Vragen over auto kopen in Australië
- Ron
- Reisexpert
- Contacteer:
heb nu al 2x de carmarket gemaild maar krijg niks terug.
leen85 als jullie weer in sydney komen zou je dan eens willen vragen of het waar is dat ze sluiten.
en ons het hier willen laten weten.
dankje
leen85 als jullie weer in sydney komen zou je dan eens willen vragen of het waar is dat ze sluiten.
en ons het hier willen laten weten.
dankje
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
http://www.rocomo.nl
Wij zullen pas in november terug in Sydney zijn om onze auto te verkopen. En net omdat we dit gehoord hadden zouden we graag weten of het zo is of niet. Dus als er mensen binnenkort in Sydney zijn mogen ze dit altijd laten weten.
Anders, mensen die geinteresseerd zijn in een Toyota Landcruiser mogen ze altijd eens onze site checken, bij de eerste foto s kan je onze auto bewonderen. We zijn bereid de auto (en het kampeergerief erbij) eind oktober, begin november te verkopen.
Groetjes
Leen en Jean-Paul
onze site ; leenenpollie.aroundtheglobe.be
Anders, mensen die geinteresseerd zijn in een Toyota Landcruiser mogen ze altijd eens onze site checken, bij de eerste foto s kan je onze auto bewonderen. We zijn bereid de auto (en het kampeergerief erbij) eind oktober, begin november te verkopen.
Groetjes
Leen en Jean-Paul
onze site ; leenenpollie.aroundtheglobe.be
auto of camper
hallo.
Ik wil in mei met zn 2e voor 2 maanden de oostkust van Australie bezoeken.
Beginnen in Sydney en eindigen in Darwin.
Is het een goed idee om dit hele stuk met de auto/camper af te leggen?
En wat is beter/leuker met een camper of een auto?
Groetjes..
Ik wil in mei met zn 2e voor 2 maanden de oostkust van Australie bezoeken.
Beginnen in Sydney en eindigen in Darwin.
Is het een goed idee om dit hele stuk met de auto/camper af te leggen?
En wat is beter/leuker met een camper of een auto?
Groetjes..
Re: auto of camper
Ligt er een beetje aan of je gaat huren of gaan kopen. Als je gaat huren is het misschien gemakkelijker een camper te nemen. Destijds was het als je niet langer dan 5 a 6 weken met het ding rond ging trekken en je geen tijd had om op de verkoop te wachten huren interessant was. Het is sowieso erg leuk om met eigen vervoer Australië rond te trekken, maar de afstanden zijn echt enorm lang. Onderschat dat zeker niet.
Als je gaat kopen, kun je een stationwagon overwegen. Hier kun je dus prima overal komen en kun je ook in slapen. Het is wel wat trickyer met je spullen (maar dat heb je met een camper ook).
Heb je de artikeltjes al gelezen over de manier van reizen door Australië?
Als je gaat kopen, kun je een stationwagon overwegen. Hier kun je dus prima overal komen en kun je ook in slapen. Het is wel wat trickyer met je spullen (maar dat heb je met een camper ook).
Heb je de artikeltjes al gelezen over de manier van reizen door Australië?
Ik weet niet hoe oud je bent, maar onder de 21 is het huren van een auto/camper wel wat moeilijker dan wanneer je 21+ bent. Het is wel mogelijk, alleen moet je wast harder zoeken.
Liever één backpack op je rug, dan twee op zolder!
Hey hallo!
Ik weet niet wat jullie budget is voor het huren / kopen van een auto. En of je voor gemak gaat of dat je er enigszins tijd in wil stoppen. Je kan makkelijk in Sydney een campervan of auto kopen (check Gumtree.com.au), maar dan moet je wel weer rekening houden dat je ook tijd hebt om de auto weer te verkopen en eventueel kosten hebt als er iets kapot gaat. Voordeel: Je hebt je eigen auto waar je alles mee kan doen en als je hem verkoopt heb je nog wat geld over om leuke dingen mee te doen.
Dan is een campervan voor mij idealer dan een auto. Hier heb je een 2 persoonsbed in en je hebt meestal een klein keukentje. Daarnaast kan je langere afstanden afleggen met een campervan. Deze heeft een grotere tankinhoud dan een gewone auto. De benzine is in vergelijking met andere staten, erg goedkoop in Queensland. Dus daar bof je wel mee! Een gewone auto is natuurlijk wel goedkoper om aan te schaffen, voor 500 tot 3000 dollar. En voor een campervan ben je toch zo'n 2000 tot 4500 kwijt.
Mocht je niet willen kopen, kan je nog altijd huren. Wicked campervans zijn een grote hit in Australie. Maar voor 2 maanden ben je ook hier tussen de 2500 en de 3000 dollar kwijt. Campette, Jucy en Hippie zijn nog een aantal verhuurbedrijven. Ik hoop dat je hier wat aan hebt!
Groetjes Revy
Ik weet niet wat jullie budget is voor het huren / kopen van een auto. En of je voor gemak gaat of dat je er enigszins tijd in wil stoppen. Je kan makkelijk in Sydney een campervan of auto kopen (check Gumtree.com.au), maar dan moet je wel weer rekening houden dat je ook tijd hebt om de auto weer te verkopen en eventueel kosten hebt als er iets kapot gaat. Voordeel: Je hebt je eigen auto waar je alles mee kan doen en als je hem verkoopt heb je nog wat geld over om leuke dingen mee te doen.
Dan is een campervan voor mij idealer dan een auto. Hier heb je een 2 persoonsbed in en je hebt meestal een klein keukentje. Daarnaast kan je langere afstanden afleggen met een campervan. Deze heeft een grotere tankinhoud dan een gewone auto. De benzine is in vergelijking met andere staten, erg goedkoop in Queensland. Dus daar bof je wel mee! Een gewone auto is natuurlijk wel goedkoper om aan te schaffen, voor 500 tot 3000 dollar. En voor een campervan ben je toch zo'n 2000 tot 4500 kwijt.
Mocht je niet willen kopen, kan je nog altijd huren. Wicked campervans zijn een grote hit in Australie. Maar voor 2 maanden ben je ook hier tussen de 2500 en de 3000 dollar kwijt. Campette, Jucy en Hippie zijn nog een aantal verhuurbedrijven. Ik hoop dat je hier wat aan hebt!
Groetjes Revy
-
- Reiziger
gemiddeld drinken campers nogal wat benzine; auto's doen het wat rustiger aan.
voordeel van een camper is dat je je "huis" bij je hebt, bij een gewone auto is dit niet het geval, alhoewel een stationwagon aardig als huis gebruikt kan worden (en met een enkele gasbrander in de kofferbak heb je ook je eigen keuken aan boord)
slaapplaatsen zijn niet altijd en overal gratis...
let ook op dat je een 4WD nodig hebt als je boven Cairns komt!! serieus, cape trib wil je niet doen met een camper met 2 WD (heb het zelf ervaren...) en de omgeving van Mt Isa is ook niet echt happy voor je autootje
enjoy the preparation for your trip! (it's half the fun!)
voordeel van een camper is dat je je "huis" bij je hebt, bij een gewone auto is dit niet het geval, alhoewel een stationwagon aardig als huis gebruikt kan worden (en met een enkele gasbrander in de kofferbak heb je ook je eigen keuken aan boord)
slaapplaatsen zijn niet altijd en overal gratis...
let ook op dat je een 4WD nodig hebt als je boven Cairns komt!! serieus, cape trib wil je niet doen met een camper met 2 WD (heb het zelf ervaren...) en de omgeving van Mt Isa is ook niet echt happy voor je autootje
enjoy the preparation for your trip! (it's half the fun!)
Home is where the heart is, away is where the soul sings!
Zelf heb ik een station wagon (Ford EL Falcon GLi / 4 liter v6 / 1997) van de week aangeschaft (was een koopje voor dat model
). Vandaag ga ik hem ophalen.
Heb er bewust voor gekozen dat als het nodig is, dat ik erin kan blijven slapen. En de motor is sterk genoeg om in de wat mindere wegen rond te rijden. En achterwielaandrijving is altijd beter dan voorwielaandrijving. 

-
- Reiziger
ah.. I love Ford Falcons.. or the new Ute
why can't you buy these cars in NL? ....

Home is where the heart is, away is where the soul sings!
Haha inderdaad, er rijden hier prachtige wagens. Holden is trouwens in het Nederlands Opel. Alleen hebben ze hier in Australië andere modellen erbij (zoals je al zei de Ute). En inderdaad ik ben ook dol op de Fords hier. Zal even een fotootje voor je maken zodra ik hem opgehaald heb. 

-
- Wereldreiziger
- Contacteer:
Hi!
Voor 2 maanden zou ik zo ie zo niet gaan kopen maar huren. Met kopen ben je te veel tijd kwijt aan het zoeken van een auto en verkopen van een auto. Plus pech onderweg sleurpt te veel van je tijd op als je maar 2 maanden hebt, bij huren krijg je een vervangende auto.
Heb zelf 3 maanden gereden met een Ford Falcon Station, ideale backpackersauto!! Lekker groot, kon er alles in kwijt en heeft ons overal zonder problemen gebracht.
Boven Cairns naar Cape Trib is inderdaad niet echt te doen met een camper maar je moet daar zo ie zo een 4Wd hebben wil je uberhaupt verder komen naar Cooktown. Bij Mount Isa weeet ik niet waar je problemen zou moeten ervaren met een camper. Heb daar ook gereden maar heb zat campers gezien dus weet niet welk stuk dan moeilijk begaanbaar is.
Onze volgende trip naar Australie gaan wij met de camper doen. Van Perth naar Darwin. Ook omdat de accomodatie daar wat minder is en wij deze keer niet van hostel naar hostel willen rijden maar lekker zelf willen bepalen waar we gaan staan.
En dat gezeul van je spullen in en uit de auto halen
Er is beiden wat voor te zeggen vind ik. Met een camper heb je denk ik net iets meer vrijheid maar daar betaal je dus ook meer voor. Maar slaapplaatsen in een hostel moeten ook betaald worden en benzine ook ongeacht of je in een auto rijdt of een camper. Ik denk dat als je 2 maanden met een camper rijdt het wel te doen is. Voor een langere periode zou ik het niet doen, kost veels te veel geld.
Cheers
Larissa
Voor 2 maanden zou ik zo ie zo niet gaan kopen maar huren. Met kopen ben je te veel tijd kwijt aan het zoeken van een auto en verkopen van een auto. Plus pech onderweg sleurpt te veel van je tijd op als je maar 2 maanden hebt, bij huren krijg je een vervangende auto.
Heb zelf 3 maanden gereden met een Ford Falcon Station, ideale backpackersauto!! Lekker groot, kon er alles in kwijt en heeft ons overal zonder problemen gebracht.
Boven Cairns naar Cape Trib is inderdaad niet echt te doen met een camper maar je moet daar zo ie zo een 4Wd hebben wil je uberhaupt verder komen naar Cooktown. Bij Mount Isa weeet ik niet waar je problemen zou moeten ervaren met een camper. Heb daar ook gereden maar heb zat campers gezien dus weet niet welk stuk dan moeilijk begaanbaar is.
Onze volgende trip naar Australie gaan wij met de camper doen. Van Perth naar Darwin. Ook omdat de accomodatie daar wat minder is en wij deze keer niet van hostel naar hostel willen rijden maar lekker zelf willen bepalen waar we gaan staan.
En dat gezeul van je spullen in en uit de auto halen

Er is beiden wat voor te zeggen vind ik. Met een camper heb je denk ik net iets meer vrijheid maar daar betaal je dus ook meer voor. Maar slaapplaatsen in een hostel moeten ook betaald worden en benzine ook ongeacht of je in een auto rijdt of een camper. Ik denk dat als je 2 maanden met een camper rijdt het wel te doen is. Voor een langere periode zou ik het niet doen, kost veels te veel geld.
Cheers
Larissa
'The world is a book, of which those who stay in one place read only one page'
-
- Wereldreiziger
- Contacteer:
p.s: Ik heb de campings over het algemeen als super ervaren! Je komt backpackers tegen maar ook australiers die op vakantie zijn. Altijd gezellige mensen!Super leuk dus!
Auto kopen.... Waarom wel? waarom niet?
Hoi mensen,
Over een paar maandjes wil ik voor een jaartje naar australie vertrekken om te gaan backpacken.
Ik zit nog in twijfel of ik daar een auto wil gaan aanschaffen of niet.
Op internet vind ik veel positieve verhalen van mensen die een auto gekocht hebben, maar ik vind eigenlijk nooit verhalen over mensen die er bewust voor gekozen hebben om geen auto te kopen.
Dus vandaar de vraag waarom wel? waarom niet?
Groet
Over een paar maandjes wil ik voor een jaartje naar australie vertrekken om te gaan backpacken.
Ik zit nog in twijfel of ik daar een auto wil gaan aanschaffen of niet.
Op internet vind ik veel positieve verhalen van mensen die een auto gekocht hebben, maar ik vind eigenlijk nooit verhalen over mensen die er bewust voor gekozen hebben om geen auto te kopen.
Dus vandaar de vraag waarom wel? waarom niet?
Groet
- bolletjeom
- Reisexpert
Re: Auto kopen.... Waarom wel? waarom niet?
pfff..waarom niet. Nou dan moet ik heel hard nadenken want ik kan alleen maar redenen bedenken om er wel 1 te kopen
Het enige wat ik kan bedenken is het kleine kleine risico dat je net gekochte auto het begeeft en je dus het geinvesteerde geld kwijt bent.
wel..vrijheid!!!!!!! al het mooie van Australie ligt weg van de snelweg en buiten de steden
Het enige wat ik kan bedenken is het kleine kleine risico dat je net gekochte auto het begeeft en je dus het geinvesteerde geld kwijt bent.
wel..vrijheid!!!!!!! al het mooie van Australie ligt weg van de snelweg en buiten de steden
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
-
- Wereldreiziger
- Contacteer:
Re: Auto kopen.... Waarom wel? waarom niet?
Waarom wel waarom niet...tsja is persoonlijk denk ik. Ik ben een voorstander van een auto kopen/huren ( huren als je korte tijd in Australie bent of als je alleen maar bepaalde trajecten wilt rijden) Dit omdat zoals al gezegd al het mooie van australie ver van de steden ligt en in afgelegen gebieden waar je zonder eigen vervoer heel moeilijk komt. Vrijheid blijheid! Je kunt gaan en staan waar je wilt en wanneer je wilt. Je hoeft geen dure tours te boeken want je kunt er makkelijk zelf heen rijden.
Er zijn mensen die bewust kiezen om geen auto aan te schaffen. Sommigen vinden het te duur, anderen zijn bang dat er wat er gebeurt en vinden het niet prettig om ( als je alleen reist) in je eentje in een auto rond te crossen. Weer anderen vinden het risico te groot op schade, het zorgen voor benzine etc etc. Sommigen hebben nog geen rijbewijs en kunnen niet kiezen om een auto te kopen. Maar er zijn ook mensen die gewoon liever met het openbaar vervoer reizen vanwege persoonlijke redenen. In Australie is het openbaar vervoer goed te doen.
Ik denk dat je voor jezelf moet nagaan wat jij het plezierigst vind. Wil je gaan en staan waar je wilt en vertrekken wanneer je wilt..of te wel veel vrijheid dan zou ik voor een auto gaan.
Cheers!
Er zijn mensen die bewust kiezen om geen auto aan te schaffen. Sommigen vinden het te duur, anderen zijn bang dat er wat er gebeurt en vinden het niet prettig om ( als je alleen reist) in je eentje in een auto rond te crossen. Weer anderen vinden het risico te groot op schade, het zorgen voor benzine etc etc. Sommigen hebben nog geen rijbewijs en kunnen niet kiezen om een auto te kopen. Maar er zijn ook mensen die gewoon liever met het openbaar vervoer reizen vanwege persoonlijke redenen. In Australie is het openbaar vervoer goed te doen.
Ik denk dat je voor jezelf moet nagaan wat jij het plezierigst vind. Wil je gaan en staan waar je wilt en vertrekken wanneer je wilt..of te wel veel vrijheid dan zou ik voor een auto gaan.
Cheers!