Lang gelee dat ik hier was... : )
Heb hier op Sulawesi niet vaak een verbinding die ook daadwerkelijk werkt. Ben vaak geloof ik wel online, maar dus toch ook weer niet.
Hoop dat iedereen het inmiddels weer goed maakt!
Menasil, leven je buren nog wel???
Wilde even een geinige tip kwijt.
Wij hebben hier het fenomeen "rooms out of order" ontdekt : )
Zijn allebei niet zulke airco gebruikers (alleen als het écht écht heel heet is en dan nog liever fan) en nu zijn we tot de ontdekking gekomen dat heel veel (duurdere) hotels kamers hebben die tijdelijk niet verhuurd worden, omdat de airco of de tv oid kapot is.
Als we nu ergens op zoek moeten naar accomodatie, vragen we ook in de wat duurdere hotels, wat we normaal niet zouden doen.
We vragen dan naar rooms out of order en leggen uit dat we de airco en de tv niet gebruiken en zelfs dat we de afstandbediening eventueel kunnen afgeven. Inmiddels hebben we al een aantal keer in poepiesjieke hotels geslapen voor weinig, soms wel voor de helft van de prijs of minder. Meestal hebben we dan wel warm water (ik ben fan van warm douchen) wat we anders, voor dezelfde prijs niet zouden hebben. De mensen zijn dan blij dat ze een leegstaande kamer nog kunnen verhuren.
Misschien doet iemand anders hier z'n voordeel nog mee : )
O ja, nog een tip...
Veel rugzakken hebben op de schouderbanden mesh, wat soms een beetje kan schuren. Ik ben op het idee gekomen om van die lekkere zachte autogordel-beschermers om m'n schouderbanden te doen en dat helpt.
Minder last van schuurplekken en overgevoelige schouders na een paar uur stappen met al die kilo's op m'n rug : )
Zo, dat wilde ik even kwijt...