Hoe handig is een creditcard op reis?
Re: Welke creditcard Visa of Mastercard?
Ik heb ze beide en alleen een keer in Cambodja meegemaakt dat ze Mastercard niet accepteerden en Visa wel. Voor de rest overal de Mastercard gebruikt.
Bedankt voor je reactie! De aanvraag voor een MC is inmiddels de deur uit.
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Ik heb er zelf ook naar gekeken en pas een mastercard aangevraagd. Je betaald standaard jaarlijkse (of per kwartaal) kosten voor het hebben van de kaart. Mastercard was voor mij goedkoper dan Visa hierin. De gebruikerskosten van master zijn daarin weer duurder dan visa. Voor mij was de afweging dus vooral hoe vaak ik de kaart zou gaan gebruiken.
Ik gebruik de kaart alleen op reis en dan ook zoals je zelf zei alleen voor zaken dat niet met internetbankieren te betalen valt of als backup. Dus ik heb gekozen voor mastercard. Daarnaast zit ik bij de rabo en was mastercard het "huismerk". Om nou naar een andere bank te gaan voor een creditkaart die ik weinig gebruik? Me not gezien!
Voor de gebruikerspunten ben ik banger dat er helemaal geen ATM of iets dergelijks is dan dat er geen Mastercard wordt geaccepteerd.
Ik gebruik de kaart alleen op reis en dan ook zoals je zelf zei alleen voor zaken dat niet met internetbankieren te betalen valt of als backup. Dus ik heb gekozen voor mastercard. Daarnaast zit ik bij de rabo en was mastercard het "huismerk". Om nou naar een andere bank te gaan voor een creditkaart die ik weinig gebruik? Me not gezien!
Voor de gebruikerspunten ben ik banger dat er helemaal geen ATM of iets dergelijks is dan dat er geen Mastercard wordt geaccepteerd.
Not all those who wander are lost.
je hoeft voor Visa niet naar een bank of moeite te doen om deze aan te vragen. Je kan het ook zelf bij ICS aanvragen. Dat heb ik gedaan toen ik een Visa nodig had. Dat ging makkelijk. Er was ook een actie dat je hem jaar gratis mocht hebben. Daarnaast kun je ook via bepaalde bedrijven goedkoper aan een Visa komen zoals ANWB. Die hebben speciale actie voor leden. Ook dit kan je vinden via de website van ICS.
-
Creditcard aanvragen
Hallo allemaal,
binnenkort vertrek ik voor lange tijd naar Zuid-Oost Azië. Nu wil ik graag een creditcard aanvragen, aangezien dat daar makkelijker is voor betalingen van vluchten, overnachtingen en activiteiten.
Nu is het zo dat je bij het aanvragen van een creditcard een verplicht minimum inkomen nodig hebt. Mijn probleem is dat ik dat niet heb. Ik krijg per maand zo'n €700,- netto via mijn werkgever. Ik heb verder geen uitkeringen of andere inkomsten.
Heeft iemand een goede tip hoe ik toch aan een creditcard kan komen?
ik kan een creditcard lenen van mijn moeder, maar ik ben er dan niet zeker van of de betalingen dan worden geaccepteerd.
Ik hoor graag van u.
Vriendelijke groet,
Hans van Hintum
binnenkort vertrek ik voor lange tijd naar Zuid-Oost Azië. Nu wil ik graag een creditcard aanvragen, aangezien dat daar makkelijker is voor betalingen van vluchten, overnachtingen en activiteiten.
Nu is het zo dat je bij het aanvragen van een creditcard een verplicht minimum inkomen nodig hebt. Mijn probleem is dat ik dat niet heb. Ik krijg per maand zo'n €700,- netto via mijn werkgever. Ik heb verder geen uitkeringen of andere inkomsten.
Heeft iemand een goede tip hoe ik toch aan een creditcard kan komen?
ik kan een creditcard lenen van mijn moeder, maar ik ben er dan niet zeker van of de betalingen dan worden geaccepteerd.
Ik hoor graag van u.
Vriendelijke groet,
Hans van Hintum
- Michelle89
- Reisexpert
Re: Creditcard
Bij welke bank zit je? Ik had namelijk hetzelfde probleem, maar ik zit bij de ING en daar kan je gewoon een gratis creditcard aanvragen zonder dat je inkomen of iets moet opgeven. Ik heb deze nu al een aantal jaar en doet het overal prima! Het is namelijk gewoon een mastercard.
Toen ik nog studeerde heb ik een cc aan kunnen vragen doordat mijn vader borg stond (Rabobank). Maar dat is alweer heel wat jaartjes geleden, geen idee of dat nog kan. Wij hebben nu ook een Mastercard (via ABN), maar daar moesten wij wel ons inkomen opgeven.
Misschien iets bestellen bij Amazon en dan kiezen voor betalen met hun creditcard? Weet niet of er een check wordt gedaan.
Gek van reizen en eigenwijs om het onbekende te ontdekken. Wanneer de auto er niet kan komen, zal ik het lopend af moeten maken.
Vliegmaatschappijen checken regelmatig, ik zou niet zomaar tickets boeken met andermans kaart.Elrosso schreef:Misschien iets bestellen bij Amazon en dan kiezen voor betalen met hun creditcard? Weet niet of er een check wordt gedaan.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Ik bedoel dat je een creditcard kan aanvragen na een bestelling op Amazon. Dan betaal je je bestelling direct met "hun" creditcard en heb je er 1 in je bezit. Ik weet alleen niet of bij deze wijze van creditcard verkrijgen er wordt gekeken naar je financiele situatie.Jenny schreef:Vliegmaatschappijen checken regelmatig, ik zou niet zomaar tickets boeken met andermans kaart.
Gek van reizen en eigenwijs om het onbekende te ontdekken. Wanneer de auto er niet kan komen, zal ik het lopend af moeten maken.
-
Ik zit bij de ABN Amro bank. En daar willen ze dat ik een minimum inkomen van €1150,- netto heb.Michelle89 schreef:Bij welke bank zit je? Ik had namelijk hetzelfde probleem, maar ik zit bij de ING en daar kan je gewoon een gratis creditcard aanvragen zonder dat je inkomen of iets moet opgeven. Ik heb deze nu al een aantal jaar en doet het overal prima! Het is namelijk gewoon een mastercard.
Mijn moeder heeft een creditcard, maar ik kan niet met haar creditcard bij de low cost airlines (Tigerair, AirAsia en Jetstar) boeken omdat de naam op de creditcard niet overeen komt met mijn naam op het ticket.
Heb zonet een e-mail naar de bank gestuurd met de vraag of mijn ouders gerant kunnen staan. Ben benieuwd of dit mogelijk is. Mijn ouders hebben een vast inkomen die rond modaal liggen.
Verder zit ik ook te kijken naar een prepaid creditcard. Ik kwam uit op Viabuy.com. Ik vroeg me af of iemand hiermee ervaring heeft?
-
Ik zit bij de Rabobank (volgens mij nog wel een studentenrekening of jongerenrekening), maar daar heb ik ook geen minimum inkomen nodig.
Mijn vader heeft al jaren een creditcard via de anwb en werkt uitstekend. Je moet sowieso lid zijn van de anwb (maar die kan je voor 17,50 geloof ik worden). Of je een minimuminkomen nodig hebt weet ik niet >> https://www.anwb.nl/creditcard
Mijn vader heeft al jaren een creditcard via de anwb en werkt uitstekend. Je moet sowieso lid zijn van de anwb (maar die kan je voor 17,50 geloof ik worden). Of je een minimuminkomen nodig hebt weet ik niet >> https://www.anwb.nl/creditcard
Voor de ANWB cc moet je ook je inkomen opgeven, deze hebben wij ook jaren gehad (en is ons overigens prima bevallen).
maak samen met je vader en/of moeder een afspraak bij de bank. En leg de situatie uit. Vaak kunnen ze dan wel iets regelen, bijv. met een regeling dat je ouders garant voor je staan.
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
-
- Vakantieganger
Het GWK heeft van die prepaid creditcards, ik heb er zelf geen ervaring mee, maar wellicht is dat een optie!