Verzekering voor 1 jaar naar Australië

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
Freya Bee

Verzekering voor 1 jaar naar Australië

Bericht door Freya Bee »

Hello,

Ik ben volop aan het plannen om volgend jaar naar Australië te trekken voor 12 maanden.

OP dit moment ben ik bezig met een degelijke verzekering te kiezen. Er zijn echter zoveel mogelijkheden dat ik niet goed weet voor welke verzekering en mogelijke dekkingen ik moet gaan.

Heeft iemand van jullie positieve aanbevelingen? IK vind het nogal belangrijk om een goede verzekering af te sluiten.

Many thanks!

Groetjes,

Freya
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

je moet je ziektekosten verzekering in nederland aanhouden (dat is verplicht) daarnaast heb ik een OHRA doorlopende reisverzekering. die vult perfect aan en kost maar 60 euro per jaar!!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Ruud
Contacteer:

Bericht door Ruud »

De basis zorgverzekering Zekur van Unive kost maar € 56,78 p/m als je een eigen risico neemt van € 650.
Als je dan de Ohra lang op reis verzekering neemt met geneeskundige kosten gedekt heb je een prima en goedkope verzekering.

Kijk ook als je een zorgverzekering neemt in Nederland of je zorgtoeslag kunt krijgen van de belastingdienst. Dit kan tot € 46 p/m schelen.

Wij hebben op deze manier een zorgverzekering + reisverzekering voor € 204 per jaar. :D
Dewereldomdehoek

Re: Verzekering voor 1 jaar naar Australië

Bericht door Dewereldomdehoek »

Freya Bee schreef:Hello,

Ik ben volop aan het plannen om volgend jaar naar Australië te trekken voor 12 maanden.

OP dit moment ben ik bezig met een degelijke verzekering te kiezen. Er zijn echter zoveel mogelijkheden dat ik niet goed weet voor welke verzekering en mogelijke dekkingen ik moet gaan.

Heeft iemand van jullie positieve aanbevelingen? IK vind het nogal belangrijk om een goede verzekering af te sluiten.

Many thanks!

Groetjes,

Freya

Je kunt de ELVIA globetrotter-verzekering afsluiten. Dan mag je ook werken in het buitenland. Een NL-zorgverzekering is volgens mij ook nog steeds verplicht om erbij te hebben.
Daarnaast is Elvia erg snel met (uit)betalen van geleden schade.

Tip: Kijk eens op reisverzekeringkorting.nl Je krijgt daar nog eens 10% extra korting. Scheelt toch weer ff.

Succes. :D
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

hey,

als je net iest langer dan een jaar weg gaat kun je onder je ziektekosten in nl uit. en kun je gewoon een reisverzekering nemen die dat ook dekt onder andere bij elvia, isses. scheelt veel geld per maand.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Toch is het makkelijkste + goedkoopste, een NL basisverzekering plus bv die doorlopende van OHRA. Enige aandachtspuntje is dan dat je max 365 dagen achter elkaar op reis mag. Binnen een jaar moet je dus iig even terug geweest zijn in NL. Hoewel ik betwijfel of ze echt om tickets gaan vragen om dit te bewijzen. Maar hier zou ik niet al te grote risico's mee nemen: stel dat je langer dan bv een maand of 13 aaneengesloten weggaat, dan zou ik naar een andere oplossing kijken.
Angela82
Reisexpert

Bericht door Angela82 »

Dat vroeg ik mij dus ook af, of een doorlopende reisverzekering voldoende is?

Mijn zorgverzekering kan ik niet opzeggen (en ook nog niet terugschroeven tot de basis, kan alleen vanaf 1 januari, idioot....!), dus dat telt aardig aan als ik voor een maand of 9-10 weg ga :(
Als ik daarbij nog een aparte wereld-reisverzekering neem, komt daar nog es zo'n € 400,- bij bovenop :shock: Wat voor voordeel heeft zo'n verzekering in tegenstelling tot een doorlopende reisverzekering? Vergoed/dekt die verzekering meer? Maakt het gaan werken nog verschil?
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Ik had die van OHRA. Meerdere mensen hebben naar de voorwaarden gekeken, en we konden er nauwelijks gaten in schieten. Het enige dat niet gedekt is zijn extreme sporten (extreem klimmen, ski diven enzo, raften volgens mij ook niet). Dit zou je anders op kunnen lossen door misschien local wat te verzekeren als je gaat raften ofzo.

Kost maar 60 Euro per jaar bovenop je basisverzekering, maar je mag dus max 1 jaar achter elkaar wegblijven.
bolletjeom
Reisexpert

als je net iest langer dan een jaar weg gaat kun je onder je ziektekosten in nl uit. en kun je gewoon een reisverzekering nemen die dat ook dekt onder andere bij elvia, isses. scheelt veel geld per maand.
even voor de goede orde: Dat is helaas niet waar.
Je bent verplicht je in nederland te verzekeren voor je ziektekosten zolang je ingezeten bent. oftewel, zolang je bezit hebt, of een huur huis, of een nederlandse bankrekening, kortom, zolang je niet emigreert.

ik heb een doorlopende reisverzekering van de OHRA voor 60 euro per jaar. Mag er alleen niet mee werken in het buitenland maar wel 363 dagen per jaar in het buitenland zijn
Guido

Bericht door Guido »

Ik ben verzekerd bij Azivo. Heb met deze maatschappij gebeld en met de gemeente waar ik woon.
Ik heb uitgebreid nagevraagd en zij zeiden beide dat ik me gewoon kon uitschrijven en verzekering kon opzeggen. Als ik bij terugkomst maar gewoon weer inschrijf omdat je dat wettelijk verplicht bent. Ik vroeg ook of dat geen financiele gevolgen had (zoals de maandelijkse premie als nog betalen als ik terug kom) en of ze niet bepaalde voorwaarden stelden bij uitschrijving, maar ze zeiden van niet.. En het lijkt me sterk dat als ik er expliciet naar vraag, dat ze er over liegen.. Het zal denk ik dus per maatschappij verschillen. Ik vertrek echter over 2,5 week en als ik dit dan weer allemaal lees, ga ik toch weer even achter mn oren krabbelen en afvragen of er toch niet wat addertjes onder het gras zitten.. :?
kaz
Vakantieganger

Bericht door kaz »

Guido schreef:Ik ben verzekerd bij Azivo. Heb met deze maatschappij gebeld en met de gemeente waar ik woon.
Ik heb uitgebreid nagevraagd en zij zeiden beide dat ik me gewoon kon uitschrijven en verzekering kon opzeggen. Als ik bij terugkomst maar gewoon weer inschrijf omdat je dat wettelijk verplicht bent. Ik vroeg ook of dat geen financiele gevolgen had (zoals de maandelijkse premie als nog betalen als ik terug kom) en of ze niet bepaalde voorwaarden stelden bij uitschrijving, maar ze zeiden van niet.. En het lijkt me sterk dat als ik er expliciet naar vraag, dat ze er over liegen.. Het zal denk ik dus per maatschappij verschillen. Ik vertrek echter over 2,5 week en als ik dit dan weer allemaal lees, ga ik toch weer even achter mn oren krabbelen en afvragen of er toch niet wat addertjes onder het gras zitten.. :?
Dat het per maatschappij verschilt is natuurlijk niet zo, zoiets is landelijk. Het kan natuurlijk zijn dat je een minder slimme callcenter agent aan de lijn hebt gehad, maar volgens mij mag je je hier niet zomaar uitschrijven. Als ik jou was zou ik nog een keer bellen, en dan moeten ze dat maar schriftelijk bevestigen, dan kan je daar in elk geval op terugvallen mocht het toch niet kloppen of wat dan ook.
Liever één backpack op je rug, dan twee op zolder!
bolletjeom
Reisexpert

Kaz heeft gelijk
Wettelijk mag het echt niet! En er zijn erg veel mensen op callcenters die geen fluwbenul hebben waar ze over praten
Ook mijn tip is alleen uitschrijven als ze schriftelijk bevestigen dat het in orde is!!
De maatschappij die jou later weer moet aannemem moet namelijk controleren of je terecht uit geschreven was. Wanneer je een scchrifelijk bewijs hebt van je oude verzekering zitten zij fout en niet jij! en jij moet kunnn bewijzen dat je niet onder valse voorwendselen de verzekering hebt opgezegd.
Of je nieuwe maatschappij controleert is van te voren niet te voorspellen. De verhalen zijn al bekend van mensen die pech hebben gehad.

lees ook eens:
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/vo ... si556.html
Guido

Bericht door Guido »

Ik heb inmiddels 3 verschillende mensen gesproken en ze gaven allemaal hetzelfde antwoord. Daarna ook nog eens 2 keer een mail gestuurd, dus ik heb alles zwart op wit. Ik kan me gewoon uitschrijven en als ik terugkom weer inschrijven. Ik heb ook expliciet gevraagd of er geen voorwaarden van hun kant (d.w.z. verzekeringsmaatschappij) gelden ivm nabetalingen/boetes etc. en zij zeggen dat het gewoon kan.. dus ja, we zien het dan wel bij terugkomst.. *O*
Inge van Rijswijk

Qreply

Bericht door Inge van Rijswijk »

Toch is het makkelijkste + goedkoopste, een NL basisverzekering plus bv die doorlopende van OHRA. Enige aandachtspuntje is dan dat je max 365 dagen achter elkaar op reis mag. Binnen een jaar moet je dus iig even terug geweest zijn in NL. Hoewel ik betwijfel of ze echt om tickets gaan vragen om dit te bewijzen. Maar hier zou ik niet al te grote risico's mee nemen: stel dat je langer dan bv een maand of 13 aaneengesloten weggaat, dan zou ik naar een andere oplossing kijken.
Moet die basisverzekering ook van OHRA zijn?
Plaats reactie