Café Verweggistan

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
menasil
Reisexpert

Re: Café Verweggistan

Bericht door menasil »

@ mensen die vragen om hostel suggesties: Een apart topic helpt soms om meer reacties te krijgen :)

De blaffende hond begint een soapserie te worden. Niet alleen ik heb er last van, maar nog meer buren. Er is ook meer aan de hand daar kwam ik achter nadat ik de buren heb gesproken. Echt waslijst aan dingen waardoor het niet echt een gezond huis om in te leven meer is zeg maar.... Wordt nog een leuke uitdaging zo om dat goed te krijgen.
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Menasil, dat lijkt me een hele vervelende situatie (zacht uitgedrukt).. Heel veel succes ermee! Kan de gemeente hier ook bemiddelen oid?

Een hele riedel vage klachten die al een paar weken aanhouden, veel herkenning na wat google-werk gisteren ('symptomen van Lyme') en een tekenbeet in Slovenië afgelopen juli.. Morgen maar even de huisarts bellen voor een bloedonderzoekje.. Het zal toch niet :{
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Ik heb al contact met de wijkagent met de vraag wat we er aan kunnen doen :)

Jeetje, dat klinkt niet goed, reismeis! Sterkte en succes ermee!
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

Reismeis en Menasil, hopelijk loopt het voor jullie beiden goed af. Veel succes met de hond en hopelijk idd niet de ziekte van lyme he;
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje »

De nieuwe look van de site mocht ik al een paar dagen testen, nu zie ik ook de nieuwe lay-out van het forum. Kan nu alleen niet meer zo snel het topic over de nieuwe lay-out terugvinden. Wie helpt...?
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Zijn hier mensen die wat meer weten over gedrag van honden? O-) Ik was daarnet heel erg boos omdat er ontlasting in de tuin ligt beneden (gelukkig is het geen weer om op balkon te zitten), maar toen ik het vast wilde leggen op fotocamera (ja, ik bedacht me dat ik beter een dossier kan aanleggen over dit soort raar gedrag), zag ik dat de hond een deel zelf op aan het eten was. Volgens mij is dat niet normaal? Ik heb alleen geen hond...dus geen idee wat normaal is of niet.
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Als ik Pulp Fiction moet geloven is het niet ongebruikelijk...
(maar nee, ik ben absoluut geen hondenkenner)
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Dat kan verschillende oorzaken hebben.. Aandacht, verveling, medisch, te weinig voeding..
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Lang gelee dat ik hier was... : )
Heb hier op Sulawesi niet vaak een verbinding die ook daadwerkelijk werkt. Ben vaak geloof ik wel online, maar dus toch ook weer niet.

Hoop dat iedereen het inmiddels weer goed maakt!
Menasil, leven je buren nog wel??? _O-

Wilde even een geinige tip kwijt.
Wij hebben hier het fenomeen "rooms out of order" ontdekt : )
Zijn allebei niet zulke airco gebruikers (alleen als het écht écht heel heet is en dan nog liever fan) en nu zijn we tot de ontdekking gekomen dat heel veel (duurdere) hotels kamers hebben die tijdelijk niet verhuurd worden, omdat de airco of de tv oid kapot is.
Als we nu ergens op zoek moeten naar accomodatie, vragen we ook in de wat duurdere hotels, wat we normaal niet zouden doen.
We vragen dan naar rooms out of order en leggen uit dat we de airco en de tv niet gebruiken en zelfs dat we de afstandbediening eventueel kunnen afgeven. Inmiddels hebben we al een aantal keer in poepiesjieke hotels geslapen voor weinig, soms wel voor de helft van de prijs of minder. Meestal hebben we dan wel warm water (ik ben fan van warm douchen) wat we anders, voor dezelfde prijs niet zouden hebben. De mensen zijn dan blij dat ze een leegstaande kamer nog kunnen verhuren.

Misschien doet iemand anders hier z'n voordeel nog mee : )

O ja, nog een tip...
Veel rugzakken hebben op de schouderbanden mesh, wat soms een beetje kan schuren. Ik ben op het idee gekomen om van die lekkere zachte autogordel-beschermers om m'n schouderbanden te doen en dat helpt.
Minder last van schuurplekken en overgevoelige schouders na een paar uur stappen met al die kilo's op m'n rug : )

Zo, dat wilde ik even kwijt...
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
zaratoestra
Reisexpert

Super tip Travalator. Die rooms out of order - die vonden jullie op sulawesi :-)??
of ook op andere plekken?? Wel grappig eigenlijk he.
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Travelator, wat een goede tip zeg! Zijn van die dingen waar je niet altijd aan denkt ;)

ik heb echt een fantastisch weekend gehad.. we waren met 6 roodharigen in mijn huis voor de roodharigendag! Een weekend lang nieuwe en oude vrienden ontmoeten, feesten, op de foto gezet worden en heb mijzelf op het witte scherm in de bios gezien! en we hebben weer een nieuw wereldrecord gevestigd! Nu weer een jaar wachten om iedereen weer te zien..

de film waarin ik zelf ook zit heet "Being Ginger" een verhaal over modern daten dat ook erg herkenbaar is voor vele niet roodharigen!
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Klinkt gezellig, Globeskater!

Menasil, hoe staat het met het hond-verhaal?

Trav, wat een goede tips, erg vindingrijk haha!

We gaan straks even naar Dokkum. Dit weekend zijn de Admiraliteitsdagen, het zal dus wel lekker (gezellig) druk zijn. Leuk leuk! En Leeuwarden stond gisteren op zijn kop haha, feest *O* Ik moet eerlijk zeggen dat ik had verwacht dat Maastricht als winnaar uit de bus zou komen, dus ik was erg verrast!
zaratoestra
Reisexpert

Is er de laatste tijd zeer weinig bedrijvigheid op het forum...of zie ik bepaalde dingen niet meer omwille van 'de nieuwe site'??
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje »

Wij hebben een kitty! :) Vandaag opgehaald en we kregen een heel bang, klein poesje mee. Ze is 5 maanden :)

Ze wilde echt niet uit haar reiskooitje komen leek het, maar zojuist zag ik een klein koppie om het hoekje en hoorde ik geritsel op de kattenbak :)
Dat was zo'n 5 uur nadat we haar gehaald hadden...
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
Plaats reactie