Laptop mee op reis

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
noliko

Re: Laptop mee op reis

Bericht door noliko »

De foto's die ik neem gaan gebruik worden voor fotowedstrijden in binnen -en buiteland en moeten uitgeprint worden op A4 formaat .
Waarom in RAW ?
RAW biedt meer flexibiliteit , creativiteit en kwaliteit . RAW betekent eigelijk ruw zoals een negatief in de analoge fotografie . Ge hebt in RAW nog alle mogelijkheden om uw foto's te bewerken . Ik neem één voorbeeld bv. als uw foto te donker is uitgevallen . Ge kunt dit naderhand nog altijd corrigeren . Het nadeel van RAW is dat ge veel meer ruimte nodig hebt om uw bestanden op te slaan maar het grote voordeel is dat ge meer zeggingsschap hebt over uw digitale bestanden .
Zelf heb ik geen website maar op de website van de club www.fotoclub-beringen.be . Klik op leden en dan op mijn naam Peustjens Theo .
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

heb de laptop niet mee maar kan me nu een heeeeel groot voordeel bedenken
İn turkije is bıjvoorbeeld een ander toetsenbord. Dat vertraagd enorm. de i zıt op een andere plek net als de punt en de komma
en ın internet cafes heb je ook vaak toetsenborden zonder de lettertjes erop wat met name heel lastıg ıs als de letters ergens anders zitten *_*
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Klopt! Het belangrijkste is dat het een QWERTY toetsenbord is. Volgens mij zitten alle letters dan iig goed. In Frankrijk (grr, altijd die Fransen!) hebben ze bv AZERTY. Dan zitten dus iig de A, Z, Q, en W al op een andere plek.

ps. Wij hebben in Nl iig dezelfde toetsenborden als in de US. Geloof het of niet, maar heb laatst voor iemand een laptop toetsenbord besteld in de VS en er nog zelf ingezet ook :-). Tip: flikker niks over je toetsenbord heen als je een laptop hebt....je kunt die dingen nergens krijgen, en als je niet handig genoeg bent om het zelf te doen dan krijg je een heel vette rekening (Dell fikst het voor je voor "slechts" 225 Euro.........)
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

Heb natuurlijk geen flauw idee hoe het de rest van de WiFi spots zit hier in Australië, maar zit nu op één spot even snel alles te bekijken. Het internet is niet al geweldig hier, maar zeker wel goed te doen. En heb mijn netbook ook al gebruikt om alvast een verhaaltje (onderweg) te typen, dus ik denk dat ik hem wel vaker ga gebruiken.
timmieboyvr
Wereldreiziger

Bericht door timmieboyvr »

Galerius schreef:Heb natuurlijk geen flauw idee hoe het de rest van de WiFi spots zit hier in Australië, maar zit nu op één spot even snel alles te bekijken. Het internet is niet al geweldig hier, maar zeker wel goed te doen. En heb mijn netbook ook al gebruikt om alvast een verhaaltje (onderweg) te typen, dus ik denk dat ik hem wel vaker ga gebruiken.
Hier hetzelfde! Ik heb m'n verhaaltje getypt en mijn e-mails beantwoord terwijl ik niks te doen had en nu heb ik meer tijd voor andere dingen op internet zoals aroundtheglobe en chatten! Bevalt me prima, veel mensen hebben trouwens een laptop mee, valt me op!
Liever één backpack op je rug, dan twee op je zolder!
bolletjeom
Reisexpert

begin langzaam uit mijn dwarse bui te komen en te overwegen er ooit 1 aan te schaffen.
klaagde ik van de week nog over een qwerty toetsenbord met de I op de verkeerde plek...zat ik gister in een loeidruk internet cafe waar men life muziek ging maken...ja, en dan kan ik niet meer denken dus ook geen teksten in elkaar tiepen.
wanneer ik het voorbereid had dan had ik het alleen over hoeven zetten.
Ben nu ook al benieuwd naar mijn eigen foto's maar kan ze nog niet bekijken. Ik heb zo thuis veel meer werk met alles online zetten terwijl ik nu af en toe een uurtje me zit te vervelen omdat mijn boek uit is.....

heb al 1 wifi plek gezien hier! relatief weinig internet cafe's ook, trouwens
groeten uit Turkije
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

Ben echt blij dat ik deze netbook mee heb genomen. Niet alleen voor de verhalen maar ook voor de foto's. Echt handig, kan je ook meteen zien of ze gelukt zijn en overzetten. Echt geweldig. ^O^
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

En dan op een USB stick en ergens anders CD/DVD branden? Er zit toch geen brander in?
Ik neem aan dat je geen WiFi tegenkomt met enorme uploadsnelheden (heb je wel nodig om 1GB ofzo te uploaden), en je enige backup op die laptop laten staan lijkt me erg riskant.....
timmieboyvr
Wereldreiziger

Erik schreef:En dan op een USB stick en ergens anders CD/DVD branden? Er zit toch geen brander in?
Ik neem aan dat je geen WiFi tegenkomt met enorme uploadsnelheden (heb je wel nodig om 1GB ofzo te uploaden), en je enige backup op die laptop laten staan lijkt me erg riskant.....
Ja hier heb je wel een puntje want ik dacht ook al mijn foto's te uploaden maar het duurt inderdaad wel erg lang.. Heb nu een hostel met Wireless maar het is wel gewooon betalen dus op die manier krijg ik nooit al mijn foto's er op.. Ik kan wel veel op mijn fototoestel houden maar dat raakt na verloop van tijd ook op en alleen je laptop vind ik ook te riskant.. Misschien toch af en toe back-uppen op een dvd dan maar? Maar ook dat kan vanaf je laptop, er mag dan geen brander inzitten maar je kunt wel vast al je bestanden in een brandprogramma zetten, even aansluiten en meteen branden, scheelt wederom tijd. Het gaat misschien wat ver met de tijd, met af en toe een uurtje langer red je het ook prima in de internetcafé's maar je eigen laptopje werkt toch lekkerder, je kunt er altijd gebruik van maken, met of zonder internet en je hebt nooit gedoe qua toetsenborden enzo. De een zal zeggen ik betaal wel af en toe een uurtje langer, de ander vind het de ideale oplossing en is meteen om (zoals ik). En terwijl ik alles doe in het uurtje dat ik gekocht heb zijn toch de helft van mijn foto's weer geupload! (en ik weet zeker dat dit internet niet langzamer is dan free wifi spots)

Groetjes vanuit het Heerlijk Australië! Sydney beviel prima, morgen lekker op surfcursus naar Byron Bay!
Liever één backpack op je rug, dan twee op je zolder!
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Alles ff van je laptop naar een USB stick lijkt me het handigst. Hoef je niet met cardreader of camera rechtstreeks aan comp internetcafe te gaan hangen. USB stick is ook sneller denk ik. Hoppa, hele USB stick naar harde schijf internet cafe comp en branden maar. Of laten branden, dat doe ik bij voorkeur ook niet met originele fotokaartjes......
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

ik had nu ook laptop mee op weekendje weg, voor het geval het slecht weer was... heb hem maar heel even gebruikt om dvd te kijken ipv slapen aan het einde van de middag maar verder geen tijd gehad en foto's en al moeten nog online komen.. maar daar heb ik komende week wel even tijd voor!
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

Erik schreef:En dan op een USB stick en ergens anders CD/DVD branden? Er zit toch geen brander in?
Heb een USB stick bij, waarbij ik een hoop foto's erop kan zetten en ik kompres al mijn foto's stuur deze op. Dus dan is het een aantal MB's om ze te uploaden. Is dan niet de hoogste kwaliteit (en grootte), maar je hebt het wel als extra backup. :)
timmieboyvr
Wereldreiziger

en ik kompres al mijn foto's
Die tip kreeg ik toevallig vandaag ook! Je upload dan zoveel sneller en de kwaliteit gaat er niet heel erg op achteruit. Makkelijk te doen op je pctje, en het internet is de meest betrouwbare backup die je kunt hebben!
bolletjeom
Reisexpert

tralalalala
zit achter mijn Acer Aspire one!!!!
leuk hoor!! morgen naar Marokko en tesen hoe dat is om zo'n ding mee te hebben op reis.
helaas errug weinig tijd om er iets op te zetten want ik moet mijn tas nog pakken en krijg nog visite.
maar ik ben benieuwd
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Mijn Asus baby-laptop ligt in Nederland, een vriend van me is er al een paar weken mee aan het spelen en hem vol aan het zetten met films. Volgende week zelf wat muziek erop zetten, en dan is-ie klaar voor Indonesie.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie