Bestemming 'kerstvakantie'

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Ralph
Reisexpert

Re: in kerstvakantie 2 1/2 week backpacken

Bericht door Ralph »

Chief schreef:Het stappen zal er minder zijn neem ik aan?
Ik heb gehoord dat er regelmatig feestjes op het Tahrir plein zijn.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Ja hoor Egypte is normaal gesproken een heel geschikte land om te backpacken met veel mede-reizigers. Nu echter wat minder ivm veiligheid. Jordanie is nog steeds prima, ook hier redelijk wat backpackers. Je kunt beperkt stappen in de hoofdstad amman. In de reisinfo staat hier ook wat over.https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/jo ... 16133.html
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Chief
Vakantieganger

Bericht door Chief »

En wat is de reden dat jullie Jordanie kiezen boven Marokko ?

Jordanie is niet helemaal wat ik zoek..

Zijn er ook nog andere opties als ik niet teveel geld kwijt wil zijn aan de vliegreis ? Hoeft niet percee Afrika, het was maar een suggestie..
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Marokko is ook leuk hoor maar niet zo zonnig als je waarschijnlijk denkt in december. In het atlas gebergte zal het echt wel koud zijn.
Jordanie heeft in mijn ogen meer moois te bieden dan Marokko.

Je geeft aan dat het niet is wat je zoekt, waar zit dat in? Gaat het om het stappen?

Goedkoop vliegen rond kerst is nou eenmaal erg lastig dus je hebt niet zoveel opties. Als je naar europese bestemmingen gaat kijken dan zou Malta, Spanje of Cyprus een optie zijn. Heb je wel het beste weer en goed uitgaan maar niet mega veel andere backpackers. Je zou Gambia nog kunnen proberen (zelf geen ervaring mee). Israel is ook een optie, je kunt daar wel prima uitgaan en hebt genoeg moois overdag. Israel zelf is alleen wel duur.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Chief
Vakantieganger

Bericht door Chief »

Is ook wat me heeft tegen gehouden om naar Marokko te gaan.. zou dan wel graag in het juiste seizoen gaan..

Mij spreekt de natuur / landschappen niet zo aan van wat ik tot nu toe heb gezien van Jordanie.. maar zal er eens wat dieper in duiken!

Ik ben me nu een beetje verder weg in Afrika aan het oriënteren alleen krijg ik geen ticket gevonden met een fatsoenlijke prijs

Een andere optie is om dan toch voor de kou te kiezen en voor Oost Europa te gaan! Weet iemand wat hier een mooie route zou zijn voor 18 a 19 dagen? En wat voor budget zou je dan aan moeten houden? kom je hier veel backpackers tegen?

Groetjes,
Chief
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Wat is je maximale budget voor een vliegticket? Als je niet meer dan 500-600 euro uit wilt geven kom je niet verder dan Marokko, Egypte oid. Kerst is een dure periode, en je bent laat met boeken.

Ik heb Egypte, Jordanië en Marokko bezocht met kerst, persoonlijk vind ik het een prima tijd om te reizen. 's Nachts is het koud, mast overdag kun je vaak ik een t-shirtje rond lopen.

Oost-Europa met z'n landklimaat is aanzienlijk kouder met kerst! Zelf heb ik in Oost-Europa alleen Letland bezocht (en Berlijn ;)), en dat is aanzienlijk meer regen en sneeuw dan in eerder genoemde landen. Ook in het zuidelijke deel van Oost-Europa als Roemenië en Bulgarije is het mooi maar koud.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Chief
Vakantieganger

Bericht door Chief »

Ik wil in totaal ongeveer 2000,- euro uitgeven in 2 1/2 week. en dat is dan inc. vliegticket. Ik baal er nu een beetje van dat ik zo laat ben met boeken. Anders had ik voor dat geld waarschijnlijk in die periode ook in Zuid-Afrika, India, of wat dan ook kunnen zitten. Heb ook naar Tanzania gekeken maar is ook allemaal te duur.

't ziet er naar uit dat het wel Oost-Europa, Jordanïe of Marokko moet worden. Of iemand moet met een goede tip komen..

Ben ook een beetje naar de west-kust van Afrika aan het kijken aangezien die ook redelijk dichtbij is.. maar is weinig informatie over te vinden.. ook twijfel ik bij een aantal landen over de veiligheid daar..

Hopelijk heeft iemand de gouden tip ;)

Groetjes,
Chief
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Ik zou geen oost europa doen....paar keer naar Polen geweest in de winter en is niet echt de tijd dat je veel kan zien. Zeker buiten niet, erg koud. ik had andere doelen dan gewone vakantie dus deed overdag niet altijd aan sightseeing maar de dagen dat ik dat deed, was het vaak te koud om lang rond te wandelen
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Wat dacht je anders van Turkije? Istanboel leuke stad met andere backpackers en nog wel graadje of 10.

Ik zou ook niet naar Polen gaan maar Oost-europa is zoveel meer dan dat. Heb zelf afgelopen zomer rondje balkan gedaan en dat zou ik wel aanraden. Sarajevo-Mostar-Dubrovnik en dan via Montenegro weer terug. Eventueel nog belgrado meenemen omdat je daar echt heel goed uit kunt gaan. Je hebt dan wel koud weer maar dubrovnik is toch nog graadje of 8.
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Oost europa kan zoals eerder genoemd erg koud zijn, heb in Hongarije gewoond en het echte reizen deden wij pas toen de lente een beetje begon..

Eilandhoppen bij de canarische eilanden? Gran Canaria, Tenerife etc? Of richting Portugal?
Chief
Vakantieganger

Bericht door Chief »

Ten eerste wil ik jullie bedanken voor de hulpzame en snelle reactie's!

er is verandering in de zaak gekomen. Ik kan waarschijnlijk een week voor de kerstvakantie al vrij krijgen. en als ik dan op 1 januari terugvlieg worden de bestemmingen ineens een stuk goedkoper. waardoor ik wat verder weg zou kunnen.

Als ik bijvoorbeeld naar johannesburg (zuid-afrika) of Dar es salaam (tanzania) zou vliegen, zou ik 750,- kwijt zijn voor een vliegticket. en zou ik daar dus nog 1250,- kunnen besteden over 17 dagen + 2 reisdagen.

Zou dit mogelijk zijn met dit budget? Ik krijg online niet echt een budget gevonden waar ik me aan vast zou kunnen houden.. ook zeggen ze dat de activiteiten / nationale parken een grote hap uit je budget zijn.. maar zou het te doen zijn om door Tanzania te reizen en toch overal wel aan mee te doen voor dat bedrag? Of is dat gewoonweg niet haalbaar.

Ook vlieg ik naar Panama, Costa rica, Dominicaanse republiek, Colombia, puorto rico + vast nog wel wat andere caribische bestemmingen, voor +/- 900 a 1000,- en zou daar dus nog zo'n 1050,- te besteden hebben.. Wat zouden jullie dan adviseren ? Waar zou ik het beste uitkomen met mijn budget.. Afrika met +/- 1250,- of Zuid- amerika met +/- 1050,-

Mijn voorkeur gaat uit naar Afrika, alleen twijfel ik of ik wel rond zou kunnen komen met dat budget. Als iemand een leuke, veilige, goedkope bestemming weet in Afrika hoor ik dit graag! (of Tanzania en Zuid-Afrika moeten gewoon te doen zijn met dat budget..)
Jivanaa

Bericht door Jivanaa »

ISRAEL!!!
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

We hebben bij de reisinformatie over tanzania gewoon een artikel over geld en budget. https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/ta ... si794.html

De kosten zitten hem vooral in de nationale parken en ook overnachten is niet goedkoop. Toch denk ik dat het met je budget wel moet lukken. Je hebt dan 70 euro per dag ongeveer. Als je niet gaat duiken kan je een week doorbrengen op zanzibar. (zonnetje, biertje, oude stad en snorkelen) en daar wel besparen. Dan moet het mogelijk zijn om ook een korte safari te doen.
Chief
Vakantieganger

Bericht door Chief »

Ter info: het is 3 weken Sri Lanka geworden.

heb een ticket gevonden voor 750,- en heb dan dus nog een ruim budget over om daar rond te komen.

De doorslag was eigenlijk dat ik als ik voor Tanzania of Zuid Afrika zou kiezen ik toch echt op moest gaan letten op mijn geld en zelfs dingen moest laten.

Nu weet ik zeker dat ik goed kan rondkomen van mijn budget en er waarschijnlijk zelfs onder zit :) die andere landen komen nog wel een keer :)

Bedankt voor de informatie en goede hulp iedereen!
Plaats reactie