Noord Zweden

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
Plaats reactie
Melissa2305
Vakantieganger

Noord Zweden

Bericht door Melissa2305 »

Hallo allemaal,

In april ga ik voor mijn studie naar Noord-Zweden, in de buurt van Kiruna. Ik kan op deze site niet heel veel vinden over bezienswaardigheden daar in de buurt.

Ik hoop dat iemand een leuke tip(s) voor mij heeft. Ik neem aan dat ik daar de beschikking heb over een auto, en anders kan er altijd eentje worden gehuurd ;).

Groetjes,
Melissa
menasil
Reisexpert

Re: Noord Zweden

Bericht door menasil »

Kiruna ligt wel heel ver van "de bewoonde wereld" en is daarom inderdaad wellicht wat onbekend. Ik ben daar ook niet geweest. Een vriendin van me heeft rondreisgemaakt naar de noordkaap maar volgens mij waren zij niet in noord-zweden geweest en via Finland en Noorwegen gereden..

Heb je hier misschien al iets aan? Staat iig tip in wat in Noord Zweden ligt.

zweden-een-grote-fout-t23454.html
Melissa2305
Vakantieganger

Ja ik ben er inderdaad achtergekomen dat het wel erg ver van de bewoonde wereld ligt! Ik ga daar een project doen in een ondergrondse mijn, dus die in Kiruna hoef ik dan niet meer te bezoeken.

Heel erg bedankt! En als er nog meer tips zijn, graag!
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Mijn tips staan in het topic waar Menasil naar refereert. Hier https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/zw ... 16891.html staan ook enkele attracties vermeld die vrij noordelijk liggen. Verder zou je ook een uitstap kunnen maken naar de Lofoten en andere mooie plekken in het noorden van Noorwegen (zie ook dat topic) en Finland. Wanneer ga je? Als je in de winter gaat, zou ik ook zeker een husky tour of een sneeuwscooter tocht overwegen. Het Noorderlicht opzoeken. Santa Claus Village (nabij Rovaniemi).
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Melissa2305
Vakantieganger

Ik ga half april weg(rond de 20e) en zal daar 6 a 8 weken zitten. Ik ben als het goed is 5 dagen per week aan het werk, en zal dus de rest wat kunnen reizen. De omgevende landen staan zeker ook op mijn lijstje! Heel erg bedankt allebei!
Plaats reactie