Hoeveel geld nodig voor Australië?

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
zaratoestra
Reisexpert

Re: +- Dagbudget Australie

Bericht door zaratoestra »

Die 85 euro per persoon per dag, zit daar dan ook je vliegticket van Europa naar Australie in??
Francine
Reisexpert

Bericht door Francine »

Ja. Echt alles.
Metor
Wereldreiziger

Bericht door Metor »

In november 2 weken een road trip gedaan terwijl we in Oz verbleven. We zijn van Melbourne naar Alice Springs (en weer terug!) gegaan in 2 weken tijd. Auto konden we lenen en kosten was dus brandstof, overnachting en voeding. We hebben alleen maar op unpowered campings gestaan of wild gekampeerd. Op 2x na zelf alles gekookt en niet uitgegaan oid.
We waren bijna Aus$70 pp kwijt! Brandstof in de outback tikt heel hard aan en ook voedsel is niet goedkoop. We hadden nog wel grote aankopen in Melbourne en Alice Springs gedaan om de kosten te drukken.
Minder rijden is goed voor je dagbudget ;)
zaratoestra
Reisexpert

Bedankt voor jullie reacties!! Ik hoop toch echt met die 70 euro voor 2 personen toe te komen hoor. Als dit niet lukt kunnen we meer spenderen. Maar dat gaat natuurlijk allemaal van ons Azie budget af.
Francine
Reisexpert

Bericht door Francine »

Brandstof verschilt idd aardig per plek. Zeker langs de GRR is duur.
Metor
Wereldreiziger

Bericht door Metor »

zaratoestra schreef:Bedankt voor jullie reacties!! Ik hoop toch echt met die 70 euro voor 2 personen toe te komen hoor. Als dit niet lukt kunnen we meer spenderen. Maar dat gaat natuurlijk allemaal van ons Azie budget af.
70 euro pd voor 2 personen? Ik durf hard op te zeggen dat dat niet mogelijk is in Australie.
zaratoestra
Reisexpert

Onze camperhuur zit hier niet bij inbegrepen hé. Enkel camperen, eten en brandstof. Wij hebben 7.5 weken de tijd om van Perth naar Darwin te gaan.
Enfin, we zien het ter plekke wel. Binnen enkele maanden weet ik meer :-)
babbeloebaa
Vakantieganger

Bericht door babbeloebaa »

Ik ben ook benieuwd waarom €70 voor 2 personen nie lukt.
Wij hebben de vliegtickets en campers en jeep al betaald, dus dit reken ik niet bij de dagprijs.
Wij willen het met €90 voor 2 personen reden. Daarvan willen we dus het eten/drinken, brandstof en leuke dingen van betalen.
Dit lukt dus niet?!?
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

babbeloebaa schreef:Wij willen het met €90 voor 2 personen reden. Daarvan willen we dus het eten/drinken, brandstof en leuke dingen van betalen.
Dit lukt dus niet?!?
Ligt er helemaal aan hoe je het uitgeeft. Ik raad je aan om het boek "Camps 6" te kopen daar staan goedkope en gratis kampeerplekjes in, dat scheelt dan al veel want sommige campings kosten zo $30-$40 en dat is dan al een aardig hap uit je budget.

Het kan zeker lukken, is erg persoonsgebonden wat je budget is. Wees je bewust wat je waar uitgeeft. Sla bijvoorbeeld eten en benzine in voor je de afgelegen plekken opzoekt want daar zijn die dingen veel duurder. Kan soms de helft schelen.

Qua leuke dingen, heb je het natuurlijk helemaal zelf in de hand en kun je je activiteiten aan je budget aanpassen.

Veel plezier!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Metor
Wereldreiziger

Bericht door Metor »

Even puur voor het idee qua kosten:
Campers en jeeps verbruiken veel brandstof (rijden ongeveer 1 op 5). In Oz betaal je tussen de 1,5 tot 2,5 dollar per liter. Ik neem voor het gemiddelde dus $2 per liter. Je legt hele grote afstanden af, dus neem voor het gemak 200 kilometer per dag. Dan ben je dus al $40 dollar kwijt. Eten als je zelf kookt en bij grote supermarket alles inslaat dat zit je rond de $150 per week voor een stel. Dat is dus wederom $20 per dag. Je kan op heel veel plekken wil camperen wat goed is voor je budget, lukt dat niet dan betaal je meestal $30 per nacht. Opgeteld $70 dan heb je nog niets gedaan een keer buiten de deur eten, kopje koffie gehaald of wat dan ook.
Voor €90 kan je een heel eind komen, zeker als vervoer is betaald, maar dat is wel erg budget onderschat het niet.
Heb 2x gereisd door Oz afgelopen jaar beide keren met camper. 1x 4 weken met 4 personen en 1x 2 weken met 2 personen. Over 4 weken waren we €50 pp kwijt en over 2 weken €65 pp.
In beide gevallen 2x uiteten en de rest zelf koken, zoveel mogelijk wildcamperen en op de kosten gelet.
Keertje surfen, snorkelen, duiken, uluru bezoeken of wat dan ook en het gaat rap met je dollars.
FourForTravel
Reiziger

Budget reis australie

Bericht door FourForTravel »

Hallo,

Ik zal ons eerst even voor stellen. wij zijn een groep van 4 personen die graag willen gaan backpacken. nu hebben wij wel een aantal vragen waar mij zelf geen antwoord op kunden vinden. vandaar dat wij jullie hulp willen vragen.

Het zit namelijk zo. ons doel is om eerst 3 maanden te gaan werken in australie en daarmee P.P minimaal 6000 dollar bij elkaar te sparen. daarnaast hebben wij zelf nog minimaal 2000 op zak dat wil zeggen dat we minimaal na de 3 maanden werken een budget hebben van 8000 dollar. van dat geld stoppen we alle 4 tussen de 1500 en 2000 in een grote pot. dan komt dat uit op een totaal bedrag van tussen de 6000/8000 dollar. van dit geld in de pot betaalen wij de dingen voor die je als groep doet dus de leuke activiteiten die je kan doen. het geld wat we zelf hebben is voor eten drinken en een keer uitgaan etcetera.

Wat willen we doen na de 3 maanden werken in australie: we gaan een auto kopen en daar willen wij australie mee verkennen. slapen doen we grotendeels in een tentje. ook willen we wel is een hostel om lekker in een bed e slapen. we willen veel van de natuur zien en ook graag hier en daar een uitgaan of een party pakken.

Na de 3 a 4 maanden in australie geweest te zijn willen wij 1 a 2 maanden door naar indonesie om het daar te verkennen.

na de trip in indonesie willen we nog naar de philippijnen 1 maand ongeveer daar woont namelijk familie van mijn vriendin.

daarna door naar new zeeland om daar nog 2 maanden maanden te gaanw erken en dan nog 1 a 2 maanden rondreizen.

de vragen:
Hoeveel budget hebben wij nodig voor australie de 3 maanden dat we gaan rondtrekken?
Hoe duur is australie?
Hoeveel budget is er voor indonesie nodig 1 a 2 maand?
Hoeveel budget voor de philippijnen 1 maand?
Hoeveel voor new zeeland 2 maanden werken. 1 a 2 maanden rondreizen?

hebben jullie nog tips en triks.

mvg,
michael
Metor
Wereldreiziger

Re: Budget reis australie

Bericht door Metor »

In het kort:
- Budget Oz, €50 p.d.p.p, dus voor een 3 maanden €4500
- Oz is duurder dan Nederland
- Budget Indonesie, €25 p.g.p.p, dus €1500 voor 2 maanden
- Budget filipijnen, €30 p.g.p.p, dus €900 voor 1 maand
- budget NZ €40 p.g.p.p, dus €1200 per maand.
Dit uiteraard zonder vliegtickets en grote uitgaven zoals skydiven, duiken, zwemmen met dolfijnen, etc.

Met AU$8000=€5500 kom je denk ik wat te kort om 3 maanden door Oz te reizen, 3 maanden naar Azie te gaan en 2 maanden NZ bereizen.
Behalve als het werken ook onder die reis tijd valt en het daadwerkelijk rondreizen doir Oz en NZ dus korter is.
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Hi,

Even een opmerking mbt wat je denkt te kunnen sparen...

Het minimum uurloon in Australie ligt rond de $17 bruto. Stel dat je meteen een baantje vindt (wat zeker niet makkelijk is op veel plekken) en je verdient $20 per uur dan verdien je rond de $800 bruto per week. Daarvan hou je iets van $500-600 over... Dan wordt $500 per week sparen toch best moeilijk aangezien de levenskosten in Australie niet goedkoop zijn. Boodschappen kosten al snel $100 per week p.p. en het ligt er aan waar je bent maar om een kamer te huren ben je ook al snel $100-$200 per week kwijt en dan heb je nog niets leuks/extra's gedaan.
Nu krijg je uiteindelijk je belastinggeld terug maar dat is pas aan het einde van het financiele jaar (juli) en je kunt je superannuation terugvragen maar dat kan pas als je het land verlaat.

Some food for thought...

Groetjes
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
FourForTravel
Reiziger

Bericht door FourForTravel »

we zullen het meest in een tentje gaan slapen omdat we een auto willen kopen en daar australie mee willen verkennen. het eten doen we gezamelijk. dus hier kan goed op bespaard worden. het werk wat we gaan doen de 3 maanden verwachten we niet dat we veel geld gaan uitgeven. na het werken willen we dus 3 a 4 maanden gaan rondtrekken in australie.

voordat we naar azie gaan willen we meschien nog even 1 maand gaan werken om extra geld mee te nemen naar azie.

de planning is dus.
3a4 maanden australie backpacken (3 maanden werken)

2 maanden azie

2 maanden new zeeland waarvan 1 maand werken

kunnen jullie een budget geven voor deze reis hoeveel in totaal ben je ongeveer kwijt.
Metor
Wereldreiziger

Bericht door Metor »

Jazeker, ik heb het in mijn 1e reactie al voor je uitgerekend. Ongeveer €8000 ben je kwijt exclusief vliegtickets. En zonder dure activiteiten.
Backpacken in Oz en NZ, ook met een tentje is niet goedkoop. Vergeet niet dat de aanschaf van een auto je ook geld kost en het onzeker is hoeveel je ervoor terug krijgt.
En zoals door Kims gesteld moet je ervan uitgaan dat het 2 tot 4 weken duurt voordat je een baan vindt. Die periode kost je dus ook het nodige.

Zelf zou ik voor zo'n reis €12000 per per persoon rekenen.
Plaats reactie