Feesten in Latijns Amerika

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Chief
Vakantieganger

Feesten in Latijns Amerika

Bericht door Chief »

Beste,

Ik kom net terug uit Sri Lanka en ben mijn eigen nu aan het oriënteren voor mijn volgende trip. Ik wil in juni / juli 4 weken gaan rondtrekken in een land in Latijns Amerika. Heb al wat landen in gedachten, maar wil eerst graag jullie mening horen.

Het moet een land zijn met een goede partyscene, het liefst elke dag een feestje tot in de vroege uurtjes ;) Ik vind het leuk om met andere backpackers, maar ook met de lokale bevolking te feesten. Het liefst strandfeestjes, maar in steden is ook goed, als er 's avonds maar wat te doen is :) museums geef ik niet zoveel om, maar mooie landschappen, mooie / gezellige steden en mooie stranden vind ik wel belangrijk.

Het enige probleem, ik spreek geen woord Spaans. maar wil toch ook graag locals ontmoeten. Welke landen zijn dan de beste keus? Ik heb er geen problemen mee om in de wat meer toeristische plaatsen te zitten als ze daar beter Engels spreken, aangezien daar meestal ook wel wat feestjes te vinden zijn.

dus:
criteria 1: er moet 's avonds wat te beleven zijn, lekker uitgaan, het liefst een strandfeestje tot in de vroege uurtjes.
criteria 2: natuur, landschappen, stranden of tempels met de "wow" factor.
criteria 3: makkelijk contact met leuke locals.
criteria 4: een land waar je met Engels ook wel rond kan komen, al is het al maar op de toeristische plaatsen.

Ook vind ik contact met andere backpackers belangrijk, dit miste ik in Sri Lanka nogal op veel plaatsen. Veel andere reizigers waren best op zichzelf, stelletjes, gezinnen, enz. En 's avonds was er niks te doen. Daarom hoor ik graag van jullie wat een goede keus is om veel andere mensen te ontmoeten om 's avonds lekker mee opstap te gaan.

Graag hoor ik van jullie

Met vriendelijke groet,
Chief
Vakantieganger

Re: beste land latijns amerika voor feest en engels communic

Bericht door Chief »

Oja, en als het allemaal voor een mooie prijs kan is ook wel prettig :X
HendrikHerman
Reiziger

Bericht door HendrikHerman »

Máncora, Peru is one of your options.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Belize is een goed optie omdat Engels daar gewoon de officiële taal is. De locals zijn super aardig en relaxt en een feestje ga je wel vinden. Belize is alleen wel wat duurder dan wat andere landen in de regio.
Mexico en dan vooral het yucutan gedeelte is ook een prima optie voor wat je zoekt.

Ik zou je aanraden vliegen naar Cancun, stoppen in backpacker plekken als tulum met supermooie stranden en leuke ruines, naar Belize, naar guatemala voor tikal en dan als je een beetje avontuurlijk bent de doorsteek maken naar Mexico via de grens met bonampak dan kom je bij Palenque weer een beetje in de bewoonde wereld en kan je weer doorreizen via o.a. Merida naar Cancun. Er zijn ook backpackers die in 4 weken een grotere ronde maken door Guatemala maar als je genoeg strand en party time wil hebben zou ik dit aanraden.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Chief
Vakantieganger

Bericht door Chief »

Beste,

Bedankt voor de snelle reacties!

En landen als Colombia, Panama, Costa Rica of Nicaragua?

Hier hoor ik ook goede verhalen over.. met name Colombia!

Al weet ik niet hoe het zit met de partyscene in Panama, Costa Rica en Nicaragua.. hoor alleen dat het echt super mooi schijnt te zijn :)

Waar vind ik toch echt de meeste feestjes! welk land heeft echt de beste party-scene in Latijns Amerika! Dat vind ik toch wel het belangrijkste van allemaal :) Ik gok Brazilie, alleen denk ik dat het in die periode nogal duur zal zijn i.v.m. WK, dus liever wat andere opties.

Om nou echt voor Belize te kiezen puur omdat iedereen daar Engels praat zie ik niet zo zitten, Ik neem aan dat ik in andere landen met Engels ook wel uit de voeten kan? of zit ik er nu naast.. hoor hier veel gemixte verhalen over.. De plaatselijke jongeren die een opleiding hebben gevolgd en op feestjes rondhangen zullen toch wel Engels praten ofniet? Of is het echt moeilijk om locals te vinden om een praatje mee te maken en een fles whiskey mee te delen ;)

Graag hoor ik van jullie :)
Chief
Vakantieganger

Bericht door Chief »

En het moet ondanks het feesten toch nog redelijk betaalbaar zijn.. Heb 'n budget van +/- 2000,- voor 4 weken, maar zoals ik al zei wil echt veel opstap, en niet overal op hoeven te letten :)
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Chief schreef:En het moet ondanks het feesten toch nog redelijk betaalbaar zijn.. Heb 'n budget van +/- 2000,- voor 4 weken, maar zoals ik al zei wil echt veel opstap, en niet overal op hoeven te letten :)
Is dat met of zonder vliegticket?

Vliegen kost al snel 800-1000 euro (afhankelijk van de periode), wat betekent dat je 1000-1200 euro hebt voor een maand reizen als het ticket er nog af moet. Dat is 30-40 euro per dag. Als je in je eentje reist, geen kamer en vervoer kan delen en veel wilt feesten is dat niet heel ruim...
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Chief
Vakantieganger

Bericht door Chief »

Dit zou dan exclusief vliegticket zijn.. dus 2000,- om daar te genieten en +/- 1000 voor vliegticket..
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Mission impossible zonder Spaans....

Maar anders: Colombia, Ecuador, Peru. Vergeet Brazilie maar......
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Wat ik me dan toch eigenlijk afvraag: waarom helemaal die kant op als het om strand en feest draait?
Chief
Vakantieganger

Bericht door Chief »

@ el nido,

Is dit echt een probleem? ook in de grotere steden of toeristische gebieden? niet iedereen hoeft Engels te spreken.. maar zijn er geen landen waar het "wel te doen" is om Engels pratende bevolking te vinden?

@ Wizardofoss

Waarom niet ?? ..
goedkoopvliegenclub
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door goedkoopvliegenclub »

Na reis ervaring in meerdere Latijns Amerikaanse landen en (helaas) niet Spaans sprekend. Dit is mij ondanks cursussen Spaans niet gelukt. Kan ik je zeggen dat je er op moet rekenen dat 95% van de mensen geen Engels spreken. Ga er zelfs maar vanuit dat het personeel in je hotel geen Engels spreekt. IK communiceer meestal met wat losse woordjes en 'handen en voeten' en als het echt te moeilijk wordt Google Translate of een zak vertaalcomputertje. Dit laatste levert ook leuke situaties op :) !!. En echt alles wat ik wil is me altijd gelukt.

Maar wil je echt dat mensen Engels spreken dan moet je toch naar Belize of 1 van de Engels sprekende Caribische eilanden (bijvoorbeeld Jamaica)
http://www.goedkoopvliegenclub.nl
Met al het laatste nieuws over low cost vliegen
Appieke

Bericht door Appieke »

WizardOfOss schreef:Wat ik me dan toch eigenlijk afvraag: waarom helemaal die kant op als het om strand en feest draait?
Ik had net hetzelfde idee. Ga naar Ibiza ofzo? Lloret de Mar? Bespaar je veel tijd en geld voor de vliegtickets, en je hebt uw stranden en party's veel goedkoper. Of drink het op, dan heb je er nog meer aan.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Ja, geen Spaans is echt een probleem. Het kan wel hoor, maar dan zal het voornamelijk feesten worden met Engelstalige backpackers enzo (Australiërs enzo zijn hopeloos als het om Spaans gaat). Hier en daar is wel een local te vinden die wat Engels spreekt, maar zoals iemand anders ook al zei: 95% niet.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Maar las het nog eens na. Elke dag een feestje?? Zou niet weten waar. Ja, Cusco in Peru misschien, maar dat is maar 1 plaats. Je noemt ook Brazilië. Dan moet ik je toch ff waarschuwen. Als je naar een plaats als Fortaleza zou gaan (zelf gelukkig niet geweest), dan kom je waarschijnlijk voornamelijk hoertjes tegen op je strandfeestjes. Dat land is net zo ranzig als Thailand.....
Plaats reactie