat het is? Ik zeg maar wat hoor, geen idee hoe het er bij ligt allemaal hihi :P

Ik ben aan het inpakken voor volgende week zaterdag. Mijn doel: 1 koffer en 1 rugzak. Maar misschien is dat iets te optimistisch :)
@Reismeis en Tikva,
De dingen in ons huis die nu nog moeten gebeuren zijn werkjes die we zelf kunnen doen. Al het materiaal is al voorhanden (deurklinken zijn degene die er voordien gingen, plamuurwerk in de hal doet mijn papa, ...
De verbouwingen zijn afgerond maar de rekeningen dienden natuurlijk betaald te worden.
We zien wel hoe het afloopt...uiteindelijk hebben we nog steeds een back-up plan en da's spaargeld dat voor enkele jaren vaststaat 'afkopen' ofwel een beetje lenen bij mijn ouders. Niet zoals we het gedacht hadden. :-)
De camper in Australie is al besteld, en aanbetaald. Nu zullen we gewoon op reis een beetje moeten budgetteren, maar dat komt vast wel goed.

Wat Rebec betreft, ik denk dat het moeilijke aan alleen reizen er soms kan in bestaan om ergens lang te blijven hangen. Nog meer dan wanneer je met twee reist want ergens ben je misschien wel op zoek naar een coconnetje en een geborgen plek. Zoals Sander zegt: die mensen zie je later misschien nog wel eens, ook al is het het andere eind van de wereld. Of via email...en indien niet: dan ga je er altijd goede en warme herinneringen aan overhouden.
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Rebec, probeer te bedenken waarom je op reis gegaan bent.
Wilde je een nieuwe plek vinden waar je je thuis voelt met mensen die je dierbaar zijn of wilde je iets van de wereld zien en veel mooie ervaringen hebben en contacten leggen?
Alleen jij kan die vraag beantwoorden.
Ik zou m'n keuze baseren op het antwoord.
Een fijne plek met goede vrienden heb je thuis ook, zo'n reis maak je misschien maar een keer?
Het ligt er wellicht ook aan hoe lang je onderweg bent.
Na twee jaar reizen en nog geen eind in zicht ben ik er inmiddels achter hoe fijn en belangrijk het is om hier en daar een (oppervlakkige) "basis" te hebben, om tot mezelf te komen en even geen nieuwe dingen te "hoeven" ontdekken. Maar ik vertrek toch altijd weer, want wat ik wil, is reizen : )
Ik probeer me vooralsnog niet te veel te "hechten" aan dingen, plekken of mensen, omdat dat mijn eigen weg zou beïnvloeden. Soms lastig, maar ook mooi, want voor alles wat je achterlaat, komt weer iets nieuws in de plaats en misschien mis je wel een hele mooie ervaring als je in Melbourne blijft : )
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Afscheid nemen is nooit voorgoed. Je kan altijd terug. Die wetenschap maakt het voor mij makkelijker om afscheid te nemen. Komt het er niet van om terug te gaan? Dan heeft het zo moeten zijn.

Ik ben op weg naar Rome. Lekker een paar dagen weg, maar het voelt allemaal heel dubbel. Met m. Ontstoken pols gaat het nog steeds niet goed (wel steeds iets beter), ik weet niet of ik een hele dag kan lopen. Spiegelreflex ligt thuis, daar kan ik geen foto's mee maken. Maar goed, ik ga naar Rome.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Rebec
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rebec »

Dankjewel allemaal. Ik ben een jaar op reis en vind het fijn om een stad beter te leren kennen dan alleen een paar dagen de hoogtepunten te zien. Maar ik weet ook dat ik door moet als ik de westkust ook op mijn gemakje wil bekijken! En ja ze moeten maar gewoon gezellig bij mij langs komen!
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Vandaag een goede echo gehad! Beeb zit precies op de curve, alles lijkt goed :) Blij!!!
Sandervh
Reisexpert

Bericht door Sandervh »

Kijk eens aan goed nieuws!

Zelf gisteren ook m'n nieuwe roze pasje in ontvangst genomen (is intussen echt een speelgoed ding geworden....) En vandaag proefrit op een motor gemaakt. Had al afgesproken dat ik hem mee zou willen nemen als ie beviel. En dat deed ze! Jezus wat vet. Lesmotor was al een wereld van verschil, maar dit was weer een stapje verder. en dan is het geen eens een racemonster. Beetje tussen sport en tour in. (sportief uiterlijk maar met fijne rechte zit) Ik ben werkelijk verliefd geworden vandaag. Helaas zit er geen vakantie meer in dit jaar -O- maar dat maakt ze helemaal goed, zit er al over te denken om misschien volgend jaar lekker met de motor op vakantie te gaan.

Sorry dat ik zo enthousiast ben :@

Plaatje hoort erbij natuurlijk :)
Bijlagen
motor
motor
foto.JPG (111.09 KiB) 198 keer bekeken
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Je hoeft geen sorry te zeggen, juist leuk dat je zo enthousiast bent!

Reismeis fijn dat het goed gaat met de baby. Weet je nu ook al je een jongetje of meisje gaat krijgen? Die curves die geloof ik niet meer. Onze baby zat er ook op maar uiteindelijk was ze een kleintje met minder dan 3 kilo bij meer dan 40 weken.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Ik vind het enthousiasme ook leuk Sander!! :D

En ik denk dat ik misschien we de lichtste baby was ;) 1250 gram. Maar goed ik was er ook 2 mnd te vroeg. Het is goed gekomen, de kilo's zijn er weer aan alleen de lengte heb ik nog niet mee :P

Maar fijn dat alles goed gaat Reismeis en geniet van je vakantie!
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

@Reismeis: leuk dat alles goed gaat met de baby en met u ook. Hoe ver ben je nu?
@Menasil: Ik ben ook 2 maand te vroeg geboren maar ik woog als ik het goed heb 2050kg. Nog eens vragen aan mijn mama. Ik heb een hartstilstand gehad bij geboorte en ook echt zeer veel ziek geweest vroeger. Gelukkig viel later alles in de plooi.
@Sander: Leuk toch dat je een bepaalde droom die je op reis had hebt kunnen verwezenlijken. En goed dat alles met je examens enzo naar wens verliep en je nu een motor hebt gekochtt!! Doe toch maar voorzichtig aan.
Sandervh
Reisexpert

Bericht door Sandervh »

@zara doe zeker normaal erop. Wil nog oud worden :) Hard rijden is geen zak aan. beetje pittig optrekken wel, en gelukkig kan dat gewoon heel veilig bij heel veel stoplichten hier in nederland ;)

Vroeg me trouwens af. Komt er dit jaar een meeting? Weet dat voorgaande jaren die wel werd gehouden en lijkt me nog best grappig om de mensen achter de naampjes en de plaatjes een keer echt te ontmoeten. En vorig jaar is ie niet gehouden toch?
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Sander, staat je goed hoor, zo'n motor! :) Er kan altijd een meeting georganiseerd worden,

Bedankt voor jullie leuke reacties! Wij weten nu ook wat het is inderdaad :) Ik ben vandaag precies 20 weken.
Plaats reactie