Nou ik ben 3 keer in Turkeije geweest maar de laatste keer is al weer 4 jaar geleden. Maar hopelijk heb je er wat aan:
Istanbul is echt een hele leuke stad, maar helaas niet zo goedkoop. Alle standaard attracties (basilica cistern, blue mosque, aya sofia, topaki palace) zijn allemaal ook echt het bezoekje wel waard.
2 niet standaard atracties die ik er leuk vond was een dag aan de overkant (aziatische kant), (die wijk heet volgens mij Kadikoy), er zijn wat leuke restaurantje en veel oude mannetjes die buiten zitten. Suleyman moskee is ook leuk, deze moskee is gewoon nog in gebruik, je krijgt hier een leuk beeld van de turkse mensen. Van binnen is hij ook erg mooi en groot maar nog leuker vond ik gewoon buiten zitten (er is een tuin bij) en een praatje maken met wat mensen. Kinderen voetballen hier ook gewoon

, verder genoeg terasjes, lekker eten en waterpijp hang plekken.
Ook een leuke herinnering maar iets waarmee je wel een beetje geluk moet hebben was varen op de de bosporus. de eigenaar van ons hostel wist dat er die avond de opening van een exclusieve club aan de bosporus was. Hij heeft toen een kleine boot geregeld, wat wijn en shoarma erbij en een stuk of 15 backpackers. En in plaats van heel vele geld neerleggen hebben we vanaf onze boot echt een super vuurwerk show gezien en lekker gedanst op goede muziek.
De 2 andere keren was meer een zon vakantie. Niet veel bijzonders gedaan, wel een combinatietoertje Efese. Maar ik werd helemaal gek van onze gids (achter elkaar lopen, bij elkaar blijven ze dacht dat we kleuters waren. Maar toch is Efese wel leuk, het zogenaamd graf van Maria tijdverspilling.