Naar de Filipijnen na de orkaan?

Stel hier je overige vragen over Azië, die niet opgenomen zijn in de andere sub-forums van Azië. Denk hierbij aan: Japan, Myanmar, Filipijnen, Korea, Singapore en de Stannen in Midden Azië.
Plaats reactie
janw81

Naar de Filipijnen na de orkaan?

Bericht door janw81 »

Wij hebben gepland midden december 4 weken naar de Filipijnen te gaan voor onze huwelijksreis. Heeft iemand een idee of dit na de verschrikkelijke orkaan van afgelopen week überhaupt nog mogelijk is?
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Naar de Filipijnen na de orkaan?

Bericht door Tikva »

De filipijnen zijn ontzettend groot. Een flink deel is helemaal niet getroffen dus het zal er vanaf hangen waar je reis naar toe gaat.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Kennissen van me zaten tijdens de typhoon op Malapascua. Daar is het nu een ravage.

In het zuiden van Negros voeren de dag na de typhoon de duikboten al weer uit en is er nauwelijks schade (Dauin/Dumaguete). Ook op Cebu/bij Cebu City valt het erg mee.

Meer bronnen ter plekke heb ik niet :) Maar ik zou m'n vakantie niet annuleren vanwege de typhoon, hooguit de route een beetje aanpassen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
far2go

Bericht door far2go »

Natuurlijk kun je nog naar de Filipijnen, er zijn tenslotte meer dan 7000 eilanden. Ook Palawan is getroffen, maar niet zo erg. Cebu City is zo goed als oke, tenzij je naar het noorden van Cebu reist. Davao, op mindanao is ook niet getroffen en ook veilig. De visayas zijn natuurlijk niet te doen.
Als je niet zeker bent waar er allemaal schade is, blijf dan in Luzon, wij hebben er onlangs 3 weken rondgereisd en nog niet alles gezien. Wat waren jullie oorspronkelijke plannen.
gosternokke
Reiziger

Bericht door gosternokke »

Even een correctie het eiland Palawan is zelf niet getroffen door de supertyfoon, wel de eilanden vlak ten noorden van palawan, zoals Busuanga eiland , En ook Coron en Culion zijn zwaar getroffen.

slechts 3 % van de oppervlakte van Filippijnen is getroffen. Zwaarst getroffen zijn de eilanden
Samar & Leyte, Eiland Cebu= alleen het noorden getroffen omgeving van Bogo city. Op het eiland Panay= ook alleen het noorden getroffen, met name de provincies Aklan & Capiz. En ook de eilandjes Bantayan & Malapascua zijn zwaar getroffen. Het eiland Bohol is niet getroffen dor de tyfoon maar daar had eerder een zware aardbeving plaats, waarbij ook de enrgiecentrale is getroffen, het eiland werd sindsdien vanaf Leyte van stroom voorzien, maar door de tyfoon is ook de centrale op Leyte verwoest.

Goed alternativen voor het getroffen gebied zijn de mooie eilanden Siargao, Camiguin, of Samal

Ook het gebied in het zuiden van Luzon dat Caramoan heet is supermooi en nog nauwelijks door buitenlandse toeristen ondekt
In Filippijnen is er gelukkig geen massa toerisme www.wowphilippines.de
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

2 karma punten voor gosternokke, graag...
Past door de brievenbus : )
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
markvd

Bericht door markvd »

hallo
ik wil in april naar de filipijnen
en ook naar gtroffen gebieden zoals malapascua
kan iemand mij vertellen hoe de huidige situatie is in die gebieden
is het allemaal weer een beetje herstelt en op gebouwd daar
en is het openbaar vervoer weer een beetje op gang
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Weet niet de actuele situatie van deze gebieden, maar vaak zie je dat na een paar weken de eerste stappen naar herstel al weer worden gezet. Na een paar maanden blijven alleen de grootste dingen nog zichtbaar. De mensen moeten tenslotte (hoe verschrikkelijk het soms ook is) ook weer verder met hun leven (om te overleven).
Breedjeda

Bericht door Breedjeda »

Wellicht aansluitend op de vraag waarmee dit topic opende;

Hoe veilig zijn de Filippijnen?

Ik lees best veel 'horroverhalen' op het internet namelijk. En dan vooral met betrekking tot berovingen, rebellen en reizen door het land per boot en vliegtuig.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik heb niks van dat alles gemerkt, en ik heb ook ter plekke niet dergelijke verhalen van andere reizigers gehoord. Het viel me juist op dat mensen heel vriendelijk zijn, je niet proberen op te lichten en dat er geen standaard scams zijn.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
gosternokke
Reiziger

Ik ben er al vaak geweest in Filippijnen, en gelukkig nog geen nare dingen meegemaakt.

Maar de verhalen op internet zullen best wel kloppen. Manila heeft bijvoorbeeld gigantische krottenwijken, ga je daar snachts als toerist in, ja dan vraag je om overvallen te worden.

Wat rebellen betreft, klopt in het zuidwestelijk deel van Mindanao zijn moslim rebellen aktief, dus ga daar niet heen, staat ook op de site van Minbuza.

Binnenlandse vluchten zijn goed te doen, vrijwel allemaal nieuwe toestellen.

Veerboten zijn vaak echte wrakken, uit veiligheids overweging neem ik ze alleen op korte afstanden en overdag. langere afstanden vlieg ik.

Bussen zijn de laatste jaren sterk verbeterd, veel nieuwe bussen nu .

Ik zou het zeker geen onveilig land willen noemen
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje »

Ik ben net een week terug van een 12-daagse reis door de Filipijnen en heb me geen moment onveilig gevoeld.
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Ook hier geen idee waar die horor verhalen vandaag komen. Lees ook eens dit artkel:
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/fi ... 12393.html
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Breedjeda

Bericht door Breedjeda »

Hoop positieve reacties, dank!
gosternokke
Reiziger

markvd schreef:hallo
ik wil in april naar de filipijnen
en ook naar gtroffen gebieden zoals malapascua
kan iemand mij vertellen hoe de huidige situatie is in die gebieden
is het allemaal weer een beetje herstelt en op gebouwd daar
en is het openbaar vervoer weer een beetje op gang
Ik zag vandaag deze fotoos van Malapascua op internet. Zo te zien zijn er weer toeristen op het eiland, maar is men nog volop bezig met herbouw
http://www.abs-cbnnews.com/nation/regio ... aster-zone

men zal alles in het werk stellen neem ik aan op alles voor april in orde te krijgen. In april hebben de scholen in Filippijnen zomervakantie, dus men wil voor topseizoen klaar zijn
Plaats reactie