Voorstellen

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Karlijn
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door Karlijn »

Hoi allemaal,

Ik ben al jaren lid van dit forum en ik lees nu al weer een tijdje actief mee. Daarom is het toch eens tijd om me voor te stellen! Ik ben Karlijn, 28 jaar en ik ga in oktober voor een maand naar Nepal!! Een reis waar ik ontzettend naar uit zie, want de afgelopen drie jaar zat reizen er niet echt in (je kent het wel, de financiële kwestie). Mijn vorige reis is door Peru en Bolivia geweest, hier heb ik zoveel warme herinneringen aan... Voor iedereen echt een aanrader dus! In de jaren daarvoor heb ik gereisd door Thailand, Cambodja, Vietnam en Indonesië. Voor mijn verre reizen heb ik vooral veel strandvakanties in Europa (vooral veel Griekenland) gehad en ook een strandvakantie in Mexico. Ook tijdens deze strandvakantie werden relaxdagen afgewisseld met actieve dagen en excursies, dus het reizen is mij niet onbekend!

In het dagelijks leven werk ik in de jeugdhulpverlening als gezinsvoogd, een pittige job, maar wel een ontzettende uitdaging! Vanaf oktober ben ik zes weken vrij, joehoe!! Nu de zomervakantie in Nederland alvast start, ga ik me lekker actief voorbereiden op mijn reis in het najaar. Ik heb er zin in! Ik heb al veel gelezen op de verschillende forums, erg leuk. Zelf heb ik ook nog wel wat vragen, dus ik zal ook een berichtje zetten in het Nepal forum.

Leuk om ook al jullie ervaringen te lezen, dat zal ik ook zeker blijven volgen!

Groetjes Karlijn
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Van harte welkom en veel plezier met de voorbereidingen voor je reis naar Nepal!!
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Kir87
Reiziger

Bericht door Kir87 »

Hallo!!
Al van alles gelezen op deze site en al een aantal super tips gekregen, maar dit topic was ik nog niet tegengekomen (A)..
Mijn naam is Kirsten en ik ben 26 jaar.. Sinds een jaar ben ik klaar met mijn hbo opleiding en ik ben nu twee jaar aan het werk om te sparen voor onze (ik gasamen met mijn vriend) eerste grote reis.
Eerder hebben wij een aantal stedentrips (tallinn, vilnius, milaan, porto, girona, brussel, parijs) en strandvakanties (spanje, madeira, mallorca, bulgarije) gehad en twee jaar geleden onze eerste "rondreis" → met de auto door europa en wat was dat super! Tsjechie, slowakije, oostenrijk, slovenie, kroatie, hongarije..
De smaak te pakken en een tijdje geleden heb ik ontslag genomen en op dit moment moet ik nog 2 weken werken waarna wij op 5 sept naar azie vliegen!
Onze reis begint in thailand en eind sept zullen wij naar myanmar vliegen..
Verder ligt alles open!
Iedereen alvast/nog heel erg bedankt voor alle tips! Echt een super handige site :) Complimenten!
Febr'15 - Keulen
Maart'15 - Gdansk, Polen
Mei'15 - Roadtrip de Balkan (Macedonie, Albanie, Kosovo)
Juli'15 - Londen
Okt5 - Barcelona
Reisverhalen en tips nu online --> http://www.travelaar.nl (Veel info over Azië & Europa)
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Welkom!! Heerlijk vooruitzicht :) Veel plezier met de voorbereidingen!!
R0B1N

Bericht door R0B1N »

Heey iedereen,

Ik ben Robin, 25 jaar en woon in Antwerpen. Werken doe ik bij een expediteur (concreet betekent dat containers wereldwijd verschepen). Al jaren wil ik een niet-europese reis doen en dit jaar is het eindelijk zover *O* In november ga ik 12 dagen naar Jordanië met een groepsreis. Vond dat voor m'n eerste keer buiten Europa toch beter dan op mn eentje. Heb al veel gehoord en gelezen dat dit een fantastisch land is.
Hiervoor heb ik enkel wat in Europa gedaan en dan vooral citytrips de laatste jaren en vroeger srandvakanties met de familie. Heb in Juni op mn eentje een roadtrip gedaan op Corsica en wauw is dat een prachtig eiland seg!
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Van harte welkom op het forum Robin. En veel succes en plezier met de voorbereiding van je mooie plannen! :)
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
kiroos

Bericht door kiroos »

Ik lees hier regelmatig op het forum op zoek naar tips. Ben al wat langer lid maar post niet.

Ik ben Kirsten uit Almere en in het dagelijks leven jeugdverpleegkundige bij een GGD. Een afwisselende baan met veel gelegenheid om vrij te nemen gedurende het hele jaar door.
Ik mag hier graag gebruik van maken om te reizen.

Qua reizen is het voornamelijk kamperen in de zomer in Frankrijk of Italie.
Daarnaast reis ik graag naar Europese bestemmingen of Noord-Amerika (Canada en USA) om schaatswedstrijden te bezoeken en daarnaast te genieten van al het moois wat een land te bieden heeft.
Aankomende zomer willen wij naar Zuid-Korea voor een 3weekse rondreis. Ik heb hier ontzettend veel zin in maar vindt het ook superspannend omdat het mijn eerste keer rondreizen via OV zal zijn. Ik zoek hier vooral veel informatie en tips, mijn hoofd zit vol met allerlei ideeën/vragen over wat wel/niet te doen.
I dream my life away...today
piepert
Reiziger
Contacteer:

Bericht door piepert »

Hallo allemaal,

ook tijd dat ik me eens ga voorstellen. Net als vele andere volg ik deze website al wat langer, maar sinds kort ook wat actiever. Deze website is voor mij een geschenk uit de hemel, daar iedereen vriendelijk antwoord geeft op de vragen en er heel veel handige informatie te vinden is. Daarnaast vind ik het ook gewoon leuk om de verhalen te lezen.

Ik woon, net als Kirsten, in Almere en kom blijkbaar weleens bij Kirsten op de werkvloer bij de GGD. Ik werk namelijk bij PostNL. Voornamelijk achter de schermen, maar ook voor de schermen. Dan houdt ik me bezig met het bezorgen van pakketten.
Ben geboren op 26 januari 1988 te Arnhem waar ik eigenlijk mijn hele leven heb gewoond.

Ik houd ervan om erop uit te gaan, maar door keuzes in mijn leven is het altijd beperkt gebleven. Nu mijn leven een flinke verandering heeft ondergaan (niet meer samenwonend, vrijgezel) kan ik eindelijk de dingen doen die ik graag wil doen! Onder andere de wereld herontdekken ;)
*O* *O* *O*
madebyjfk

Bericht door madebyjfk »

Hello people!

Ik ben Jeroen, 21 jaar oud, en woonachtig in het Sallandse Raalte.

Na het succesvol afronden van een 3jarige koksopleiding in 2011 werk ik momenteel in een restaurant als souschef.
Ik oefen een beroep uit waarvan ik inmiddels al zèker weet dat ik dit niet voor eeuwig wil gaan doen.
Het enige wat enorm aan mij trekt, is reizen.
Ik ben nog nooit alleen op reis geweest, en daar ga ik vanaf 1 oktober 2014 verandering in brengen.
Vanaf afgelopen augustus ben 'fulltime' gaan sparen, zodanig dat ik straks met gemak een half jaar kan uitzingen in Indochina :)

Ik wil beginnen in Thailand, en zou graag Vietnam, Laos en Cambodja bij de reis willen betrekken.
Mocht ik ter plekke een leuke kans vinden on Bali of Borneo aan te doen, dan sluit ik dit zeker niet uit :)

Ik hoop mezelf tegen te komen, uit te vinden wat nou ècht mijn drijfveren zijn.

Ik heb inmiddels tig websites over reizen bezocht en opgeslagen, maar geen enkele site vind ik zo leuk en handig als deze.

Kan niet wachten!
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Hey Jeroen, welkom op het forum! Het lijkt mij (en ik denk vele met mij) leuk om je zoveel mogelijk te helpen bij het plannen van je reis! Nog genoeg tijd om je overal in te verdiepen.
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Welkom allemaal :) Leuk om jullie reisplannen te zien! We hebben een echte expert over Zuid Korea en ook mbt Azië zijn er vele experts te vinden hier! :)
Ssteph

Bericht door Ssteph »

Hoi!

Ik ben nieuw hier.. :)

Ik ben Stephanie, 26 jaar en woon in Amsterdam.
Ik heb op dit moment geen werk en studeer ook niet.
Mijn hobby's zijn reizen, koken, fotografie, shoppen, tv/films kijken en lezen.
Ik hou ook heel veel van dieren met voornamelijk honden en ben ook gek op tattoo's.
Ik heb zelf 2 hele lieve hondjes.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Welkom op het forum Ssteph!
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Welkom Stephanie! Heb je nog een leuke reis in het vooruitzicht?
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Welkom en hopelijk heb je wat aan dit forum, en de andere forumleden aan jou.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Plaats reactie