turkije, tips? (met spoed)

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
Plaats reactie
bolletjeom
Reisexpert

turkije, tips? (met spoed)

Bericht door bolletjeom »

Nou, Iran gaat dus niet door en nu hebben we net 2 vluchten naar Turkije geboekt!
We vertekken overmorgen en hebben geen idee wat we er gaan doen..haha B-)
We vliegen heen op Antalya en terug vanaf Istanbul. We willen in iedergeval ook gaan wandelen in Capadocie en verder weten we helemaal niets

zelfs niet waar ik dit topic had moeten plaatsen...europa of azie???

alle maar dan ook echt alle tips over Turkije zijn meer dan welkom!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Erik
Site Admin

Re: turkije, tips? (met spoed)

Bericht door Erik »

Mail Gerrit (beheerder) eens die zit volgens mij vaak in Turkije en reist daar ook vaak backpacked rond.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Nou ik ben 3 keer in Turkeije geweest maar de laatste keer is al weer 4 jaar geleden. Maar hopelijk heb je er wat aan:

Istanbul is echt een hele leuke stad, maar helaas niet zo goedkoop. Alle standaard attracties (basilica cistern, blue mosque, aya sofia, topaki palace) zijn allemaal ook echt het bezoekje wel waard.

2 niet standaard atracties die ik er leuk vond was een dag aan de overkant (aziatische kant), (die wijk heet volgens mij Kadikoy), er zijn wat leuke restaurantje en veel oude mannetjes die buiten zitten. Suleyman moskee is ook leuk, deze moskee is gewoon nog in gebruik, je krijgt hier een leuk beeld van de turkse mensen. Van binnen is hij ook erg mooi en groot maar nog leuker vond ik gewoon buiten zitten (er is een tuin bij) en een praatje maken met wat mensen. Kinderen voetballen hier ook gewoon :) , verder genoeg terasjes, lekker eten en waterpijp hang plekken.
Ook een leuke herinnering maar iets waarmee je wel een beetje geluk moet hebben was varen op de de bosporus. de eigenaar van ons hostel wist dat er die avond de opening van een exclusieve club aan de bosporus was. Hij heeft toen een kleine boot geregeld, wat wijn en shoarma erbij en een stuk of 15 backpackers. En in plaats van heel vele geld neerleggen hebben we vanaf onze boot echt een super vuurwerk show gezien en lekker gedanst op goede muziek.

De 2 andere keren was meer een zon vakantie. Niet veel bijzonders gedaan, wel een combinatietoertje Efese. Maar ik werd helemaal gek van onze gids (achter elkaar lopen, bij elkaar blijven ze dacht dat we kleuters waren. Maar toch is Efese wel leuk, het zogenaamd graf van Maria tijdverspilling.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Ik ben afgelopen zomer een kleine week in Istanbul geweest, het klopt dat het geen goedkope stad is, maar ik had qua entree beetje mazzel dat ik op krukken liep, vond de basilica cistern erg mooi en ben ook middagje kadikoy geweest zoals Tikva zei..

verder schijnt een boottochtje naar wat eilandjes leuk te zijn maar heb daar geen tijd voor gehad..

wel zou ik 's avonds zeker even naar het pleintje lopen waar de aya sofie en de blauwe moskee aan liggen want die zijn mooi verlicht.. vond istanbul een leuke stad,

verder ben ik nooit in turkije geweest dus weet niet echt wat je er verder kan doen..

veel plezier op jullie reis!
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Afhankelijk van hoeveel tijd je hebt, kan je zeker een week wandelen in de streek rond Göreme.
Regio Fethiye-Dalaman-Marmaris is ook erg mooi met stranden, eilandjes, de delta en rotsgraven. Maar de temperatuur misschien net iets minder nu om er ten volle van te kunnen genieten.
Pamukkale was ik lang geleden, ik weet dus niet hoe het er nu mee gesteld is.
En Ephése natuurlijk ... niet te missen!
Maar Turkije ligt vol met zulke 'oude stenen'. Als je er van houdt, zal je je hartje wel kunnen ophalen.
Misschien ben ik net te laat met dit te posten? Goede reis in ieder geval!
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

je bent nog net op tijd Kohraya!! we vertrekken over een uur
dank je voor de tips.
We hebben nu al een beetje ingelzen en 3 weken is veeeels te kort. Wat is er een hoop te zien in dat land!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie